RADA
Jeżeli podatnik występuje z kolejnym wnioskiem o wydanie banderol w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku, nie załącza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach VAT, dochodowym i akcyzie. Musi jednak złożyć oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Jeśli jednak upłynęły 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku z zaświadczeniem, wówczas trzeba złożyć aktualne zaświadczenie.
reklama
reklama
UZASADNIENIE
Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie banderol, załącza odpowiednio:
1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrzwspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5) kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6) kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7) kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8) kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
Dokumenty wymienione w pkt 2-8 są okazywane jednorazowo w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Natomiast zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach VAT, dochodowym i akcyzie powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
W takim przypadku jak u Czytelnika, gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia poprzedniego wniosku, nie jest wymagane składanie kolejnego aktualnego zaświadczenia. Ważność zachowuje poprzednie. Ustawodawca mówi jednak o pewnym warunku. Mianowicie warunkiem tym jest, że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.