REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie i tanio wypromować firmę w sieci

Jerzy Pogasz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, podejmują one działania promocyjne, które generują dodatkowe koszty. Kampania internetowa wcale nie musi być jednak rujnująca dla portfela. Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej można zaplanować krok po kroku. Warto poznać tajniki tego procesu oraz plusy i minusy poszczególnych  kampanii.

Podstawową zaletą dobrze zaprojektowanej kampanii internetowej jest możliwość dotarcia za jej pomocą do klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami firmy. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych skupiamy się bowiem na tej grupie docelowej, która na podstawie swoich potrzeb szuka w Internecie właściwych dla siebie rozwiązań. To, co jest zaletą takiej reklamy, może być paradoksalnie jej największym minusem - reklama skupiona na grupie docelowej zawęża rynek i nie pozwala szerzej zaistnieć w świadomości klientów.

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że dobrze wypromowana strona www pozwala funkcjonować firmie w świadomości klientów, generuje ruch na jej portalu i oprócz analizowania raportów przygotowanych przez firmę pozycjonującą - nie wymaga od klienta żadnego wysiłku. Ważne jednak, by podejmowane działania były dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dostosować do swoich potrzeb

Jak można dostosować promocję w sieci do swoich potrzeb? Wszystko zależy od metody promowania strony. Wybierając linki sponsorowane, można określić maksymalny budżet kampanii i wybrać do promocji konkretne narzędzia. Jeżeli natomiast bardziej stawia się na reklamę trwałą i funkcjonowanie wśród bezpośredniej konkurencji, warto zdecydować się na tzw. pozycjonowanie w wynikach organicznych. Miesięczny budżet takiego przedsięwzięcia zwykle zależał będzie od liczby wybranych słów kluczowych, czasem też od ich konkurencyjności (droższe będą te słowa, na które pozycjonowanych jest więcej stron). Jeżeli jednak zależy nam jednocześnie na szybkim, ale i trwałym efekcie prowadzonych działań, warto połączyć obie metody i - w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania naturalnego - za pomocą kampanii linków sponsorowanych generować ruch na stronie i w konsekwencji szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Nie przepłacać

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wydaje się być odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Projektując reklamę warto przewidzieć, w jaki sposób klienci będą szukać w internecie danej usługi. Następnie należy przygotować ofertę, która wyróżni się na tle internetowej konkurencji w takim stopniu, by skutecznie przyciągnąć klienta. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, za pomocą których w pozornie łatwy sposób można sprawdzić liczbę wyników, jakimi popularne wyszukiwarki odpowiadają na konkretne zapytania. Wyszukiwarki internetowe wyposażone są w coraz sprawniejsze i inteligentniejsze mechanizmy personalizowania wyników wyszukiwania - zapamiętują wpisywane przez nas frazy, dostosowują lokalizację do użytkownika i na tej podstawie wyświetlają odpowiednie wyniki. Trudno zatem jednoznacznie określić, która fraza będzie dla przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjna. W rzeczywistości warto jednak skorzystać z rady firm pozycjonujących, które na podstawie zdobytego doświadczenia pomogą dobrać frazy o pozornie mniejszym współczynniku wyszukiwania, ale zarazem większej skuteczności w kontekście docierania do potencjalnego klienta.

Wybrać optymalne rozwiązanie

Wiedząc już, w jaki sposób klient szuka firmy w internecie, można skupić się na planowaniu możliwie najskuteczniejszej kampanii reklamowej w sieci.

REKLAMA

Wybór narzędzia zależy wyłącznie od tego, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Jeżeli priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie  klienta, warto wybrać kampanię linków sponsorowanych. Google AdWords daje bowiem możliwość pojawienia się tuż nad wynikami wyszukiwania (bezpośrednio pod okienkiem, do którego zwykle wpisywane jest zapytanie) bardzo szybko. Często jednak użytkownicy pomijają linki sponsorowane i po wyświetleniu wyników od razu przeszukują wyłącznie pierwszą stronę wyników naturalnych. Dlatego też pozycjonowanie - mimo że dłużej czekamy na jego efekty - jest zdecydowanie bardziej efektywne. Na pierwsze rezultaty możemy liczyć już po kilku tygodniach.

Najlepszym pomysłem wydaje się więc połączenie kampanii linków sponsorowanych (w pierwszych tygodniach naszych działań reklamowych) z pozycjonowaniem w wynikach naturalnych (kiedy linki nie będą już potrzebne).

Co więcej, cała kampania wiąże się ze stosunkowo małymi kosztami, jeżeli wziąć pod uwagę, jak skuteczna może być taka forma promocji. Pamiętać należy o tym, że trudno o bardziej spersonalizowaną (pod kątem połączonych potrzeb - zarówno klienta jak i firmy) reklamę. Kluczem do sukcesu nie jest więc samo działanie, ale świadome zaprojektowanie kampanii.

Jerzy Pogasz

ekspert firmy Procreate

Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA