Kategorie

Port

Rada nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk odwołała w czwartek z funkcji prezesa spółki Ryszarda Strzyżewicza - poinformował rzecznik prasowy Janusz Kasprowicz.
W portach morskich w październiku przeładowano 5,5 mln ton ładunków, tj. o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem - podał GUS.
Do portu w Świnoujściu wpłynął w sobotę, w asyście czterech holowników, holenderski masowiec "UBC Onsan". To największy statek, jaki kiedykolwiek wpłynął do zespołu portów w Szczecinie i Świnoujściu - mierzy 263 m długości i 42 m szerokości.
Władze portów Szczecin i Świnoujście chcą, by pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 m uwzględnione zostało w tworzonym dokumencie Ministerstwa Infrastruktury "Strategia rozwoju gospodarki morskiej do 2020 r.".
Strajk dokerów w Portugalii rozpoczęty we wtorek rano doprowadził do całkowitej blokady dostaw do głównych portów morskich kraju. W proteście uczestniczą wszyscy dokerzy w portach w Lizbonie, Setubal, Aveiro i Figueira da Foz.
Balticon SA osiągnął narastająco po ośmiu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 40,25 mln zł, czyli o 45% więcej w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Zysk z działalności operacyjnej przekroczył 1 mln zł, natomiast EBITDA wyniosła 2,73 mln zł, co oznacza wzrost o 96%.
Spółka OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o., stając się jego głównym udziałowcem - poinformował prezes OT Logistics S.A. Piotr Chajderowski.
Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.
Wystarczy rzut oka na mapę, by zauważyć, że przez Polskę przebiega najkrótsza droga lądowa, łącząca Skandynawię z basenem Morza Śródziemnego, równie ważna z punktu widzenia rozwoju naszej gospodarki.
Zwykle spedytor musi zaangażować kilka rodzajów środków transportu, ale w związku z tym, że transport statkiem stanowi największą część całego łańcucha, całość dostawy traktowana jest jako transport morski.
Właśnie wystartował serwis, który ułatwia przygotowanie transportu morskiego. Od 1 sierpnia, dzięki statkiem.pl w kilka kliknięć myszką można wycenić koszt transportu morskiego. Rewolucją jest także złożenie zamówienia przez stronę internetową.
Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.
W Morskim Porcie Gdańsk powstanie kolejny głębokowodny port, tym razem dla towarów masowych, dzięki któremu Polska wróci do morza. Dynamiczny rozwój DCT pozwoli Portowi w Gdańsku na dołączenie w najbliższym czasie do grona 30 największych portów na świecie, a inwestycja Sea-invest dodatkowo umocni znaczenie Portu.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,osiągnął narastająco po pięciu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 24,32 mln zł, czyli o 53% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Ponad dwie trzecie handlu między Europą a innymi krajami, pod względem wartości transportowanych towarów, odbywa się przez porty europejskie. Wartość ta będzie rosnąć wraz z przewidywanym rozwojem handlu oraz transportu kontenerowego, których tempo rozwoju ma przewyższyć ogólny wzrost gospodarczy.
Polska Żegluga Morska odebrała w ostatnim tygodniu czerwca br. ze stoczni chińskich trzy nowe statki. W tym roku PŻM odbierze ze stoczni 13 nowych masowców. 
Według raportu Baltic Container Report 2012 szacuje się, że w ubiegłym roku łączna ilość ładunków skonteneryzowanych na świecie, przetransportowanych drogą morską osiągnęła poziom około 1,47 mld ton.
Port w Gdańsku dołączył do pilotażowego programu współpracy celnej UE z Chinami. Kontrolerzy sprawdzą, czy przesyłki wysyłane do portu w Gdańsku nie zawierają podrobionych papierosów, leków, części samochodowych. 
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Deepwater Container Terminal w Gdańsku wyrósł na polskiego lidera pod względem liczby przeładowanych kontenerów. Zaplanowane inwestycje mają sprawić, że rodzimy „hub” poprawi swoją pozycję również w światowych rankingach, docelowo stając się „drugim Hamburgiem lub Rotterdamem” - uważa Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA
Sześciu armatorów (APL, Hyundai Merchant Marine, MOL, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha i OOCL) zapowiedziało utworzenia nowych połączeń Europa- Azja. Szlaki komunikacyjne zostaną wytyczone do polskich portów, zaś bezpośrednie połączenie z Gdańskiem będzie obsługiwane przez statki o pojemności 8 tys. TEU.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego, osiągnął narastająco po czterech miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 19,2 mln zł, czyli o 52% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin odbyły się uroczystości chrztu i przekazania Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) statku m/s "Koszalin".
Stawkę podatku w wysokości "0%" stosuje się do usług świadczonych na obszarze portów morskich polegających na obsłudze środków transportu morskiego lub służących bezpośrednim potrzebom ich ładunków. Jak to rozliczyć?
Jak powiedział wiceminister transportu Maciej Jankowski, pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m zostanie zgłoszone do programu przyszłej perspektywy finansowej UE. Koszt inwestycji to ok. 1 mld 120 mln zł.
Stawki na korytarzach morskich łączących Daleki Wschód z Europą były tradycyjnie głównym źródłem dochodu dla linii żeglugowych, ale w ostatnich dwóch kwartałach 2011 roku frachty morskie spadły do rekordowo niskich poziomów. Z tego względu większość linii żeglugowych zanotowała w 2011 roku straty.
Wzrosły zarówno stawki bazowe za długość pojazdu, jak i dodatki paliwowe. Mimo to zapotrzebowanie na przeprawy promowe ciągle rośnie. Jak główni armatorzy planują swój rozwój na Morzu Bałtyckim?
Cztery tysiące nowych miejsc pracy dzięki pogłębieniu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. Tak szacują szczecińscy naukowcy w analizach dotyczących tej inwestycji. Roczna wartość powstałego dzięki inwestycji PKB, to ok. 400 mln zł
Na terenie Polski funkcjonują cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście. Każdy z wymienonych obiektów charakteryzują podstawowe parametry infrastruktury portowej, które są wyspecjalizowane w obsłudze danego typu ładunków.
W I kw. 2012 roku, porty w Szczecinie i Świnoujściu przeładowały o 3,3 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie 2011 roku.
W szczecińskim porcie otwarto nowy terminal kontenerowy, który może przeładować ponad 100 tysięcy kontenerów rocznie. Prace trwały dwa lata. Całość kosztowała 90 milionów złotych.
Resort skarbu chce sprzedać na aukcji należące do niego udziały spółki Port Service. Firma zajmuje się oczyszczaniem zbiorników i ładowni statków. Aukcja odbędzie się 14 maja.
Do końca roku pięć tankowców odbierze rosyjską ropę w Naftoporcie w Gdańsku. W kwietniu 2012 r. Rosja poinformowała, że nie będzie korzystać z polskiego terminalu.
Port Gdańsk będzie miał nowe, dwutorowe połączenie kolejowe - informuje ministerstwo transportu. Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2014 roku.
Dzisiaj do Gdyni wpływa największy masowiec w historii tego portu. Na ładowni ma 75 tysięcy ton australijskiego węgla. 
Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.
Jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.
Przychody spółki Balticon SA zwiększyły się o 60% w porównaniu do roku 2010, natomiast EBITDA wzrosła o 150%. Spółka zajmuje się przede wszystkim obsługą kontenerów we wszystkich terminalach morskich w Polsce.
W Szczecinie rusza dwuletni program szkoleń dla pracowników spółek portowych. Chodzi o zwiększenie konkurencyjności firm w tej branży. Projekt kosztuje 4 mln złotych.
Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) trwa rozładunek największego statku w historii Portu Gdynia. To  kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności prawie 73 tys. ton.
W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin zwodowano statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Masowiec m/s "Szczecin" ma wejść do eksploatacji pod koniec lutego przyszłego roku.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w porcie w Gdyni pracuje najnowocześniejszy w Polsce skaner do prześwietlania kontenerów. Urządzenie skróci czas kontroli i obniży koszty obsługi klientów.
Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".
Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, jako pierwszy polski port, otrzymał certyfikat standardu jakości ISO 9001:2008.
W porcie gdańskim powstanie największy masowy terminal przeładunkowy w basenie Morza Bałtyckiego. Za 50 milionów euro zbuduje go belgijska grupa SEA –invest.
Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.
Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych (PERN) "Przyjaźń" i niemiecka spółka Oiltanking zbudują wspólnie terminal paliwowy w Gdańsku. We wtorek obie firmy podpisały umowę joint venture.
Senat nie zgłosił poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim. Po wejściu w życie przepisów terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazę danych, zawierającąinformacje o polskich statkach.
Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.
W chińskiej stoczni Sanfu zwodowano statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Raba". W tej samej stoczni wkrótce powstanie drugi statek- m/s "San" - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.