Kategorie

Rozrząd

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co ile wymiana rozrządu? Fabia 1.4 TDI choć oszczędna i całkiem trwała, wymaga opieki kierowcy. A odpowiedź na pytanie zadane w tytule zależy od...
Różnica między paskiem a łańcuchem jest zasadnicza. Łańcuch w teorii wystarczy na całe życie silnika. Pasek podlega okresowej wymianie. Zatem jak rozpoznać czy w silniku jest łańcuch, czy pasek?
Silnik 1.2 MPI produkowany przez Grupę Volkswagena w teorii miał gwarantować oszczędną jazdę w mieście. W praktyce nie był wcale ekonomiczny, a do tego awaryjny. Problemy? Te dotyczyły łańcucha rozrządu i wałków wyrownoważających.
Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.
Jeden problem trapi wszystkich kierowców Skody Fabii 1.2 MPI. Rozrząd łańcuchowy ma zdecydowanie krótszą trwałość od paska. Z czego to wynika i jak uniknąć problemów?
Zerwanie paska rozrządu to jeden z czarniejszych, motoryzacyjnych scenariuszy. Na szczęście są jednostki, w których po uszkodzeniu paska nie trzeba wykonywać wartego kilka tysięcy złotych remontu.
Zakup używanego samochodu, bez względu na zapewnienie poprzedniego właściciela odnośnie skrupulatnej wymiany materiałów eksploatacyjnych, zawsze powinien łączyć się z koniecznością wymiany niektórych elementów. Których?
Rozrząd jest ważnym elementem w układzie napędowym. Zaniedbania w jego obsłudze oraz awarie prowadzą najczęściej do nieodwracalnych uszkodzeń silnika. Prezentujemy wybranych producentów części zamiennych do układu rozrządu.
Jeszcze dekadę temu łańcuch rozrządu uważany był za znacznie trwalszy i tańszy w serwisowaniu od paska rozrządu. Z biegiem lat sytuacja się zmieniła. Zobacz ile kosztuje wymiana rozrządu w nowoczesnych silnikach TSI, EcoBoost czy i-DTEC.
Okresowa wymiana paska rozrządu w silniku spalinowym to czynność niezwykle ważna, a jej zaniechanie może skutkować poważnym uszkodzeniem jednostki napędowej. Aby uniknąć kosztownych napraw podpowiadamy kiedy powinno się wymienić pasek rozrządu.
Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.
Systemy zmiennych faz rozrządu na dobre zadomowiły się w nowoczesnych jednostkach napędowych. I pomimo tego, że nazywają się prawie tak samo, to jednak każdy funkcjonuje w inny sposób. Co więcej, niektóre z nich posiadają możliwości dotąd niespotykane w tego typu systemach. Co zatem potrafi MIVEC?
Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.
Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega?
Wymiana paska rozrządu nie ominie żadnego kierowcy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pasek rozrządu w Oplu Astra F.
Uruchamianie samochodu na tzw „popych” lub na holu może wiązać się z usterką, która będzie nas kosztować więcej niż wymiana akumulatora i zamówienie taksówki do pracy. Czasem warto zastanowić się, czy ryzykować.
Zachowanie odpowiedniego stanu paska rozrządu oraz jego regularna wymiana to podstawy eksploatacji każdego silnika. W poradniku tym dowiesz się, jak skontrolować pasek rozrządu.

VTEC

VTEC – z ang. Variable valve Timing and lift Electronic Control system - system zmiennych faz rozrządu w modelach marki Honda.

OHC

OHC - ang. Over Head Camshaft – wałek ponad głowicą. OHC jest to rodzaj układu rozrządu w silnikach górnozaworowych, gdzie wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy.

DOHC

DOHC – czyli z ang. Double Over Head Camshaft - oznacza że dany silnik podwójny wałek rozrządu w głowicy. Inna nazwa rozwiązania to z ang. Twin cam.
Wymianę pompy wody w Uno Fire można przeprowadzić samemu. Jeżeli będziemy postępować zgodnie z opisem, możemy być pewni, że całą wymianę pompy w Uno Fire wykonamy poprawnie.
W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób wymienić pasek rozrządu w modelu Fire. Opis ten sprawdza się dla silników 1.0, 1.1, 1.2. Jest to łatwa czynność, więc nie powinniśmy mieć problemów.
 Proces wymiany popychaczy w Daewoo Lanosie nie należy do najłatwiejszych, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonać taką naprawę. W poradniku tym, przedstawimy najlepszą metodę na wymianę popychaczy zaworowych w Lanosie.

Rozrząd

Dzięki niemu otwierają się i zamykają zawory nie tylko we właściwych cylindrach, ale także w najodpowiedniejszych momentach.
Pierwsze niepokojące dźwięki uwagę nawet niedoświadczonych kierowców zwracają ku paskowi klinowemu. Słusznie, choć przyczynę piszczenia zdiagnozować już zdecydowanie trudniej.
Pasek rozrządu jest elementem napędzającym wałek rozrządu, który steruje pracą zaworów. Przenosi napęd na wałek z wału korbowego. Gdy pasek pęknie zawory nie pracują i niemal zawsze dochodzi do uszkodzenia zaworów, tłoków i głowicy.
Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.
Silnik dwusuwowy znacznie różni się od czterosuwowego, szczególnie pod względem działania. Tłok również jest inaczej skonstruowany ze względu na połączenie dwóch suwów w jeden.
W momencie kiedy silnik zaczyna nierówno pracować, a obroty zaczynają bez przyczyny falować, oznaczać może to zanieczyszczenie silnika krokowego.
Jedną z przyczyn problemów z uruchomieniem silnika w Oplu Omega MV6 z silnikiem 3,2 V6 może być uszkodzenie czujnika rozrządu.
Często zaraz po wymianie paska zaczyna on piszczeć. Przyczyny są różne, a jedną z nich jest wyrobienie się napinacza paska. Pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego naprawy w Mercedesie W202.
Kupując samochód bez historii serwisowej ciężko nam ocenić stan rozrządu. Nalepki na obudowie silnika nie zawsze pokazują autentyczny stan. Podpowiemy, jak samemu sprawdzić rozrząd - choć najlepiej jest zawsze, profilaktycznie, rozrząd wymienić.
Zastanawiasz się jak często należy zmieniać rozrząd w silniku twojego samochodu? Masz odpowiedź.
Częsty błąd to brak kontroli nad rozrządem.