REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie i tanio wypromować firmę w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jerzy Pogasz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, podejmują one działania promocyjne, które generują dodatkowe koszty. Kampania internetowa wcale nie musi być jednak rujnująca dla portfela. Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej można zaplanować krok po kroku. Warto poznać tajniki tego procesu oraz plusy i minusy poszczególnych  kampanii.

Podstawową zaletą dobrze zaprojektowanej kampanii internetowej jest możliwość dotarcia za jej pomocą do klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami firmy. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych skupiamy się bowiem na tej grupie docelowej, która na podstawie swoich potrzeb szuka w Internecie właściwych dla siebie rozwiązań. To, co jest zaletą takiej reklamy, może być paradoksalnie jej największym minusem - reklama skupiona na grupie docelowej zawęża rynek i nie pozwala szerzej zaistnieć w świadomości klientów.

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że dobrze wypromowana strona www pozwala funkcjonować firmie w świadomości klientów, generuje ruch na jej portalu i oprócz analizowania raportów przygotowanych przez firmę pozycjonującą - nie wymaga od klienta żadnego wysiłku. Ważne jednak, by podejmowane działania były dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dostosować do swoich potrzeb

Jak można dostosować promocję w sieci do swoich potrzeb? Wszystko zależy od metody promowania strony. Wybierając linki sponsorowane, można określić maksymalny budżet kampanii i wybrać do promocji konkretne narzędzia. Jeżeli natomiast bardziej stawia się na reklamę trwałą i funkcjonowanie wśród bezpośredniej konkurencji, warto zdecydować się na tzw. pozycjonowanie w wynikach organicznych. Miesięczny budżet takiego przedsięwzięcia zwykle zależał będzie od liczby wybranych słów kluczowych, czasem też od ich konkurencyjności (droższe będą te słowa, na które pozycjonowanych jest więcej stron). Jeżeli jednak zależy nam jednocześnie na szybkim, ale i trwałym efekcie prowadzonych działań, warto połączyć obie metody i - w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania naturalnego - za pomocą kampanii linków sponsorowanych generować ruch na stronie i w konsekwencji szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Nie przepłacać

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wydaje się być odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Projektując reklamę warto przewidzieć, w jaki sposób klienci będą szukać w internecie danej usługi. Następnie należy przygotować ofertę, która wyróżni się na tle internetowej konkurencji w takim stopniu, by skutecznie przyciągnąć klienta. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, za pomocą których w pozornie łatwy sposób można sprawdzić liczbę wyników, jakimi popularne wyszukiwarki odpowiadają na konkretne zapytania. Wyszukiwarki internetowe wyposażone są w coraz sprawniejsze i inteligentniejsze mechanizmy personalizowania wyników wyszukiwania - zapamiętują wpisywane przez nas frazy, dostosowują lokalizację do użytkownika i na tej podstawie wyświetlają odpowiednie wyniki. Trudno zatem jednoznacznie określić, która fraza będzie dla przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjna. W rzeczywistości warto jednak skorzystać z rady firm pozycjonujących, które na podstawie zdobytego doświadczenia pomogą dobrać frazy o pozornie mniejszym współczynniku wyszukiwania, ale zarazem większej skuteczności w kontekście docierania do potencjalnego klienta.

Wybrać optymalne rozwiązanie

Wiedząc już, w jaki sposób klient szuka firmy w internecie, można skupić się na planowaniu możliwie najskuteczniejszej kampanii reklamowej w sieci.

REKLAMA

Wybór narzędzia zależy wyłącznie od tego, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Jeżeli priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie  klienta, warto wybrać kampanię linków sponsorowanych. Google AdWords daje bowiem możliwość pojawienia się tuż nad wynikami wyszukiwania (bezpośrednio pod okienkiem, do którego zwykle wpisywane jest zapytanie) bardzo szybko. Często jednak użytkownicy pomijają linki sponsorowane i po wyświetleniu wyników od razu przeszukują wyłącznie pierwszą stronę wyników naturalnych. Dlatego też pozycjonowanie - mimo że dłużej czekamy na jego efekty - jest zdecydowanie bardziej efektywne. Na pierwsze rezultaty możemy liczyć już po kilku tygodniach.

Najlepszym pomysłem wydaje się więc połączenie kampanii linków sponsorowanych (w pierwszych tygodniach naszych działań reklamowych) z pozycjonowaniem w wynikach naturalnych (kiedy linki nie będą już potrzebne).

Co więcej, cała kampania wiąże się ze stosunkowo małymi kosztami, jeżeli wziąć pod uwagę, jak skuteczna może być taka forma promocji. Pamiętać należy o tym, że trudno o bardziej spersonalizowaną (pod kątem połączonych potrzeb - zarówno klienta jak i firmy) reklamę. Kluczem do sukcesu nie jest więc samo działanie, ale świadome zaprojektowanie kampanii.

Jerzy Pogasz

ekspert firmy Procreate

Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA