REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Problemy we współpracy – jak je rozwiązywać?

Dominika Chybowska - FPA Group
W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta.
W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Czy tego chcemy, czy nie miejsce pracy jest jednym z najbardziej konfliktogennych środowisk w jakich funkcjonujemy. Prędzej, czy później może wystąpić konflikt, czy to pomiędzy pracownikami, czy też pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym, dostawcą usługi a klientem.

Co zrobić w sytuacji pojawienia się „problemu”

  • Rozpoznać konflikt i nazwać go – to pierwsza i decydująca faza, należy dokładnie określić konflikt, który trzeba wspólnie rozwiązać.
  • Znaleźć możliwe rozwiązania - kluczem do tego etapu jest względnie duża ilość możliwych rozwiązań. Należy zastanowić się wspólnie nad możliwościami, nie należy oceniać żadnego pomysłu.
  • Wybrać najlepsze rozwiązanie – przenegocjować wszystkie możliwe rozwiązania i wybrać najlepsze dla obu stron konfliktu.
  • Wykonać powzięte decyzje – gdy już rozwiązanie zostało przyjęte pozostaje dokładnie rozpracować szczegóły, należy ustalić kto i co wykona, oraz terminy wykonania poszczególnych etapów.
  • Późniejsza ocena krytyczna – nie wszystkie rozwiązania okazują się dobre. Licząc się z tym musimy niejednokrotnie dopytywać się kontrahentów czy nadal zgadzają się z powziętymi postanowieniami.

Zobacz: Jakie są strategie wyboru odpowiedniej formy outsourcingu?

REKLAMA

REKLAMA

W konflikcie pomiędzy dostawcą usług (outsourcerem) a klientem, ważne jest by przedstawiciel firmy zewnętrznej nie ignorował sygnałów płynących od przedstawicieli klienta. Nie zapominajmy, że niejednokrotnie mottem firm outsourcingowych jest odpowiedzialne wspieranie ich klientów. Mając to na uwadze, warto wyraźnie zaznaczyć, iż dostrzega się konflikt i zamierza się nim zająć. Należy wysłuchać opinii i powziąć stosowne działania, mające na celu monitorowanie wdrażanego rozwiązania, wybranego przez strony konfliktu. Jeśli wybrane rozstrzygnięcie sporu nie sprawdza się – zwyczajnie nie działa w praktyce – należy szukać innego rozwiązania.

Przyczyn konfliktów może być wiele. I w zależności od tego jakie one są, odpowiednia powinna być reakcja. Dzięki skutecznemu zarządzaniu konfliktem, wszelkie spory i konfrontacje będą jedynie stymulującymi rozwój przystankami firmy na drodze do idealnej współpracy z klientami.

Zobacz serwis: Rozwiązywanie problemów

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA