Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?
Fracht lotniczy wychodzi z najpoważniejszego od 30 lat tąpnięcia na rynku przewozów, nie oznacza to jednak całkowitej normalizacji w branży. Rok 2020 był jedynie początkiem głębokich zmian w lotniczym cargo i zapowiedzią dynamicznego rozwoju przepływów towarowych w Azji Wsch. pod przewodnictwem Chin, które zdominowały już powietrzne szlaki transportowe do Europy i Ameryki Pn. Podczas gdy globalny sektor cargo będzie ciążył ku Azji, Stary Kontynent stanie się najwolniej rozwijającym się rynkiem przewozów lotniczych na świecie, niewiele lepiej poradzi sobie USA.
FedEx uruchamia nowe loty do Gdańska
07.11.2012
Firma FedEx Express od 5 listopada 2012 r. uruchamia
nowe loty do Gdańska i z powrotem. Przedsiębiorstwa z regionu, którym
zależy na rozwoju relacji handlowych, zyskają w ten sposób szersze
możliwości w zakresie globalnego przewozu przesyłek.
Blisko 32,9 tys. ton cargo odprawiono na Lotnisku Chopina w ciągu trzech
kwartałów 2012 r. - poinformował w czwartek rzecznik portu Przemysław
Przybylski. To o 1,6 proc.więcej niż w tym samym okresie 2011 r.
Jakie są zalety frachtu lotniczego
15.05.2012
Transport lotniczy towarów to jeden z kluczowych elementów mających
wpływ na rozwój dzisiejszej wymiany handlowej. Jego główna zaleta, szybkość, umożliwia producentom sprawne przemieszczanie nieograniczonej
ilości
części czy wyrobów gotowych z punktu A do punktu B w krótkim czasie.
DHL Global Forwarding (fracht morski i lotniczy w
Deutsche Post DHL), jako pierwszy operator logistyczny w Polsce, uzyskał
pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej w imporcie towarów na
terminalu Cargo w Warszawie. Obsługa będzie znacznie krótsza.
DHL zwiększa wydajność i możliwości realizacji międzykontynentalnych
dostaw. Firma wprowadziła nowe loty łączące Hong Kong, Los Angeles i
Lipsk.
Czy opłaca się łączyć frachty air and sea?
24.11.2011
Nowoczesne usługi spedycyjne wymagają wdrażania nowych rozwiązań, aby z jednej strony sprostać rosnącym wymaganiom klientów, a z drugiej – zabezpieczyć zakładane efekty finansowe. Istotnym elementem procesu transportowego jest optymalizacja kosztów, którą znaleźć możemy w rozwiązaniach multimodalnych, łączących różne rodzaje frachtu np. lotniczy z morskim.
ROHLIG SUUS Logistics rozwija fracht air&sea
05.10.2011
Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu
morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w
infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z
globalną grupą ROHLIG & CO.
Jedynie 40 minut trwało tankowanie Boeinga 767 na lotnisku w Gdańsku. W
jego mieści się tyle paliwa, że można by nim zatankować do pełna ponad
900 samochodów osobowych.
Firma kurierska UPS ogłosiła plany rozbudowy węzła lotniczego w porcie
lotniczym Kolonia / Bonn. UPS działa na tym lotnisku już 25 lat.
Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ocenił, że perspektywy rozwoju
transportu lotniczego w Polsce są dobre. W piątek Grabarczyk wziął
udział w dyskusji o przyszłości tej branży na Forum Ekonomicznym w Krynicy.
Co to jest ULD i co oznaczają jego numery. Czy ważne są dla nas wymiary
palet i kontenerów? Jak je dopasować do przestrzeni ładunkowych
przykładowych samolotów transportowych.
Pierwsza połowa 2011 roku potwierdziła 5-6 proc. tendencję wzrostową w
przewozach lotniczych. Mogłoby być jeszcze lepiej, ale w Polsce brakuje
inwestycji, które korzystałyby z frachtu lotniczego