Kategorie

Zapłon

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cewki zapłonowe są bardzo ważnym elementem układu rozruchowego w samochodach wyposażonych w silnik benzynowy. Jakie są objawy ich uszkodzenia i ile może kosztować naprawa?
Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze.
Dobór akumulatora i jego prawidłowa obsługa to często nie lada wyzwanie dla właściciela auta. Czy uruchamianie samochodu „na kable” albo „na popych” to zawsze wina samego akumulatora a może jego złej eksploatacji?
Gdy temperatura spada mocno poniżej zera, właściciele samochodów z silnikami diesla, ze względu na właściwości spalanego w nich paliwa, są szczególnie narażeni na kłopoty z rozruchem swojego samochodu. Za utrudniony rozruch w takim przypadku mogą być odpowiedzialne niesprawne świece żarowe.
W poradniku tym pokażemy jak wymontować i zamontować rozdzielacz zapłonu w Oplu Astra F. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.
W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić cewkę zapłonową oraz przewody zapłonowe w Oplu Astra F. Całą operację można przeprowadzić we własnym zakresie.
Wymontowanie rozdzielacza zapłonu nie jest skomplikowane jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować rozdzielacz zapłonu w Volkswagenie Polo III.
Na obsługę układu zapłonowego składa się szereg czynności. W poradniku tym dokonamy przeglądu układu zapłonowego w Oplu Vectra A.
W przypadku awarii układu zapłonowego nie tylko w BMW E36 zazwyczaj występują problemy z uruchomieniem auta. Poniżej znajduje się opis jak wykonać przegląd układu zapłonowego.
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest bardzo ważna. Jest to element odpowiedzialny za doprowadzanie napięcia do świec. Poniżej opis przeprowadzenia kontroli w Golfie MK2.
Wymiana świec zapłonowych jest bardzo ważna. Większość kierowców aut z silnikiem benzynowym zapomina o ich istnieniu. Poniżej opis jak prawidłowo wykonać taką wymianę.
Przegląd układu zapłonowego jest często pomijany przez wielu użytkowników. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny element w każdym aucie. Oto opis jak dokonać takiego przeglądu w Fordzie Focusie Mk1.
Układ wstępnego podgrzewania silnika jest bardzo ważny w modelach z silnikiem Diesla. W poradniku tym pokażemy jak dokonać przeglądu układu podgrzewania w Mercedesie W124.
Sezon urlopowy jest rajem dla złodziei. Na ich atak narażeni są zwłaszcza turyści, przemieszczający się samochodami, załadowanymi różnymi dobrami, często o sporej wartości, które mogą być przynętą dla amatorów łatwego zarobku.
Przeprowadzenie przeglądu układu zapłonowego w Nissanie Primera P10 i P11 należy wykonać, co 60 000 km. W poradniku tym pokażemy jak wykonać to we własnym zakresie.
Bardzo duże upały mogą, podobnie jak silne mrozy, utrudnić rozruch silnika samochodowego. Dotyczy to zwłaszcza starszych modeli silników, zasilanych gaźnikowo, ale czasem może się zdarzyć także w przypadku silników z zapłonem samoczynnym.
Regulacja gaźnika i prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu mają ogromny wpływ na rozruch silnika, jego pracę i zużycie paliwa. Trzeba poświęcić im sporo uwagi.
Czasem zdarza się, że silnik podczas jazdy niespodziewanie zgaśnie i nie daje się uruchomić. Mogą być różne przyczyny tego zjawiska. Każdej z nich towarzyszą inne symptomy.
Ciepły lub gorący silnik nie powinien stwarzać żadnych problemów z uruchomieniem, ponieważ znajduje się w naturalnym dla normalnej pracy stanie. Jednak w oldtimerach nie zawsze tak się dzieje.
Jak zły sen prześladuje wielu kierowców myśl o tym, że silnik w ich oldtimerze nie da się uruchomić, gdy wystygnie podczas dłuższego postoju, zwłaszcza na mrozie.
Przyczyną przerw w pracy silnika oraz utraty mocy mogą być niesprawne świece zapłonowe. Sprawdzenie stanu świec zapłonowych nie jest czynnością skomplikowaną.
Aby sprawdzić, czy naprawy i regulacje zapłonu, gaźnika lub wtryskiwaczy przyniosły spodziewane efekty w postaci oszczędności paliwa, wcale nie trzeba czekać, aż wypali się całe paliwo ze zbiornika. Można zastosować zbiornik zastępczy o bardzo małej pojemności.
Wiele zabytkowych pojazdów pochodzi z czasów, kiedy nie przywiązywano większej uwagi do jakości odbioru programu radiowego, wychodząc z założenia, że słuchacz powinien być zadowolony, iż w ogóle coś słyszy z głośnika.
Typowa cewka zapłonowa jest autotransformatorem z wydzielonym fragmentem uzwojenia, wykonanym znacznie grubszym drutem nawojowym, niż reszta. Uzwojenie to jest niskonapięciowe, czyli to, które podłącza się do aparatu zapłonowego, a ściślej – do styków przerywacza lub odpowiednich wyprowadzeń modułu elektronicznego.
Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową.
Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika.
Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane.
W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem.
Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe.
Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki.
W instalacji samochodowej występują duże natężenia płynącego prądu. Wynika stąd konieczność należytej dbałości o styki i połączenia. W przeciwnym wypadku będą się one nagrzewały i z czasem ulegną całkowitemu utlenieniu.

