Kategorie

Fracht lotniczy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?
Fracht lotniczy wychodzi z najpoważniejszego od 30 lat tąpnięcia na rynku przewozów, nie oznacza to jednak całkowitej normalizacji w branży. Rok 2020 był jedynie początkiem głębokich zmian w lotniczym cargo i zapowiedzią dynamicznego rozwoju przepływów towarowych w Azji Wsch. pod przewodnictwem Chin, które zdominowały już powietrzne szlaki transportowe do Europy i Ameryki Pn. Podczas gdy globalny sektor cargo będzie ciążył ku Azji, Stary Kontynent stanie się najwolniej rozwijającym się rynkiem przewozów lotniczych na świecie, niewiele lepiej poradzi sobie USA.
Firma FedEx Express od 5 listopada 2012 r. uruchamia nowe loty do Gdańska i z powrotem. Przedsiębiorstwa z regionu, którym zależy na rozwoju relacji handlowych, zyskają w ten sposób szersze możliwości w zakresie globalnego przewozu przesyłek.
Blisko 32,9 tys. ton cargo odprawiono na Lotnisku Chopina w ciągu trzech kwartałów 2012 r. - poinformował w czwartek rzecznik portu Przemysław Przybylski. To o 1,6 proc.więcej niż w tym samym okresie 2011 r.
Transport lotniczy towarów to jeden z kluczowych elementów mających wpływ na rozwój dzisiejszej wymiany handlowej. Jego główna zaleta, szybkość, umożliwia producentom sprawne przemieszczanie nieograniczonej ilości części czy wyrobów gotowych z punktu A do punktu B w krótkim czasie.
DHL Global Forwarding (fracht morski i lotniczy w Deutsche Post DHL), jako pierwszy operator logistyczny w Polsce, uzyskał pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej w imporcie towarów na terminalu Cargo w Warszawie. Obsługa będzie znacznie krótsza.
DHL zwiększa wydajność i możliwości realizacji międzykontynentalnych dostaw. Firma wprowadziła nowe loty łączące Hong Kong, Los Angeles i Lipsk.
Nowoczesne usługi spedycyjne wymagają wdrażania nowych rozwiązań, aby z jednej strony sprostać rosnącym wymaganiom klientów, a z drugiej – zabezpieczyć zakładane efekty finansowe. Istotnym elementem procesu transportowego jest optymalizacja kosztów, którą znaleźć możemy w rozwiązaniach multimodalnych, łączących różne rodzaje frachtu np. lotniczy z morskim.
Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z globalną grupą ROHLIG & CO.
Jedynie 40 minut trwało tankowanie Boeinga 767 na lotnisku w Gdańsku. W jego mieści się tyle paliwa, że można by nim zatankować do pełna ponad 900 samochodów osobowych.
Firma kurierska UPS ogłosiła plany rozbudowy węzła lotniczego w porcie lotniczym Kolonia / Bonn. UPS działa na tym lotnisku już 25 lat.
Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ocenił, że perspektywy rozwoju transportu lotniczego w Polsce są dobre. W piątek Grabarczyk wziął udział w dyskusji o przyszłości tej branży na Forum Ekonomicznym w Krynicy.
Co to jest ULD i co oznaczają jego numery. Czy ważne są dla nas wymiary palet i kontenerów? Jak je dopasować do przestrzeni ładunkowych przykładowych samolotów transportowych.
Pierwsza połowa 2011 roku potwierdziła 5-6 proc. tendencję wzrostową w przewozach lotniczych. Mogłoby być jeszcze lepiej, ale w Polsce brakuje inwestycji, które korzystałyby z frachtu lotniczego