REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezes z roczną gwarancją

REKLAMA

Firmy doradztwa personalnego za zatrudnienie najwyższych rangą menedżerów inkasują nawet 100 tysięcy złotych. W zamian oferują gwarancje na swoje usługi - jeżeli zatrudniony przez nie pracownik odejdzie lub nie sprawdzi się, szukają nowego już za darmo.
Firmy doradztwa personalnego wyspecjalizowane w rekrutacji dyrektorów marketingu, finansów czy prezesów zarządu, kontaktują się bezpośrednio z samymi zainteresowanymi (są to firmy executive search). Istotą ich pracy jest poufność – ważne są więc zasoby wewnętrznych baz danych (liczące często po wiele tysięcy nazwisk) oraz umiejętności pracowników zajmujących się dotarciem do właściwej osoby. Takie metody są zwykle efektywniejsze od zamieszczania ogłoszeń w prasie.

Głównym powodem skorzystania z propozycji zmiany miejsca pracy jest chęć rozwijania własnej kariery.

– Nie szukałam nowego pracodawcy, ale też nie chciałam stać w miejscu – przyznaje Beata Grunt, menedżer ds. sprzedaży detalicznej w Puma Polska.

– Wtedy zatelefonował do mnie doradca personalny, któremu w pierwszym odruchu zamierzałam podziękować. Wkrótce jednak zgodziłam się poznać warunki pracy w proponowanej firmie. Gdy zrozumiałam, że otwiera się przede mną szansa rozwoju zawodowego i awansu, zgodziłam się zmienić pracodawcę – opowiada.

Równie skuteczny był bezpośredni kontakt łowcy głów z Joanną Kuzdak, członkiem zarządu ds. rozwoju w Bankier.pl, internetowym portalu finansowym.

– Po przepracowaniu czterech lat w poprzedniej firmie doskwierał mi efekt sufitu, czyli brak perspektyw dalszego rozwoju kariery. Jednak nie od razu przyjęłam propozycję doradcy personalnego. Jego upór, a także odkrycie, że nowy pracodawca oferuje mi nowe wyzwania i możliwości sprawdzenia się, przekonały mnie do przyjęcia oferty – mówi Joanna Kuzdak.

Wynagrodzenie klienta

Za znalezienie najlepszych trzeba jednak zapłacić, często dość słono. Stawki firm doradczych są poufne – próżno więc na stronach internetowych tych firm szukać cenników usług. Są jednak pewne zasady, o których zleceniodawcy powinni pamiętać.

– Najczęściej punktem odniesienia dla honorarium firmy doradczej jest wynagrodzenie kandydata – przyznaje Mirosław Szlagor z People Network.

Opłata za każdą usługę zamawianą u doradców negocjowana jest indywidualnie. Najwyżej trzeba zapłacić za wyszukiwanie wysokich rangą menedżerów, bo ci najlepiej zarabiają. W zależności od renomy firmy doradczej, kosztuje to 25-33 proc. rocznych poborów kandydata lub 1-3 jego pensje.

Zwykle jednak nie płaci się całej kwoty od razu.

– Szanujący się doradcy pracują według tzw. modelu retainer – wymagają pierwszej płatności przy podpisaniu umowy (1/3 honorarium) oraz kolejnych rat przy prezentacji kandydatów i po podpisaniu umowy z jednym z nich – wyjaśnia M. Szlagor.

Za najlepszych na rynku specjalistów trzeba często zapłacić kilkadziesiąt, a nawet 100 tys. złotych. W zamian jednak klienci firm doradczych mogą liczyć na gwarancję.

– Jeśli w okresie gwarancji wystąpią problemy, które wskazują, że kandydat nie spełnia jednak kryteriów klienta, wtedy firma doradcza bez dodatkowych opłat gotowa jest przedstawić nowego kandydata – wyjaśnia Maciej Grzegrzółka z Boyden International.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


Firmy wyszukujące top menedżerów
1. Amrop Hever Group www.amrop.com
2. Boyden International www.boyden.com.pl
3. Egon Zehnder International www.egonzehnder.com
4. Heidrick & Struggles International www.heidrick.com
5. Kienbaum Consultants International www3.kienbaum.de/cms/pl
6. Korn/Ferry International www.kornferry.com
7. Ray & Berndtson www.rayberndtson.pl

Wyścig szczurów

Gwarancji zwykle nie oferują firmy doradcze, które stają do swoistych przetargów. Ich przedmiotem jest „dostarczany menedżer”. Klient zleca zadanie kilku łowcom głów naraz i płaci tylko tej firmie, która przedstawi najlepszego kandydata (tzw. metoda success fee). Działania takie jednak psują rynek i są złe dla obu stron. Przegrane firmy doradcze nie otrzymują za wykonaną pracę pieniędzy, a wystawieni przez nich kandydaci zrażają się do kontaktów z łowcami głów. Również i klienci nie mają gwarancji, że udało im się zdobyć najlepszego kandydata, który się sprawdzi w ich firmie.

– Duże i renomowane firmy doradztwa personalnego w ogóle nie chcą nawet słyszeć o tego typu metodach – podkreśla Rafał Andrzejewski, partner w Amrop Hever Group.
Działanie na zasadzie success fee były powszechne na początku wolnego rynku w Polsce. Obecnie zaś stanowią margines.

Krzysztof Polak
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA