Kategorie

Naprawa, Zapłon

W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe w Oplu Astra F. Całą operację można przeprowadzić we własnym zakresie.
Typowa cewka zapłonowa jest autotransformatorem z wydzielonym fragmentem uzwojenia, wykonanym znacznie grubszym drutem nawojowym, niż reszta. Uzwojenie to jest niskonapięciowe, czyli to, które podłącza się do aparatu zapłonowego, a ściślej – do styków przerywacza lub odpowiednich wyprowadzeń modułu elektronicznego.
Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową.
Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika.
Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane.
W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem.
Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe.
Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki.
Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu.
Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.
Żeby zachować równą i prawidłową prace silnika na wszystkich cylindrach należy, co około 50 tysięcy kilometrów, wymieniać świece żarowe w Volkswagenie Golfie IV z silnikiem Diesla TDi.
Jeśli spod aparatu zapłonowego silnika Mitsubishi Galanta cieknie olej, nie trzeba od razu wymieniać całego aparatu. Zwykle wystarczy wymienić uszczelkę.
Tytułowe pytanie odnosi się do hobbystów – posiadaczy samochodów starych, nietypowych, do których nie istnieją lub nie są dostępne instrukcje serwisowe. Na szczęście pracą silników rządzą pewne reguły.
Nierówna praca silnika to zawsze niepokojąca oznaka, sugerująca, że należy sprawdzić w Mitsubishi Space Start kilka rzeczy. Jedną z nich to aparat zapłonowy.
Aparat zapłonowy jest bardzo ważnym eksploatacyjnym elementem auta. Należy o niego dbać, gdyż ma on duży wpływ na żywotność silnika. Oto jak wyczyścić aparat zapłonowy w Hondzie Civic.
Warto zadbać o wymianę świec zapłonowych. Jest to istotny element dla prawidłowego działania silnika. Awaria świecy zapłonowej może mieć zły wpływ na dalszą eksploatację jednostki napędowej.
Naprawa silnika pracującego nierówno nie musi być kosztowna. Powodów jego wadliwego działania może być wiele, jednak większość z nich da się wyeliminować własnoręcznie. Oto jak wyeliminować falujące obroty na jałowych obrotach w silniku.