Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu diesel. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące diesel.
Diesla zimą zawsze tankuj do pełna
Aktualizacja: 20.12.2012
Stosunkowo nowoczesne samochody napędzane silnikami Diesela niezbyt dobrze znoszą eksploatację w zimowych warunkach. Dlatego, żeby uniknąć kłopotów z rozruchem w okresie mrozów należy szczególnie zadbać o silnik wysokoprężny. Najlepiej zacząć od tankowania do pełna. »
Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?
Aktualizacja: 23.10.2013
Typowym elementem ulegającym często szybkiemu zużyciu w silniku wysokoprężnym jest wtryskiwacz paliwa. Nie każdy jest jednak taki sam, a w zależności od jego konstrukcji ulega mniej lub bardziej kosztownym awariom. »
Masz auto z filtrem cząstek stałych? O tym musisz pamietać!
Aktualizacja: 18.09.2012
Filtr cząstek stałych, w zamierzeniach chroniący środowisko naturalne, w rzeczywistości okazuje się często sporym problemem dla właściciela pojazdu. Nieumiejętna eksploatacja auta z filtrem DPF/FAP może w krótkim czasie pochłonąć sporo pieniędzy na jego obsługę. »
Z tymi silnikami mogą być problemy: Isuzu 3.0 CDTI, 3.0 TiD, 3.0 dCi.
Aktualizacja: 14.03.2014
3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba. »
Aktualizacja: 12.07.2012
Silnik Diesla według utartych przez lata opinii, to synonim trwałości oraz niskich osiągów. Wraz z nadejściem ery Common Raila, czyli zaprojektowanego przez koncern FIATA bezpośredniego wtrysku paliwa, w zapomnienie odszedł pogląd o słabej dynamice tego typu konstrukcji. Niestety, także niska awaryjność przestała być domeną wysokoprężnych silników. Dlaczego? »
Silnik 2.0 TDI – nowoczesny i kapryśny
Aktualizacja: 15.03.2012
2.0 TDI - jednostka, którą Volkswagen zastąpił legendarny, lecz już mocno wysłużony silnik 1.9 TDI. Nowa konstrukcja, mimo niewątpliwego zaawansowania technicznego, nie zbiera takich samych pochwał jak jej poprzedniczka. Po kilku latach od wprowadzenia, okazuje się, że silnik ten jest dość awaryjny, a naprawy mogą pochłonąć sporą część budżetu właściciela. »
Opel Astra F: wymiana oleju silnikowego
Aktualizacja: 10.01.2012
Regularna wymiana oleju silnikowego jest bardzo ważna nie tylko w Oplu Astrze F, ale i w każdym aucie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Oplu Astra F. »
Aktualizacja: 03.02.2012
Silniki diesla słyną z niezawodnej kultury pracy, gorzej jednak bywa z ich trwałością. W motorach 1.9 dCi padają turbiny, natomiast w 1.5 dCi szwankują wtryskiwacze. Zobaczmy jak to się ma do wersji 2.0 dCi. »
Aktualizacja: 14.03.2014
Najpopularniejszym z silników diesla jest jednostka o pojemności 1,9 litra o oznaczeniu TDI. »
Aktualizacja: 03.02.2012
Silnik 2.0 HDI jest motorem najdłużej oferowanym przez koncern PSA. Jest to także najbardziej popularna i najmniej awaryjna jednostka. »
Aktualizacja: 03.02.2012
Silnik 1.4 D-4D to niezawodna jednostka wysokoprężna, gorzej jest z dynamiką. Jednak po 10 latach eksploatacji nie ma z nim dużych problemów. »
Aktualizacja: 14.03.2014
Nowoczesne silnika diesla z układem common-rail mają dobre osiągi i potrafią być oszczędne. Wiadomo jednak, że nie ma rzeczy idealnych, a wszystko musi być obwarowane jakimiś warunkami. Czego możemy się spodziewać po silniku Toyoty 2.0 D-4D produkowanym w Jelczu? »
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
Aktualizacja: 13.12.2011
Wymiana filtra paliwa jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtra paliwa i powietrza w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran z silnikiem Diesla. »
Czy można i czy warto stosować olej silnikowy lepszej klasy niż zaleca producent pojazdu?
Aktualizacja: 14.12.2011
Wybór oleju w dużej mierze zależy od dwóch podstawowych czynników - tego co wyczytamy w instrukcji obsługi i oczywiście od ceny. Co jednak zrobić gdy producent przewidział do naszego auta olej bardzo starej generacji, a dużo nowocześniejszy smar możemy kupić taniej? Czy można stosować oleje wyższej klasy niż te przewidziane przez fabrykę i jakie są tego konsekwencje? »
Aktualizacja: 09.01.2015
Silnik Renault 1.9 dCi był produkowany w różnych wersjach i trafił pod maski aut kilku marek, również Nissana i Suzuki. Mimo licznych zalet, niestety poddany intensywnej eksploatacji, jest jednostką awaryjną. »
Rekord inwestycji w start–upy. Czy branża przekroczy 2 mld zł?
KANCELARIA PRAWNA radca prawny Adam Sobota
Ekspert z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »