Kategorie

Transport morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Właśnie wystartował serwis, który ułatwia przygotowanie transportu morskiego. Od 1 sierpnia, dzięki statkiem.pl w kilka kliknięć myszką można wycenić koszt transportu morskiego. Rewolucją jest także złożenie zamówienia przez stronę internetową.
Eksperci branży morskiej i ekonomiści prognozują utrzymanie wzrostowej tendencji w ilości przeładowanych kontenerów w Polsce w ciągu najbliższych kilku lat. W 2010 roku analitycy szacowali, że krajowy wolumen przeładunków kontenerowych będzie wzrastać o 10-15 proc. rocznie.
Kryzys finansowy, jaki miał miejsce w Europie, uderzył bardzo mocno w firmy żeglugowe i w niektórych regionach do teraz nie widać powrotu do wolumenów sprzed 2008r. Ale mamy także przykłady bardzo szybko rozwijających się regionów.
Hellmann Worldwide Logistics Polska rozszerzył zakres usług w transporcie morskim o serwis drobnicowy LCL w imporcie z Dalekiego Wschodu.
Co należy wiedzieć o usługach kontenerowych. Na czym polega przeładunek w porcie i jakie są składniki cen. W tym artykule dowiesz się wszystkiego co niezbędne aby korzystnie podpisać umowę na usługę terminalową.
W Morskim Porcie Gdańsk powstanie kolejny głębokowodny port, tym razem dla towarów masowych, dzięki któremu Polska wróci do morza. Dynamiczny rozwój DCT pozwoli Portowi w Gdańsku na dołączenie w najbliższym czasie do grona 30 największych portów na świecie, a inwestycja Sea-invest dodatkowo umocni znaczenie Portu.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego,osiągnął narastająco po pięciu miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 24,32 mln zł, czyli o 53% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Ponad dwie trzecie handlu między Europą a innymi krajami, pod względem wartości transportowanych towarów, odbywa się przez porty europejskie. Wartość ta będzie rosnąć wraz z przewidywanym rozwojem handlu oraz transportu kontenerowego, których tempo rozwoju ma przewyższyć ogólny wzrost gospodarczy.
Co to jest FIATA? Jakie są korzyści z przynależności do organizacji oraz stosowania procedur i dokumentów.
Polska Żegluga Morska odebrała w ostatnim tygodniu czerwca br. ze stoczni chińskich trzy nowe statki. W tym roku PŻM odbierze ze stoczni 13 nowych masowców. 
Według raportu Baltic Container Report 2012 szacuje się, że w ubiegłym roku łączna ilość ładunków skonteneryzowanych na świecie, przetransportowanych drogą morską osiągnęła poziom około 1,47 mld ton.
Odpowiedzią na potrzeby klientów jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu można otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.
Port w Gdańsku dołączył do pilotażowego programu współpracy celnej UE z Chinami. Kontrolerzy sprawdzą, czy przesyłki wysyłane do portu w Gdańsku nie zawierają podrobionych papierosów, leków, części samochodowych. 
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Deepwater Container Terminal w Gdańsku wyrósł na polskiego lidera pod względem liczby przeładowanych kontenerów. Zaplanowane inwestycje mają sprawić, że rodzimy „hub” poprawi swoją pozycję również w światowych rankingach, docelowo stając się „drugim Hamburgiem lub Rotterdamem” - uważa Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA
W maju sprzedaż usług w transporcie wzrosła o 7,7 proc. w ujęciu rocznym - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost w transporcie samochodowym.
Sześciu armatorów (APL, Hyundai Merchant Marine, MOL, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha i OOCL) zapowiedziało utworzenia nowych połączeń Europa- Azja. Szlaki komunikacyjne zostaną wytyczone do polskich portów, zaś bezpośrednie połączenie z Gdańskiem będzie obsługiwane przez statki o pojemności 8 tys. TEU.
Balticon SA, operator w obsłudze techniczno-logistycznej ruchu kontenerowego, osiągnął narastająco po czterech miesiącach 2012 roku przychody w wysokości 19,2 mln zł, czyli o 52% więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin odbyły się uroczystości chrztu i przekazania Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) statku m/s "Koszalin".
Stawkę podatku w wysokości "0%" stosuje się do usług świadczonych na obszarze portów morskich polegających na obsłudze środków transportu morskiego lub służących bezpośrednim potrzebom ich ładunków. Jak to rozliczyć?
Polska gospodarka, czerpiąca duże zyski z eksportu i mocno uzależniona od importu, jest skazana na rozwój transportu kontenerowego
Sytuacja na rynku przewozów kontenerowych dawno nie była tak interesująca jak obecnie. Właściwie można by się do tej nieprzewidywalności rozwoju sytuacji w średniej perspektywie przyzwyczaić, bowiem przynajmniej od 2009 roku trudno jest prognozować na jakim poziomie rynek ten będzie się znajdował po kolejnych dwóch, trzech kwartałach.
W kwietniu sprzedaż usług w transporcie wzrosła o 9,2 proc. rok do roku - informuje Główny Urząd Statystyczny.
Udział transportu intermodalnego w Polsce jest w dalszym ciągu niedostateczny, choć to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się gałąź transportu.
