REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie i tanio wypromować firmę w sieci

Jerzy Pogasz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na reklamę w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, podejmują one działania promocyjne, które generują dodatkowe koszty. Kampania internetowa wcale nie musi być jednak rujnująca dla portfela. Skuteczne wypozycjonowanie strony internetowej można zaplanować krok po kroku. Warto poznać tajniki tego procesu oraz plusy i minusy poszczególnych  kampanii.

Podstawową zaletą dobrze zaprojektowanej kampanii internetowej jest możliwość dotarcia za jej pomocą do klientów bezpośrednio zainteresowanych usługami firmy. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych skupiamy się bowiem na tej grupie docelowej, która na podstawie swoich potrzeb szuka w Internecie właściwych dla siebie rozwiązań. To, co jest zaletą takiej reklamy, może być paradoksalnie jej największym minusem - reklama skupiona na grupie docelowej zawęża rynek i nie pozwala szerzej zaistnieć w świadomości klientów.

REKLAMA

Warto jednak pamiętać, że dobrze wypromowana strona www pozwala funkcjonować firmie w świadomości klientów, generuje ruch na jej portalu i oprócz analizowania raportów przygotowanych przez firmę pozycjonującą - nie wymaga od klienta żadnego wysiłku. Ważne jednak, by podejmowane działania były dostosowane do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Dostosować do swoich potrzeb

Jak można dostosować promocję w sieci do swoich potrzeb? Wszystko zależy od metody promowania strony. Wybierając linki sponsorowane, można określić maksymalny budżet kampanii i wybrać do promocji konkretne narzędzia. Jeżeli natomiast bardziej stawia się na reklamę trwałą i funkcjonowanie wśród bezpośredniej konkurencji, warto zdecydować się na tzw. pozycjonowanie w wynikach organicznych. Miesięczny budżet takiego przedsięwzięcia zwykle zależał będzie od liczby wybranych słów kluczowych, czasem też od ich konkurencyjności (droższe będą te słowa, na które pozycjonowanych jest więcej stron). Jeżeli jednak zależy nam jednocześnie na szybkim, ale i trwałym efekcie prowadzonych działań, warto połączyć obie metody i - w oczekiwaniu na wyniki pozycjonowania naturalnego - za pomocą kampanii linków sponsorowanych generować ruch na stronie i w konsekwencji szybciej pozyskiwać nowych klientów.

Nie przepłacać

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wydaje się być odpowiednie dobranie fraz kluczowych. Projektując reklamę warto przewidzieć, w jaki sposób klienci będą szukać w internecie danej usługi. Następnie należy przygotować ofertę, która wyróżni się na tle internetowej konkurencji w takim stopniu, by skutecznie przyciągnąć klienta. W sieci znaleźć można szereg narzędzi, za pomocą których w pozornie łatwy sposób można sprawdzić liczbę wyników, jakimi popularne wyszukiwarki odpowiadają na konkretne zapytania. Wyszukiwarki internetowe wyposażone są w coraz sprawniejsze i inteligentniejsze mechanizmy personalizowania wyników wyszukiwania - zapamiętują wpisywane przez nas frazy, dostosowują lokalizację do użytkownika i na tej podstawie wyświetlają odpowiednie wyniki. Trudno zatem jednoznacznie określić, która fraza będzie dla przedsiębiorcy najbardziej atrakcyjna. W rzeczywistości warto jednak skorzystać z rady firm pozycjonujących, które na podstawie zdobytego doświadczenia pomogą dobrać frazy o pozornie mniejszym współczynniku wyszukiwania, ale zarazem większej skuteczności w kontekście docierania do potencjalnego klienta.

Wybrać optymalne rozwiązanie

Wiedząc już, w jaki sposób klient szuka firmy w internecie, można skupić się na planowaniu możliwie najskuteczniejszej kampanii reklamowej w sieci.

REKLAMA

Wybór narzędzia zależy wyłącznie od tego, na czym najbardziej zależy przedsiębiorcy. Jeżeli priorytetem jest jak najszybsze pozyskanie  klienta, warto wybrać kampanię linków sponsorowanych. Google AdWords daje bowiem możliwość pojawienia się tuż nad wynikami wyszukiwania (bezpośrednio pod okienkiem, do którego zwykle wpisywane jest zapytanie) bardzo szybko. Często jednak użytkownicy pomijają linki sponsorowane i po wyświetleniu wyników od razu przeszukują wyłącznie pierwszą stronę wyników naturalnych. Dlatego też pozycjonowanie - mimo że dłużej czekamy na jego efekty - jest zdecydowanie bardziej efektywne. Na pierwsze rezultaty możemy liczyć już po kilku tygodniach.

Najlepszym pomysłem wydaje się więc połączenie kampanii linków sponsorowanych (w pierwszych tygodniach naszych działań reklamowych) z pozycjonowaniem w wynikach naturalnych (kiedy linki nie będą już potrzebne).

Co więcej, cała kampania wiąże się ze stosunkowo małymi kosztami, jeżeli wziąć pod uwagę, jak skuteczna może być taka forma promocji. Pamiętać należy o tym, że trudno o bardziej spersonalizowaną (pod kątem połączonych potrzeb - zarówno klienta jak i firmy) reklamę. Kluczem do sukcesu nie jest więc samo działanie, ale świadome zaprojektowanie kampanii.

Jerzy Pogasz

ekspert firmy Procreate

Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną specjalizującą się w profesjonalnym tworzeniu serwisów www, a także w szeroko pojętym marketingu internetowym oraz w pozycjonowaniu stron internetowych i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze na temat: Bankructwo, niewypłacalność i odpowiedzialność członków zarządu w Polsce i USA.

Zorza polarna, wiatr słoneczny, burza geomagnetyczna. Dlaczego warto znać prognozę kosmicznej pogody

Badania kosmicznej pogody, w tym aktywności Słońca będą coraz bardziej potrzebne - twierdzi prof. Iwona Stanisławska z Centrum Prognoz Heliogeofizycznych w CBK PAN. Dlaczego? Bo wpływ tych zjawisk na życie na Ziemi i funkcjonowanie naszej cywilizacji jest znaczący. Tym bardziej, że naukowcy potrafią przygotowywać coraz lepsze prognozy, pozwalające unikać wielu problemów z wpływem pogody kosmicznej na telekomunikację, nawigację i infrastrukturę.

Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

REKLAMA

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

REKLAMA