Kategorie

Awaria, Części samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gwarancja producenta – czyli zapewnienie, że samochód będzie sprawny przez określony czas od daty zakupu (nowego) pojazdu, może wygasnąć przed upływem przewidzianego czasu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, aby nie stracić gwarancji na auto.
Po zimie wielu kierowców musi odrobinę podrasować swoje auta i zdecydować się na kilka napraw. Warsztaty S PLUS obiecują swoim klientom wysoką jakość i niskie koszty likwidowania drobnych uszkodzeń.
Istnieje kilka typowych usterek w pracy wycieraczek samochodowych. Część z nich ma podłoże mechaniczne, pozostałe wynikają ze złej pracy urządzeń elektrycznych lub elektronicznych.
Pasek klinowy w samochodzie należy do najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy.
Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe.
Stare, zabytkowe pojazdy mają wiele części oryginalnych, pracujących w nich od nowości lub od wielu lat, które mogą w każdej chwili ulec awarii. Trudno je wszystkie wymienić na nowe podczas odrestaurowywania auta.
Zdarza się czasem, zwłaszcza w upalne dni podczas przymusowego postoju w korkach ulicznych, że temperatura płynu chłodzącego silnik wzrośnie powyżej temperatury wrzenia i zacznie się on gotować, jednocześnie tryskając z odpowietrznika chłodnicy.
Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych.
Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe.
Układ hamulcowy pojazdu należy, obok kierowniczego, do najbardziej odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dlatego należy jak najszybciej usuwać zauważone usterki, nawet najdrobniejsze, a także wymieniać w porę klocki lub szczęki hamulcowe oraz sprawdzać przynajmniej raz na rok stan przewodów hamulcowych, zwłaszcza elastycznych.
Rozrusznik, jak każde urządzenie elektromechaniczne, w skrajnie niskiej temperaturze potrafi nas niemile zaskoczyć. Jakie to mogą być awarie i co robić, żeby na mrozie jak najlepiej korzystać z rozrusznika?
Awaria wtryskiwaczy może poważnie obciążyć budżet każdego kierowcy. W poradniku tym pokażemy, jak uporać się z problemem z wtryskiwaczami w Daewoo Matizie.
Zimą w naszych samochodach zdarzają się najrozmaitsze usterki. Np. nie działa rozrusznik, który jeszcze wczoraj był w pełni sprawny. Przyczyną awarii rozrusznika może być np. zamarzająca woda.
Przyzwyczajenia i obiegowe opinie mają spory wpływ na to, w jaki sposób korzystamy z pedału hamulca. A prowadzą one albo do wydłużenia drogi hamowania, albo do zwiększonego zużycia układu hamulcowego.
Przebita opona to problem, który może zdarzyć się każdemu i wszędzie. Niestety, jeśli nam się to przytrafi, kontrola nad samochodem jest bardzo trudna. Podpowiadamy, jak bezpiecznie zjechać z drogi i zatrzymać się z uszkodzoną oponą.
Trzymanie nogi na sprzęgle, jazda bez odpowiedniego ciśnienia i na rezerwie to najkrótsza droga do awarii naszego samochodu. Technika jazdy ma wpływ na żywotność pojazdu.
Małe zwarcie czasem może być przyczyną ogromnego problemu. Gdy staniemy na skrzyżowaniu, a nasz samochód nagle zacznie trąbić, musimy szybko poradzić sobie z problemem. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Żaden kierowca nie powinien ignorować wyciekającego z samochodu płynu. Niedobór któregoś z nich może spowodować zaburzenia pracy, któregoś z układów. Podpowiadamy, jak sprawdzić, który płyn cieknie.
Kierunkowskazy należą do najważniejszych elementów wyposażenia samochodu. Dzięki kierunkowskazom inni użytkownicy drogi mogą dowiedzieć się jakie manewry planuje kierowca i odpowiednio na nie zareagować. Awaria kierunkowskazów jest bardzo łatwa do zauważenia.
Uszkodzony zderzak, wgnieciona misa olejowa czy pęknięty katalizator, to tylko kilka efektów nieostrożnej jazdy. Kierowcy i to nie tylko, ci sportowych samochodów, powinni pamiętać, że można zminimalizować ryzyko takich usterek.
Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.
Jeśli nasz Opel Zafira traci moc silnika, przyczyna może tkwić w uszkodzeniu zaworu EGR. Oto, jak go naprawić w Oplu Zafirze.
Jeśli spod aparatu zapłonowego silnika Mitsubishi Galanta cieknie olej, nie trzeba od razu wymieniać całego aparatu. Zwykle wystarczy wymienić uszczelkę.
Podczas jazdy turbodoładowanym dieslem odczuwalnym mankamentem jest znana wszystkim, turbo dziura. Niestety czasem ta przypadłość jest spotęgowana przez uszkodzony lub niedomagający zawór N75. Oto jak go naprawić w Seacie Alhambra z silnikiem 1,9 TDi, ale nie tylko.
Regeneracja termostatu w Fordzie Escorcie 1,5 Mk5 polega na wyczyszczeniu zarówno jego obudowy jak i samego termostatu. Oto, jak to zrobić.
Drobne usterki, choć nie zawsze powodują unieruchomienie pojazdu, są dla kierowcy uciążliwe i denerwujące. Znając ich przyczyny, można je bardzo szybko i łatwo usunąć w każdych warunkach.
Pierścienie osadcze sprężynujące, zwane także pierścieniami Segera lub segeringami służą do zabezpieczanie przed osiowym przesuwaniem się różnych sworzni, łożysk i podobnych do nich części maszyn. Oto jak zdejmować i zakładać pierścienie osadcze.
Jedną z częstszych awarii zgłaszanych w upalne dni, lub podczas mrozów jest zagotowanie się wody w układzie chłodzenia silnika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?
Tak naprawdę źródeł drażniących i niepokojących nasz aparat słuchowych dźwięków może być wiele. Często przypisuje się to nieprawidłowej pracy lub usterkom amortyzatorów.
Układ chłodzenia jest niezbędny do pracy silnika, który generuje ogromne ilości ciepła. Motor wymaga jednak pewnej stałej temperatury dla efektywnej pracy. Podpowiadamy, jakie mogą być skutki zapowietrzenia układu chłodzenia.
Termostat to jedna z części układu chłodzenia, która odpowiada za prawidłową temperaturę silnika. Podpowiadamy, jak działa i dlaczego tak ważne jest, aby utrzymać go w dobrej kondycji.
Termostat to jedna z części samochodu, która decyduje o jego poprawnym funkcjonowaniu. Jeśli się zepsuje, nasz silnik może się przegrzać w trakcie pracy. Podpowiadamy, jak zdiagnozować taką usterkę.
Kable wysokiego napięcia mogą wymagać wymiany lub renowacji i wtedy niezbędny będzie ich demontaż. Podpowiadamy, jak zrobić to poprawnie.
Jednym z uszkodzeń oświetlenia w E39 jest awaria tylnej lampy Led. Właściciele modeli z tymi lampami mają do czynienia z zanikającym światłem w diodach.
Podpowiadamy jak naprawić światła awaryjne w Audi A4 B5.
Gdy po włączeniu nadmuchu powietrza w naszym aucie usłyszymy piski lub inne dziwne dźwięki to znaczy, że czas na wyczyszczenie i nasmarowanie łożyska wirnika nawiewu.
Nieszczelne połączenia przewodów paliwowych ze zbiornikiem paliwa, pompą paliwa, pompą wtryskową lub gaźnikiem mogą być przyczyną wielu kłopotów i problemów, z których największym może być pożar samochodu.
Sprzęgło jest jednym z podstawowych elementów odpowiadających za działanie samochodu. Kontroluje ono moc silnika, która przekazywana jest na koła pojazdu, napędzające całą jego masę. Usterka sprzęgła zwykle kończy się unieruchomieniem samochodu.
Elektromagnes rozrusznika, będący równocześnie przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, jest w zasadzie elementem nienaprawialnym.
Blokowanie się cięgieł jest spowodowane dwiema przyczynami: korozją i przecieraniem się drutów w lince, stanowiącej owo cięgło.
Zdarza się czasem, na szczęście bardzo rzadko, awaria sprzęgła, polegająca na tym, że nie można wysprzęglić i silnik cały czas jest połączony ze skrzynią biegów.
Zawory odgrywają w silniku spalinowych jedną z kluczowych ról: od ich jakości i od jakości współpracujących z nimi gniazd, zależy łatwość rozruchu silnika, jego moc i zużycie paliwa.
Nagły wzrost temperatury silnika ponad normę może być spowodowany wieloma czynnikami. Przedstawiamy poniżej kilka najczęściej występujących usterek układu chłodzenia oraz sposoby na ich naprawę.
Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie.
Trzeszczenie zawieszenia jest trudne do zlokalizowania, a usunięcie jego przyczyn kosztowne. W poradniku przedstawimy gdzie i jak szukać źródła skrzypiącego zawieszenia.