Kategorie

Wypadki drogowe

Potrącenie zwierzęcia na drodze. W terenie zabudowanym, w lesie lub na polnej drodze – w każdym z tych miejsc może przydarzyć się nam potrącenie zwierzęcia (zarówno dzikiego, jak i udomowionego). Niezależnie od tego, jaki mamy staż jako kierowca, taka sytuacja jest zawsze stresująca, a równocześnie wymaga podjęcia odpowiednich kroków. Jak więc powinniśmy się zachować?
Mimo posiadania ubezpieczenia OC, sprawca wypadku nie jest całkowicie chroniony przed pozwem ze strony poszkodowanego. Wyjaśniamy kiedy taki pozew może zostać złożony.
Polscy kierowcy mają nowy obowiązek. Od 6 grudnia 2019 roku jest niż tworzenie korytarza życia. Dbanie o drogę przejazdu dla służb ratunkowych może decydować o uratowaniu poszkodowanych w wypadku!
W dniu 19 czerwca 2018 r. w Brukseli odbyła się doroczna konferencja European Transport Safety Council (ETSC), podczas której porównano stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w krajach uczestniczących w programie Road Safety Performance Index (PIN). Ze statystyk wynika, że w 2017 r. na drogach Unii Europejskiej zginęło ponad 25 tys osób. W ciągu ostatniego roku w Polsce liczba ofiar śmiertelnych spadła o 6,4% co daje nam 10 miejsce w UE.
Wielkanocne święta to dla wielu Polaków czas wyjazdów, dlatego w trakcie tych dni na drogach panuje wzmożony ruch i dochodzi do większej liczby kolizji oraz wypadków. Policja podsumowała tegoroczne święta wielkanocne.
Pamiętajmy, że pierwszą pomoc po wypadku nie musi nieść doświadczony ratownik medyczny - wystarczy zwykły kierowca przeszkolony z udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadku. Podpowiadamy, jak udzielić pierwszej pomocy ofiarom wypadku, by zamiast zaszkodzić, pomóc.
Kara za brak ubezpieczenia OC wcale nie jest najgorszą sankcją, która może spotkać nieubezpieczonego kierowcę. Prawdziwe kłopoty zaczynają się, gdy taka osoba spowoduje wypadek drogowy. Co grozi za brak ubezpieczenia OC w razie wypadku?
Niektórzy kierowcy nie wiedzą jak postąpić w przypadku stłuczki lub wypadku. Czasami bywa tak, że zamiast ściągnąć auto poza drogę, pojazd stoi na pasie ruchu, powodując tym samym korki. Jak zachować się i co zrobić w razie wypadku lub stłuczki?
Ile wypadków spowodowanych jest złym stanem opon? Według informacji policji awarie układu kierowniczego oraz zły stan techniczny opon odpowiadają za 21% wypadków spośród wszystkich spowodowanych przez zły stan techniczny pojazdów.
Zawodowi kierowcy ciężarówek to brew obiegowej opinii jedni z najlepiej prowadzących pojazdy osób. Są oni sprawcami niespełna 5% wypadków w Polsce. Co ważne, ich styl jazdy jest z roku na roku coraz lepszy!
Liczba wypadków drogowych w Polsce sukcesywnie spada, ale nadal jest ich za dużo na tle innych Państw UE. Ich przyczyną jest najczęściej nadmierna prędkość, w której rozwijaniu przodują młodzi kierowcy. Jak zatem skutecznie ich edukować aby poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach?
Rozkojarzenie kierowców, które jest wynikiem m.in. interakcji z pasażerami lub używaniem telefonu komórkowego to główna przyczyna 60% wypadków, które się zdarzyły z winy młodych kierowców.
Według raportu „Wypadki drogowe w 2015 roku” w zeszłym roku na polskich drogach zdarzyło się 32 967 wypadków drogowych. Jakie są ich główne przyczyny? Czy Polacy są źle wyszkoleni?
Wypadki na polskich drogach to problem, który co prawda z każdym rokiem jest mniejszy, ale nadal jest poważny. Wakacje są szczególnym okresem pod tym względem. Dlaczego?
Komisja Nadzoru Finansowego szykuje nowe restrykcje dla ubezpieczycieli. Chce uregulować zasady wypłaty zadośćuczynienia za szkody niemajątkowe. Na czym mają polegać zmiany i co zyskać ma dzięki nim przeciętny Kowalski? O komentarz poprosiliśmy ekspertów z portalu Ubea.pl.
Według danych Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego roczny koszt wypadków i kolizji w Polsce to niemal 50 mld zł! To prawie tyle ile wynosi polski deficyt budżetowy. Czy można nad tym zapanować? Jak zmniejszyć liczbę wypadków i zabitych, a przy tym koszty jakie ponosi Nasze społeczeństwo?
Nieostrożność, lekkomyślność i brak doświadczenia za kierownicą to najczęstsze przyczyn zdarzeń drogowych jakie miały miejsce w czasie Wszystkich Świętych. W trakcie świątecznego weekendu w wypadkach drogowych w Polsce zginęło 30 osób.
Analizując policyjne statystyki dotyczące przyczyn wypadków samochodowych w Polsce zadziwiająco mała liczba z nich wszystkich spowodowana była złym stanem technicznym pojazdów. Biorąc pod uwagę wiek pojazdów w Polsce, ich zużycie oraz problemy z nieuczciwymi stacjami diagnostycznymi trudno wręcz uwierzyć, że z 34 000 wypadów tylko w 40-70 z nich u ich podstaw leżał zły stan techniczny aut.
Według raportu Policji za 2014 rok polskie drogi są coraz bezpieczniejsze. Z roku na rok sukcesywnie spada nie tylko liczba wypadków drogowych, ale przede wszystkim liczba zabitych i rannych w nich osób.
Senat nadał Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych nowe kompetencje w tym wyłączne prowadzenie postępowań w sprawie poważnych wypadków. Nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym ma na celu dostosowanie polskiego prawa do przepisów dyrektyw unijnych dotyczących m.in. bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego.
Spada liczba wypadków na przejazdach kolejowych w Polsce. W porównaniu do pierwszego półrocza 2014 r., w pierwszym półroczu 2015 r. ich liczba zmniejszyła się o 11 %.
Z roku na rok statystyki Policji dotyczące liczby zabitych w wypadkach drogowych oraz nietrzeźwych kierowców poprawiają się. Nadal jednak ofiar jest zbyt wiele. Jak przebiegła Wielkanoc 2015 na polskich drogach?
Goodyear w najnowszej odsłonie Białej Księgi skupił się na działaniach mających na celu poprawić umiejętności młodych kierowców, a tym samym ich bezpieczeństwo na drodze.
Zły stan techniczny samochodu ma bezpośrednie przełożenia na liczbę wypadków na polskich drogach. O jakie elementy auta należy bezwzględnie zadbać aby nasz pojazd nie stanowił zagrożenia na drodze?
Wbrew obiegowej opinii, najwięcej wypadków na drogach zdarza się w okresach najlepszych warunków atmosferycznych. Piękna pogoda i długi dzień ośmielają kierowców do przekraczania granic zdrowego rozsądku.
Wypadki w wyniku, których dochodzi do śmierci uczestników ruchu to wciąż w Polsce zbyt częste zjawisko. Wbrew opinii wielu kierowców do tragedii na drogach dochodzi równie często w terenie zabudowanym co poza nim.