Kategorie

Firma w Chinach

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Chinach to kusząca propozycja dla przedsiębiorców. Czy zagraniczni przedsiębiorcy mogą samodzielnie działać na chińskim rynku? Jakie ograniczenia w prowadzeniu działalności mogą napotkać polscy przedsiębiorcy?
Pomimo bycia na ustach całego świata od 2013 r. Nowy Jedwabny Szlak (w Polsce określany również jako Jeden Pas i Jedna droga lub Inicjatywa Pasa i Szlaku) nadal nie doczekał się finalnej formy. W konsekwencji większość ludzi nie ma większego pojęcia na czym właściwie polega flagowe przedsięwzięcie chińskiego prezydenta Xi Jinpinga.
Wiele osób mówiąc o imporcie, z pewnością myśli o Chinach. Nic dziwnego, bo Państwo Środka to jeden z najistotniejszych graczy, jeżeli chodzi o import i eksport towarów. To również najważniejszy partner handlowy dla polskich przedsiębiorców, którzy często sprowadzają stamtąd rozmaite towary. Jednak sam proces importu nie należy do łatwych, szczególnie dla debiutującego importera.
Przygotowaliśmy dla was krótki poradnik jak odnieść sukces na chińskim rynku. W dziesięciu punktach przedstawiamy kwestie, które należy mieć na uwadze, jeżeli chcemy rozpocząć własną działalność gospodarczą w Państwie Środka.
Chiny to nie tylko idealne miejsce do outsourcingu naszych produktów czy rezerwuar taniej siły roboczej – to także ojczyzna dynamicznie rozwijającej się klasy średniej i wielki potencjalny rynek dla każdej zachodniej firmy, która odważy się podjąć ryzyko. Jeżeli dysponujemy dobrym produktem, możemy spróbować wejść na chiński rynek, ale bez prawidłowej ochrony znaku firmowego czekać nas może wiele nieprzyjemnych konsekwencji.
Jak na nasze relacje biznesowe z chińskimi partnerami wpływa wspólne jedzenie? Okazuje się, że w bardzo dużym stopniu. Wspólne posiłki są w Chinach jednym z kluczowych elementów budujących więzi między kontrahentami. Jak się zachować? Czego nie robić?
Negocjacje z chińskimi partnerami biznesowymi należą do bardzo trudnych z punktu widzenia znaczących różnic kulturowych. Zarówno zachowanie twarzy, jak i tzw. harmonia społeczna są elementami, o których należy pamiętać w trakcie przekazywania wiadomości. Co zrobić, aby nie urazić kontrahentów z jednej z najsilniejszych gospodarek świata?
Negocjacje z chińskimi partnerami biznesowymi należą do bardzo trudnych z punktu widzenia znaczących różnic kulturowych. Zarówno zachowanie twarzy, jak i tzw. harmonia społeczna są elementami, o których należy pamiętać w trakcie przekazywania wiadomości. Co zrobić, aby nie urazić kontrahentów z jednej z najsilniejszych gospodarek świata?