Kategorie

Technika jazdy, Kolizja

Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przeanalizowali policyjne statystyki dotyczące zdarzeń drogowych i sformułowali sześć zasad, które należy stosować aby uniknąć wypadku.
Najprostszym podziałem kierowców jest podział ze względu na płeć. Według stereotypów kobiety jeżdżą znacznie gorzej od mężczyzn. Czy takie generalizowanie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości?
Kierowcy, którzy nigdy nie mieli wypadku samochodowego reagują na niebezpieczną sytuację na jezdni szybciej od tych, którzy uczestniczyli już w kolizji lub wypadku drogowym. Jakie jeszcze czynniki mają wpływ na szybkość reakcji kierowcy?
Manewr omijania nieruchomych przeszkód, jakie mogą znajdować się na drodze, wbrew pozorom nie należy do łatwych, a i przepisy nie są w tym przypadku jednoznaczne.
Udzielenie pierwszej pomocy jest obowiązkiem każdej osoby, która znajduje się w pobliżu wypadku. Podpowiadamy, do czego jesteśmy zobowiązani w rozumieniu prawa, a czego nie powinniśmy robić.
Zarówno w dużych jak i małych miastach z ruchu drogowego korzystają pojazdy uprzywilejowane. Niestety nie wszyscy wiedzą, jakie pojazd uprzywilejowany ma uprawnienia a tym samym, jakie na pozostałych kierowcach ciążą obowiązki.
W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.
Polscy kierowcy w ogromnej większości przypadków zachowują się na skrzyżowaniach skandalicznie. Tylko jeden zmotoryzowany na stu, na widok zapalającego się żółtego światła natychmiast zaczyna hamować. Reszta – gwałtownie przyspiesza.
„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.
Zwykle pod pojęciem kolumny pojazdów rozumie się zorganizowaną grupę aut, należących często do jednego właściciela, które poruszają się drogą z jednakową prędkością i dążącą do wspólnego celu.
Jedną z najbardziej niemiłych przygód, jakie mogą spotkać kierowcę, jest rozbicie przedniej szyby. Przyczyną tego może być uderzenie kamieniem wyrzuconym spod kół innego pojazdu.
Wieś rządzi się swoimi prawami. Nie zawsze są one zgodne z obowiązującymi przepisami. Najbardziej widać to na styku wiejskiej obyczajowości z ruchem samochodów na przebiegającej przez wieś drodze.