Twin Spark

Twin Spark – unikalna technologia opracowana i stosowana przez Alfa Romeo.
Świece zapłonowe mogą mieć elektrodę wykonaną z różnych materiałów. Najtańsze są świece z centralną elektrodą miedzianą lub niklowo-kadmową (Ni-Cd). Droższe są te z platynową lub irydową elektrodą. Czy warto w takie irydowe świece zainwestować?
Wymiana uszczelniacza aparatu zapłonowego nie jest kosztowna. Jeżeli poświęcimy trochę czasu, przy pomocy tej porady, sami wymienimy uszczelnienie aparatu zapłonowego w Fiacie Uno.
Układ zapłonowy silnika spalinowego najprostszego typu składa się z dwóch części: wytwarzającej wysokie napięcie i zamieniającej wysokie napięcie na iskrę, zapalającą mieszankę paliwowo-powietrzną w komorze spalania.
Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu.
Przewody zapłonowe są bardzo ważnym elementem układu zapłonowego. Dzięki nim wysokie napięcie, jakie wytwarza moduł lub cewka zapłonowa, jest podawane do środkowych elektrod świec zapłonowych.
Turbodziura to czas, jaki upływa od wciśnięcia pedału gazu to wkręcenia się turbosprężarki w pełne obroty. Turbodziura odczuwalna jest we wszystkich autach z turbosprężarką. Po wciśnięciu gazu trzeba chwilę zaczekać, aż auto zacznie przyspieszać.
W poradniku tym, będziemy podejmować się wymiany uszkodzonej cewki wysokiego napięcia. Nie ma konieczności udawać się do serwisu w celu wymiany tej cewki, pokażemy jak wykonać to samemu.
Poprawne działanie układu zapłonowego, w każdym aucie, ma bezpośredni wpływ na spalanie i dynamikę. Jednym z jego elementów są przewody zapłonowe. Sprawdzenie przewodów nie przysporzy nikomu jakiegokolwiek problemu.
Mając na uwadze zalecenia producenta, co do wymiany typowych części eksploatacyjnych przy określonym przebiegu, naszej uwadze oprócz filtrów nie może umknąć tak oczywista rzecz jak świece zapłonowe.
Nadzwyczaj cienka platynowa elektroda środkowa zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe i zapewnia optymalny zapłon mieszanki paliwowej.
Wymiana świec nie należy do najłatwiejszych czynności, jakie możemy wykonać sami w naszym Seacie. Jednak, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonać taką wymianę we własnym zakresie.
Jeśli pod aparatem zapłonowym zauważymy mokre plamy na wtyczkach i innych elementach, konieczna jest wymiana uszczelniacza. Większy wyciek zabrudzi olejem nawet obudowę sprzęgła.
Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty.
Jak się okazuje, w przypadku montaży świec zapłonowych wszystko jest kwestią prawidłowego monumentu dokręcania. Zbyt mocne lub słabe dokręcenie świec zapłonowych powodują wiele problemów.
W sytuacji, kiedy zachodzi konieczność wymiany świec w silniku samochodu, do którego nie ma instrukcji obsługi i nigdzie nie można znaleźć potrzebnych informacji, można spróbować dobrać świece eksperymentalnie.
Tak zwany bezobsługowy akumulator wymaga okresowych kontroli. Stosowanie się do podstawowych zasad jego obsługi pozwoli eksploatować go przez kilka lat.
Budowa przewodu zapłonowego nie jest skomplikowana, ale ważne jest, by jego poszczególne elementy były wykonane z najlepszych surowców. Niewiele osób wie, że dla przedłużenia ich żywotności może zrobić coś więcej. Podpowiadamy, jak prawidłowo konserwować przewody zapłonowe.
Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.