Kategorie

Usługi kurierskie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
By zachować atmosferę nadchodzących Świąt, część konsumentów będzie chciała podzielić się z bliskimi tradycyjnymi potrawami, wykorzystując do ich przewozu firmy kurierskie. Co na to przewoźnicy? Czy ryzyko transportu takich paczek faktycznie się opłaci?
Szybki rozwój internetowego handlu, który dodatkowo napędziła pandemia SARS-CoV-2, wymusza na operatorach logistycznych inwestycje w rozwiązania pozwalające im usprawnić dostawy do klientów. Jednym z takich obszarów są sieci punktów partnerskich, coraz chętniej wybierane przez konsumentów zamawiających online.
Rynek usług kurierskich i pocztowych rozwija się bardzo dynamicznie głównie ze względu na rosnącą popularność branży e-commerce. Jednocześnie firmy kurierskie i pocztowe stają przed coraz większymi wyzwaniami, którym mogą sprostać m.in. dzięki rozwojowi technologii.
InPost wprowadza usługi kurierskie dla nadawców indywidualnych. Wygląda na to, że wygodne usługi przesyłania paczek będą coraz bardziej dostępne dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej.
Uszkodzona lub niedostarczona przesyłka kurierska daje prawo do klientowi do jej reklamacji. Kto powinien ją jednak reklamować? Nadawca czy adresat?
Czy serwis drobnicowy może być alternatywą dla usług kurierskich? Na pewno nie w pełnym zakresie, ale w niektórych sytuacjach może pełnić taką rolę.
Ekspresowy transport narzędzi medycznych, czy materiału biologicznego ma często kluczowe znaczenie dla powodzenia operacji. Firmy kurierskie sprostają i takim wyzwaniom.
Rynek usług kurierskich kieruje coraz więcej specjalistycznych ofert m.in. do branży motoryzacyjnej. Przykładem są ekspresowe przesyłki nocne, dzięki którym towar może zostać przesłany do godz. 7 lub 8 rano.
UPS kontynuuje strategię rozwoju w zakresie transportu dla branży medycznej. Przejęcie Polar Speed wzmocni pozycję i możliwości firmy w tej dziedzinie.
W tegorocznym badaniu satysfakcji klientów branży logistycznej Złote Godło otrzymała firma kurierska.
Co ludzie przesyłają korzystając z usług firm kurierskich? Poniżej zbiór najciekawszych przesyłek kurierskich na świecie.
Dzięki najnowszej metodzie płatności za zakupy internetowe sprzedawcy zarobią więcej, a transakcje będą bezpieczniejsze. Zmiany odnoszą się m.in. do prowizji. To jeden procent wartości transakcji.
Zakupy przez internet zyskują coraz szersze grono zwolenników. Korzysta przy tym również branża logistyczna, zwłaszcza firmy kurierskie.
Powstało pierwsze mobilne przedstawicielstwo firmy kurierskiej. Celem eksperymentu jet maksymalizacja efektywności usług kurierskich.
Usługa dostaw nocnych jest dostępna od dłuższego czasu. Okazało się, że w punkt odpowiada na zapotrzebowanie wielu firm.
Usługa Worldwide Express Freight powstała z myślą o przesyłkach lotniczych o dużej wadze, wymagających pilnego doręczenia.
Deregulacja rynku usług pocztowych to fakt ale na razie bardziej funkcjonujący w teorii. Klienci indywidualni częściej korzystają z różnych operatorów, instytucje publiczne zazwyczaj są przywiązane do usług Poczty Polskiej. Dlaczego?
Urządzenia mobilne, z których korzystają kurierzy umożliwiają przepływ danych w czasie rzeczywistym. Teraz wchodzą do użytku w segmencie przesyłek drobnicowych.
Wyróżnienie - Godło Polska Jakość jest przyznawane przedsiębiorstwom tworzącym miejsca pracy w Polsce i śmiało konkurującym m.in. z firmami z Europy Zachodniej.
Jakiego typu usługi świadczy firma kurierska? Kiedy warto z nich skorzystać? Czym charakteryzuje się rynek firm kurierskich w Polsce?
Pocztex odnotował w styczniu tego roku wzrost liczby obsługiwanych przesyłek o blisko 70 proc. To najlepszy wynik w historii świadczenia tej usługi.
W branży usług kurierskich bardzo istotną rolę odgrywa sektor MSP. Na co zwrócić uwagę przygotowując ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw?
Sektor e-commerce miał i będzie miał duży wpływ na rozwój branży logistycznej. Dla przykładu w zeszłym roku Rhenus Logistics S.A. otworzył jedno z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych, w całości dedykowane klientowi z sektora e-commerce.
Poczta Polska potwierdza prognozy o hossie na rynku kurierskim. Wzrost obrotów to efekt działań w segmencie e-commerce.
Krótka rozmowa na temat cyfryzacji w rynku usług pocztowych z Andreasem Dragositsem zajmującym stanowisko senior vice president w Austrian Post
DHL24, platforma do obsługi przesyłek krajowych, teraz dostępna jest w nowej „lekkiej” wersji przygotowanej specjalnie dla użytkowników urządzeń mobilnych. Do dobre rozwiązanie szczególnie dla e-sklepów.
Dziś o doręczaniu przesyłek, które charakteryzują rynek usług pocztowych. Ten segment usług logistycznych podlegać będzie dużym zmianom związanym z liberalizacją przepisów.
Centralną Sortownię firmy kurierskiej DPD Polska uroczyście otwarto w czwartek w Strykowie k. Łodzi. Jej budowa kosztowała 32 mln euro. Zatrudnienie znajdzie tu 430 osób.
DHL Express zmienił samolot transportujący międzynarodowe przesyłki lotnicze klientów z regionu północnej Polski. Wcześniejszy samolot został zastąpiony przez ATP Freighter, o dużo większej ładowności i lepszych parametrach technicznych.
GLS Poland w ramach nowej usługi gwarantuje doręczenie paczki do godziny 12:00 w następnym dniu roboczym już na terenie 2/3 terytorium kraju.
Firmy kurierskie w przeciwieństwie do operatorów pocztowych, nie obawiają się postępującej cyfryzacji, ale są jednym z głównych inicjatorów tego procesu. Od lat badają potrzeby swoich klientów i wychodzą im naprzeciw.
W ostatnim czasie wiele firm z rynku KEP oprócz własnych stron internetowych, promujących ich działalność, przedstawiających zakres usług i będących narzędziem komunikacji - zaczęły tworzyć dodatkowe portale, dedykowane usługom i klientom. Czy to ma służyć podwojeniu siły przekazu, lepszej widoczności i pozycji w wirtualnej sieci biznesu, a może zupełnie czemu innemu?
Uwolnienie rynku pocztowego bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia liczby operatorów – w tym również zagranicznych firm - mówi prezes spółki InPost. - Choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek.
DHL Express ogłosił roczny wzrost cen usług w 2013 roku. Zmiany będą obowiązywały od 1 stycznia 2013 roku. W Polsce średni wzrost cen dla usług międzynarodowych lotniczych wyniesie ok. 5 procent, dla międzynarodowych drogowych ok. 8 procent. Jednakże efektywny wzrost cen usług międzynarodowych drogowych będzie mniejszy z powodu jednoczesnej redukcji wysokości opłaty paliwowej o 3 procent.
Firma kurierska TNT Express uruchamia innowacyjną usługę: serwis nocny. Usługa skierowana jest głównie do branży przemysłowej.
Blisko 43 proc. faktur, wystawionych przez TNT Express w lipcu i sierpniu, miało formę elektroniczną. Klienci TNT coraz chętniej z niej korzystają: liczba e-faktur wzrosła od stycznia o 13 proc.
Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską ma za zadanie  przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.
Są towary, które ze względu na specyfikę lub nietypowe wymiary, wymagają specjalnych warunków transportu. Są takie, których ze względu na obostrzenia prawne i regulacje firm kurierskich, nie można przesyłać.
TNT przetestuje naczepy dłuższe od standardowych o dwa metry. na razie akcja dotyczy. Dzięki pojazdom o długości 15,65 m firma uzyska o 15 proc. większą ładowność.
Klienci zlecając dostawę przesyłki, często zadają pytanie - czy warto ubezpieczać? Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia powodującego uszczerbek na wartości towaru jest w przypadku transportu międzynarodowego stosunkowo wysokie.
GLS buduje nową centralną sortownię w czeskiej Jihlavie. Pozwoli to na znaczne zwiększenie przepustowości w tym kraju oraz jednocześnie wzmocni europejską sieć połączeń operatora logistycznego.
Dział Special Services w firmie TNT Express to struktura do zadań specjalnych.  Pracowników nie dziwią takie zlecenia, jak przewiezienie 1,5 tonowej wanny do Indii, tratwy do Meksyku czy transport… nasienia ogiera.
DHL Express uruchomił portal MyDHL, dostępny na www.dhl.com/mydhl. Ma to ułatwić klientom - głównie małym firmom, obsługę międzynarodowych przesyłek importowych i eksportowych.
E-faktury upraszczają procedury i minimalizują formalności. Wpływają na ograniczenie liczby przesyłek w firmie. Mają więc duży wpływ na rynek usług pocztowych i kurierskich.
Do końca sierpnia trwa promocja usług importowych firmy kurierskiej TNT Express. W jej ramach klienci mogą samodzielnie, zdalnie aranżować odbiór przesyłek ze 168 krajów na świecie.
Cena jest jednym z wielu parametrów usługi kurierskiej. Powinno ustalać się go pod koniec negocjacji. Zanim dojdziemy do rozmów o cenie należy dokładnie ocenić stosunek jakości do ceny i przede wszystkim określić korzyści, jakie zyskujemy wybierając daną usługę.
 AlleKurier.pl wprowadził nową usługę - przesyłki paletowe. Teraz transport ładunku o wadze do 800 kg na krótkim dystansie kosztuje zaledwie 91 zł netto.
Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.
Biznes jest tam, gdzie jego klienci – a ci coraz intensywniej korzystają z dobrodziejstw gospodarki cyfrowej. Dlatego już dziś usługę kurierską można zrealizować całkowicie zdalnie: sprawdzić termin dostarczenia przesyłki i warunki usługi, zamówić kuriera, śledzić status swojego towaru, a na koniec otrzymać elektroniczną fakturę. Przedsiębiorcy doceniają szybkość i oszczędności związane z tą formą rozliczeń.
TNT Express ma coraz więcej klientów korzystających z e-faktury. Używa jej już co trzeci klient firmy.