REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Części samochodowe, Samochody używane

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rejestracja samochodu sprowadzonego z UE - dłuższy termin do końca 2020 r.

Do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu.

Jak obliczyć marżę w przypadku obciążenia przez dostawcę samochodu używanego opłatami aukcyjnymi i przygotowawczymi

Nasza firma zajmuje się handlem samochodami używanymi. Samochody licytujemy na portalu aukcyjnym. Gdy wygrywamy licytację, od firmy Auto1 z Belgii otrzymujemy dokument na samochód i opłaty aukcyjne. Następnie płacimy za samochód do tej firmy, gdzie go wylicytowaliśmy. Po zapłacie otrzymujemy trzy faktury - z trzech różnych oddziałów firmy, z trzech różnych krajów, z trzema innymi NIP - jedną fakturę za samochód, drugą za opłaty aukcyjne, trzecią za opłaty przygotowawcze. Każda z faktur ma inną datę i kontrahenta z innym NIP (Belgia, Holandia). Czy obliczając marżę od sprzedaży takiego samochodu, możemy w kosztach uwzględnić całą wartość zakupu, czyli samochód oraz opłaty aukcyjne, czy tylko samochód?

Kiedy przy sprzedaży części samochodowych oraz samochodów może być stosowana marża

Gdy przy nabyciu samochodu nie wystąpi VAT naliczony, zarówno sprzedaż takiego samochodu, jak i części samochodowych może być opodatkowana od marży. Prawo do stosowania marży w przypadku sprzedaży części samochodowych pochodzących z demontażu potwierdził TSUE w wyroku z 18 stycznia 2017 r. w sprawie C-471/15. Do tej pory ani polskie organy podatkowe, ani sądy nie dawały takiego prawa.

Wysokość OC w 2015 roku

Mijający rok jest kolejnym, w którym ceny obowiązkowego OC samochodu spadały. Wiele wskazuje jednak na to, że w 2015 roku kierowcy za ubezpieczenie będą musieli zapłacić więcej. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA