REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie i tanio wypromować firmę w sieci

Jerzy Pogasz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, podejmują one działania promocyjne, które generują dodatkowe koszty. Kampania internetowa wcale nie musi być jednak rujnująca dla portfela. Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej można zaplanować krok po kroku. Warto poznać tajniki tego procesu oraz plusy i minusy poszczególnych  kampanii.

Podstawową zaletą dobrze zaprojektowanej kampanii internetowej jest możliwość dotarcia za jej pomocą do klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami firmy. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych skupiamy się bowiem na tej grupie docelowej, która na podstawie swoich potrzeb szuka w Internecie właściwych dla siebie rozwiązań. To, co jest zaletą takiej reklamy, może być paradoksalnie jej największym minusem - reklama skupiona na grupie docelowej zawęża rynek i nie pozwala szerzej zaistnieć w świadomości klientów.

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że dobrze wypromowana strona www pozwala funkcjonować firmie w świadomości klientów, generuje ruch na jej portalu i oprócz analizowania raportów przygotowanych przez firmę pozycjonującą - nie wymaga od klienta żadnego wysiłku. Ważne jednak, by podejmowane działania były dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dostosować do swoich potrzeb

Jak można dostosować promocję w sieci do swoich potrzeb? Wszystko zależy od metody promowania strony. Wybierając linki sponsorowane, można określić maksymalny budżet kampanii i wybrać do promocji konkretne narzędzia. Jeżeli natomiast bardziej stawia się na reklamę trwałą i funkcjonowanie wśród bezpośredniej konkurencji, warto zdecydować się na tzw. pozycjonowanie w wynikach organicznych. Miesięczny budżet takiego przedsięwzięcia zwykle zależał będzie od liczby wybranych słów kluczowych, czasem też od ich konkurencyjności (droższe będą te słowa, na które pozycjonowanych jest więcej stron). Jeżeli jednak zależy nam jednocześnie na szybkim, ale i trwałym efekcie prowadzonych działań, warto połączyć obie metody i - w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania naturalnego - za pomocą kampanii linków sponsorowanych generować ruch na stronie i w konsekwencji szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Nie przepłacać

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wydaje się być odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Projektując reklamę warto przewidzieć, w jaki sposób klienci będą szukać w internecie danej usługi. Następnie należy przygotować ofertę, która wyróżni się na tle internetowej konkurencji w takim stopniu, by skutecznie przyciągnąć klienta. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, za pomocą których w pozornie łatwy sposób można sprawdzić liczbę wyników, jakimi popularne wyszukiwarki odpowiadają na konkretne zapytania. Wyszukiwarki internetowe wyposażone są w coraz sprawniejsze i inteligentniejsze mechanizmy personalizowania wyników wyszukiwania - zapamiętują wpisywane przez nas frazy, dostosowują lokalizację do użytkownika i na tej podstawie wyświetlają odpowiednie wyniki. Trudno zatem jednoznacznie określić, która fraza będzie dla przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjna. W rzeczywistości warto jednak skorzystać z rady firm pozycjonujących, które na podstawie zdobytego doświadczenia pomogą dobrać frazy o pozornie mniejszym współczynniku wyszukiwania, ale zarazem większej skuteczności w kontekście docierania do potencjalnego klienta.

Wybrać optymalne rozwiązanie

Wiedząc już, w jaki sposób klient szuka firmy w internecie, można skupić się na planowaniu możliwie najskuteczniejszej kampanii reklamowej w sieci.

REKLAMA

Wybór narzędzia zależy wyłącznie od tego, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Jeżeli priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie  klienta, warto wybrać kampanię linków sponsorowanych. Google AdWords daje bowiem możliwość pojawienia się tuż nad wynikami wyszukiwania (bezpośrednio pod okienkiem, do którego zwykle wpisywane jest zapytanie) bardzo szybko. Często jednak użytkownicy pomijają linki sponsorowane i po wyświetleniu wyników od razu przeszukują wyłącznie pierwszą stronę wyników naturalnych. Dlatego też pozycjonowanie - mimo że dłużej czekamy na jego efekty - jest zdecydowanie bardziej efektywne. Na pierwsze rezultaty możemy liczyć już po kilku tygodniach.

Najlepszym pomysłem wydaje się więc połączenie kampanii linków sponsorowanych (w pierwszych tygodniach naszych działań reklamowych) z pozycjonowaniem w wynikach naturalnych (kiedy linki nie będą już potrzebne).

Co więcej, cała kampania wiąże się ze stosunkowo małymi kosztami, jeżeli wziąć pod uwagę, jak skuteczna może być taka forma promocji. Pamiętać należy o tym, że trudno o bardziej spersonalizowaną (pod kątem połączonych potrzeb - zarówno klienta jak i firmy) reklamę. Kluczem do sukcesu nie jest więc samo działanie, ale świadome zaprojektowanie kampanii.

Jerzy Pogasz

ekspert firmy Procreate

Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA