Kategorie

Awaria, Turbosprężarka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gaszenie silnika z turbiną wymaga pewnych świadomych zachowań. Niewłaściwa eksploatacja silników turbodoładowanych niesie za sobą ryzyko kosztownych napraw.
Jakie są objawy uszkodzonej turbosprężarki? Symptomy niesprawnej turbosprężarki są bardzo zróżnicowane. Niejednokrotnie są mylnie przypisywane awariom innych podzespołów silnika. Przedstawiamy drugą część artykułu.
Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą być pokrewne z innymi awariami, dlatego warto obserwować zachowanie własnego pojazdu. Koszt naprawy turbiny lub jej wymiany jest duży.
Awaria turbosprężarki oraz jej przyczyny to sprawy coraz częściej poruszane w świetle dzisiejszych silników spalinowych. Co sprawia, że turbosprężarki potrafią ulec zniszczeniu już po ok. 60 tys. km?
Rozbieganie silnika to problem jaki spotkać może większość nowoczesnych turbodiesli. Z pozoru błaha awaria najczęściej kończy się zniszczeniem silnika. Na czym polega rozbieganie silnika?
Każdy silnik spalinowy pracuje najefektywniej w określonym zakresie obrotów. Zarówno za wysokie jak i za niskie obroty są dla niego szkodliwe. Przedstawiamy jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwych obrotach.
Podczas jazdy turbodoładowanym dieslem odczuwalnym mankamentem jest znana wszystkim, turbo dziura. Niestety czasem ta przypadłość jest spotęgowana przez uszkodzony lub niedomagający zawór N75. Oto jak go naprawić w Seacie Alhambra z silnikiem 1,9 TDi, ale nie tylko.