Po czwartkowej kolizji promu z suwnicą Bałtycki Terminal Kontenerowy pracuje bez zakłóceń. W terminalu eksploatowane są tylko cztery z sześciu suwnic.
Jak powiedział wiceminister transportu Maciej Jankowski, pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m zostanie zgłoszone do programu przyszłej perspektywy finansowej UE. Koszt inwestycji to ok. 1 mld 120 mln zł.
Stawki na korytarzach morskich łączących Daleki Wschód z Europą były tradycyjnie głównym źródłem dochodu dla linii żeglugowych, ale w ostatnich dwóch kwartałach 2011 roku frachty morskie spadły do rekordowo niskich poziomów. Z tego względu większość linii żeglugowych zanotowała w 2011 roku straty.
Firma Dachser otworzyła działalność w Malezji. W ofercie ma fracht powietrzny i morski oraz obsługę celną.
Wzrosły zarówno stawki bazowe za długość pojazdu, jak i dodatki paliwowe. Mimo to zapotrzebowanie na przeprawy promowe ciągle rośnie. Jak główni armatorzy planują swój rozwój na Morzu Bałtyckim?
Operator ruchu kontenerowego Balticon SA zawarł 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zbuduje swój gdański depot oraz uruchomi warsztat remontowy kontenerów chłodniczych.
Cztery tysiące nowych miejsc pracy dzięki pogłębieniu toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m. Tak szacują szczecińscy naukowcy w analizach dotyczących tej inwestycji. Roczna wartość powstałego dzięki inwestycji PKB, to ok. 400 mln zł
Jest już projekt ustawy zakładający m.in. obowiązkowe ubezpieczenie w transporcie morskim. Chodzi o przyjęty przez rząd projekt nowelizacji Kodeksu morskiego, ustawy o obszarach morskich oraz ustawy o Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
Sprzedaż usług w transporcie była w pierwszym kwartale 2012 roku wyższa o 8,3 proc. niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - informuje GUS.
Urząd Morski w Słupsku podpisał umowę ze spółką Energopol-Szczecin ws. przebudowy dwóch nabrzeży w porcie Darłowo. Inwestycja będzie kosztować 30,1 mln. zł.
Na terenie Polski funkcjonują cztery porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście. Każdy z wymienonych obiektów charakteryzują podstawowe parametry infrastruktury portowej, które są wyspecjalizowane w obsłudze danego typu ładunków.
W I kw. 2012 roku, porty w Szczecinie i Świnoujściu przeładowały o 3,3 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie 2011 roku.
W szczecińskim porcie otwarto nowy terminal kontenerowy, który może przeładować ponad 100 tysięcy kontenerów rocznie. Prace trwały dwa lata. Całość kosztowała 90 milionów złotych.
Resort skarbu chce sprzedać na aukcji należące do niego udziały spółki Port Service. Firma zajmuje się oczyszczaniem zbiorników i ładowni statków. Aukcja odbędzie się 14 maja.
Do końca roku pięć tankowców odbierze rosyjską ropę w Naftoporcie w Gdańsku. W kwietniu 2012 r. Rosja poinformowała, że nie będzie korzystać z polskiego terminalu.
Port Gdańsk będzie miał nowe, dwutorowe połączenie kolejowe - informuje ministerstwo transportu. Inwestycja ma być zrealizowana do końca 2014 roku.
W 2011 port DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Według operatorów efektywność kosztowa i prostota wykorzystania będą dalej stymulować rozwój rynku transportu kontenerowego.
Dzisiaj do Gdyni wpływa największy masowiec w historii tego portu. Na ładowni ma 75 tysięcy ton australijskiego węgla. 
Obecnie śledzenie przesyłki w transporcie to standard, ale udostępnienie aplikacji do śledzenia przesyłek na iPhonie, pomaga w zarządzaniu tymi przesyłkami. Na przykład DHL Cargo Mobile Tracking Application (DGF Track) to aplikacja umożliwiająca dostęp do aktualnych danych dotyczących przesyłki bezpośrednio ze smartfonów Apple.
Za wprowadzenie statków klasy PS w obszar Morza Bałtyckiego Maersk Line został uhonorowany certyfikatem The Baltic Trendsetters Club Certificates 2011.
Firma logistyczna GEFCO rozpoczęła współpracę z Apargatas, brazylijskim producentem obuwia, właścicielem znanej marki Havaianas.
DHL Global Forwarding, uruchomiła w ramach transportu LCL cotygodniowy serwis typu Direct Box łączący port Keelung z Łodzią. Klienci nie muszą już czekać na wypełnienie całego kontenera.
Maersk Polska uruchamia nowe połączenie kolejowe. 3 marca wyruszy pierwszy pociąg z Gdańska do Sławkowa.
Spółka Balticon uzyskała status autoryzowanego centrum serwisowego i gwarancyjnego firmy Carrier Transicold Container, jednego z największych światowych dostawców kontenerów chłodniczych.
Jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.
Uboat Line SA, działający w branży transportowej zakończył czwarty kwartał 2011 roku z ponad 106 tys. zł zysku netto, co oznacza 98% wzrost w stosunku do analogicznego okresu z 2010 roku.
W Szczecinie rusza dwuletni program szkoleń dla pracowników spółek portowych. Chodzi o zwiększenie konkurencyjności firm w tej branży. Projekt kosztuje 4 mln złotych.