Kategorie

Awaria, Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak zgasić rozbiegany silnik? Choć zadanie nie jest proste, są pewne sposoby. Co ważne, jeżeli kierowca nie podejmie reakcji, diesel zatrze się!
Niski poziom oleju. Czy w takiej sytuacji można dalej jechać autem? To tak naprawdę zależy od wielu czynników.
Nieumiejętna obsługa samochodu może narobić kierowcy problemów. Przykład? Dotyczy sprzęgła. W jaki sposób można spalić sprzęgło?
Świeca zapłonowa wytwarza iskrę, która decyduje o zapłonie mieszanki paliwowej. Warunkują tym samym prawidłową pracę silnika. Czy jednak jest jeszcze coś, na co mają wpływ świece zapłonowe? Sprawdźmy.
Samochody zasilane gazem są na polskich drogach popularnym widokiem. Powód? LPG oznacza spore oszczędności eksploatacyjne. Co jednak należy zrobić, aby tanie paliwo nie odbiło się na stanie silnika? Kierowca powinien zadać sobie pytanie: jak często wymieniać świece na LPG.
Zatarcie silnika jest najpoważniejszą z awarii jaka może się nam przydarzyć. Naprawa w takim przypadku jest bardzo kosztowna i czasochłonna, a niejednokrotnie zupełnie nieopłacalna. Dlaczego silnik samochodu czy motocykla ulega zatarciu?
Użytkując auto z silnikiem Diesla, warto znać jego problemy i słabości. Można w ten sposób uniknąć bądź odłożyć w czasie poważne i kosztowne awarie.
Spora część usterek jakie trapi wiele nowoczesnych aut, wynika z intensywnej jazdy samochodem na nierozgrzanym silniku. Do czego może to doprowadzić?
Słabym punktem nowoczesnego silnika Diesla jest nie tylko turbosprężarka, układ zasilania paliwem czy filtr cząstek stałych. Warto zwrócić także uwagę na inne jego podzespoły.
Kierowcy nowych aut przy zmianie biegu sugerują się wskazaniami komputera. Mało kto zdaje sobie sprawę, że taka jazda grozi znacznie szybszych zużyciem silnika.
Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?
Powszechne opinie o samochodach sygnowanych logiem Alfa Romeo nie należą do pozytywnych. Silnik 2.0 TS, który występował m.in. w Alfie Romeo 147, 156 czy 166 jest jednostką nowoczesną, ale borykającą się z pewnymi problemami. Jeśli nie zostaną one w porę zdiagnozowane i usunięte, mogą doprowadzić do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej.
Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.
Siedmiokrotny laureat prestiżowej nagrody "International Engine of the Year" silnik 1.4TSI Twincharger, przysparza wielu kłopotów w codziennej eksploatacji. Na co najczęściej skarżą się jego użytkownicy?
3-litrowy turbodiesel firmy Isuzu okazał się wyjątkowo problematyczny dla posiadaczy aut, które zostały w niego wyposażone. Wada konstrukcyjna tego silnika zadecydowała o bardzo słabej renomie japońskiej jednostki napędowej. Co gorsza, silnik ten wykorzystywany był przez trzech dużych producentów samochodów: Opla, Renault i Saaba.
Przy wyborze samochodu dużą wagę przykładamy do zastosowanego w nim silnika. Jednostka 2.0 TFSI 211KM zapewnia świetne osiągi, jednak jak się okazuje boryka się z pewnymi problemami, które wyraźnie podnoszą koszty jej eksploatacji.
Gwarancja producenta – czyli zapewnienie, że samochód będzie sprawny przez określony czas od daty zakupu (nowego) pojazdu, może wygasnąć przed upływem przewidzianego czasu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby nie stracić gwarancji na auto.
Każdy silnik spalinowy pracuje najefektywniej w określonym zakresie obrotów. Zarówno za wysokie jak i za niskie obroty są dla niego szkodliwe. Przedstawiamy jakie mogą być konsekwencje jazdy na niewłaściwych obrotach.
Brytyjska firma Warranty Direct opublikowała raport dotyczący najczęściej psujących się elementów samochodu w letnich miesiącach. Dodatkowo obliczono, ile funtów wynosi średni rachunek wystawiany przez warsztaty w Wielkiej Brytanii.
Zerwana linka sprzęgła nie oznacza końca podróży. W poradniku tym pokażemy jak jechać z uszkodzoną linką a po powrocie do domu, w jaki sposób ją wymienić.
Przeprowadzanie drobnych napraw samochodu to przyjemność, konieczność lub jedno i drugie dla wielu właścicieli pojazdów. W serwisie naprawa-auta.wieszjak.pl wortalu Moto.wieszjak.pl zgromadziliśmy wiele różnego rodzaju poradników, w których nasi eksperci opisali, jak właściwie naprawiać różnego rodzaju usterki samochodu.
Konstruktorzy silników od wielu dziesięcioleci walczą, z małym skutkiem, z powstawaniem uszkodzeń korpusu silnika i jego cylindrów oraz pompy wodnej w wyniku procesu, zwanego kawitacją. Powodem jest niepełne poznanie zjawiska kawitacji.
Każda bez wyjątku awaria układu chłodzenia silnika może mieć dla niego nieobliczalne skutki, o ile w porę nie zostanie zauważona przez kierowcę. Dlatego, zwłaszcza w czasie upałów, trzeba podczas jazdy co kilka minut spoglądać na wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i lampkę ostrzegawczą.
Pasek klinowy w samochodzie należy do najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy.
Termostat w silniku samochodowym ma za zadanie ograniczenie lub całkowite zamknięcie przepływu cieczy chłodzącej przez chłodnicę, aby zimny silnik mógł szybko rozgrzać się do temperatury pracy i potem cały czas w niej pozostawał bez względu na temperaturę otoczenia.
Odszukanie w wielocylindrowym silniku cylindra, który nie pracuje prawidłowo, nie jest trudne. Wymaga jednak ostrożności i pewnej umiejętności interpretowania symptomów, jakie towarzyszą wadliwej pracy silnika.
W starych samochodach po wieloletniej eksploatacji wiele czujników i wskaźników może działać wadliwie, co oznacza, że dostarczane przez nie informacje będą dla kierowcy mylące i mogą mieć poważne następstwa. Dlatego we własnym interesie użytkownika pojazdu leży ich sprawdzenie i wykrycie błędów we wskazaniach.
Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta.
Zdarza się czasem, zwłaszcza w upalne dni podczas przymusowego postoju w korkach ulicznych, że temperatura płynu chłodzącego silnik wzrośnie powyżej temperatury wrzenia i zacznie się on gotować, jednocześnie tryskając z odpowietrznika chłodnicy.
Linka prędkościomierza jest jednym z tych elementów samochodu, bez których można się obejść i nie przejmować się ich awariami. Jest jednocześnie elementem bardzo czułym na najmniejsze usterki, a efekty jej złej pracy są dla kierowcy najczęściej bardzo denerwujące.
Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu.
Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań.
Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie.
Stare pojazdy, nie wyposażone w komputery, nie miały prawie żadnych możliwości „informowania” kierowcy lub mechanika o zaistniałych usterkach, dlatego wiele z nich można wykryć jedynie przez oględziny i osłuchanie podejrzanych podzespołów. O istnieniu innych informują pomiary, wykonywane zwykle prymitywnymi przyrządami.
Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych.
Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe.
Pojazdy, które powstały w zamierzchłych czasach, były budowane nie zawsze z odpowiednich materiałów, często w oparciu o archaiczne technologie i przedziwne rozwiązania konstrukcyjne. Dlatego ich obsługa jest zupełnie inna, niż pojazdów obecnie produkowanych.
Denerwującą usterką, występującą w starszych typach samochodów, były niestabilne wskazania prędkościomierzy, zwłaszcza przy małych prędkościach, objawiające się drganiami wskazówki o niewielkiej częstotliwości i często bardzo dużej amplitudzie, dochodzącej do 50% zakresu pomiarowego.
Istnieje prosty i bardzo skuteczny sposób na stwierdzenie wycieków różnych płynów z urządzeń samochodowych i wstępne zlokalizowanie miejsca ich powstawania. Jest nim ustawienie samochodu na rozłożonych na podłodze lub jezdni arkuszach papieru, w ostateczności na starych gazetach.
Silnik odpala, ale nie trzyma obrotów, krztusi się i gaśnie, gdy zdejmiemy nogę z gazu – znane objawy? To oznacza, że do cylindra trafia zła porcja paliwa, ewentualnie (w silnikach benzynowych) nie ma iskry. Co się mogło zepsuć?
Nie każdy silnik można zalać najnowszym olejem syntetycznym. W starszych silnikach stosuje się gęstsze oleje, są to oleje mineralne lub półsyntetyczne z tak dobranymi estrami, żeby uszczelniały wycieki i nie powodowały wypłukiwania osadów.
Awaria wtryskiwaczy może poważnie obciążyć budżet każdego kierowcy. W poradniku tym pokażemy, jak uporać się z problemem z wtryskiwaczami w Daewoo Matizie.
Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu.
W zbiorniku paliwa niekiedy może zgromadzić się woda, która w większej ilości może zagrażać pracy silnika i powodować korodowanie baku. Może nam się też zdarzyć, że zatankujemy niewłaściwe paliwo, dlatego podpowiadamy, jak opróżnić zbiornik.
Gdy nasz silnik zaczyna wydawać dźwięki, których nie słyszeliśmy wcześniej, może to oznaczać początek poważnej usterki. Podpowiadamy, jak wstępnie zdiagnozować uszkodzenie.
Niektórzy twierdzą, że woda w paliwie nie stanowi zagrożenia dla samochodu. Może się ona tam dostać np. wtedy, jeśli tankujemy na mało zaufanej stacji benzynowej. Niestety jest ona zagrożeniem dla auta a my podpowiadamy jakim dokładnie.
Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.
Regeneracja termostatu w Fordzie Escorcie 1,5 Mk5 polega na wyczyszczeniu zarówno jego obudowy jak i samego termostatu. Oto, jak to zrobić.
Najczęściej problemy z odpaleniem samochodu zdarzają się zimą. Źle przygotowane auto do sezonu zimowego sprawia nam wiele problemów przy uruchamianiu silnika.
Ręczny hamulec jest w zasadzie hamulcem postojowym, dlatego jego skuteczność w zatrzymaniu jadącego samochodu jest znikoma. Bywa on jednak przysłowiową deską ratunku w krytycznych sytuacjach.