Kategorie

Esp

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Postęp technologiczny w motoryzacji zmusza użytkowników pojazdów do poszerzania znajomości nowych skrótów nazw skomplikowanych systemów. Co oznaczają niektóre z nich?
Mazda6 jako flagowy pojazd japońskiego producenta aut została wyposażona w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Zobacz co oferuje najnowszy produkt Mazdy.
Zarówno rozmiar kół jak i rodzaj opon w danym modelu auta jest ściśle powiązany z działaniem elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Czy zmiana rozmiaru opon może zakłócić działanie ESP i współpracujących z nim pozostałych układów bezpieczeństwa?
Choć ABS montowany jest już w każdym nowym samochodzie, inne systemy nadal są opcjonalne. Nie warto jednak z nich rezygnować, bowiem oszczędności mogą być bardzo złudne.
Już się odbyła prezentacja szkicu zaprojektowanego i skonstruowanego w Europie hatchbacka segmentu C marki Hyundai. Oficjalna premiera modelu i30 będzie miała miejsce podczas wrześniowych salonów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Freemont jest pierwszym modelem Fiata, który powstał we współpracy włoskiej spółki i Chrysler Group. W Polsce Fiat Freemont będzie dostępny w dwóch wersjach.
Bezpieczne hamowanie to przede wszystkim hamowanie delikatne, z dużym wyczuciem, możliwie płynne, czyli takie, przy którym prędkość spada w sposób liniowy. Hamowanie należy zawsze planować z wyprzedzeniem aby nie było zbyt gwałtowne i dawało pojazdom jadącym z tyłu odpowiednią ilość czasu na reakcję.
Nowy Focus wyposażony został w pełen pakiet układów zwiększających czynne i bierne bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Wiele z tych rozwiązań znalazło się w ofercie Forda pierwszy raz.

ESP

ESP – z ang. Electronic Stability Pogram - elektroniczny program stabilizacji toru jazdy.
ESP, czyli Elektroniczna Kontrola Toru Jazdy, to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
System stabilizacji toru jazdy do drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia był montowany jedynie w samochodach wyższej klasy. Do jego popularyzacji w tańszych pojazdach przyczyniła się wpadka jednego z najbardziej renomowanych producentów samochodów.
Wszyscy profesjonalni zawodnicy driftingowych zmagań wiedzą, że nie wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny i cieszyć się efektem. Na torze trzeba pokazać prawdziwe umiejętności oraz techniki pozwalające na jak najbardziej efektowny i długi kontrolowany poślizg.
Zaawansowane systemy mają na celu zapewnienie jak najwyższego bezpieczeństwa w trakcie wypadku lub pomóc nam uniknąć kolizji. Przybliżamy ich działanie.