Kategorie

Opony

Sprzedaż opon w Q1 2021 z dwucyfrowymi wzrostami. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego zaprezentował dane, które napawają optymizmem.
Jak założyć wyząbkowane opony? To o tyle zasadnicze pytanie, że ząbkowanie oznacza uszkodzenie bieżnika w ogumieniu.
Wyząbkowane opony: naprawa jest możliwa? W pewnym sensie tak. Dyskusyjna jest jednak skuteczność tej metody. Co zatem powinien zrobić kierowca?
Ząbkowanie opon: czy ogumienie da się naprawić? Niestety nie - nadaje się do wymiany. Dlatego warto wiedzieć czym jest ząbkowanie i z czego wynika.
Głośność opon, czyli dziś zastanowimy się nad tym czemu koła głośno zachowują się w czasie jazdy i co kierowca może z tym zrobić.
Etykieta opon w maju 2021 roku przejdzie... lifting. Co się zmieni, jak będzie wyglądać nowa etykieta opon i jak czytać nową etykietę opon?
Opony do samochodów elektrycznych są jednym z kluczowych elementów zeroemisyjnej rewolucji. Czemu ich rola jest tak ważna?
Jazda na oponach zimowych przez cały rok - to sposób na oszczędności, na który często decydują się kierowcy. Tylko czy taka metoda jest bezpieczna?
Opony zimowe latem, czyli kierowca nie potrzebuje dwóch kompletów ogumienia. To świetny pomysł czy element filozofii Janusza Wąsacza?
Zmiana opon na letnie 2021 r. Czyli dziś opowiemy o tym czy ogumienie warto zmienić już teraz, czy może poczekać jeszcze kilka tygodni? A więc?
Nowa etykieta opon zacznie obowiązywać od maja 2021 r. Na ile zmieni się europejskie oznaczenie ogumienia i na ile ułatwi kierowcy zakup? Sprawdźmy.
Mandat za brak zimowych opon? 2021 r. zmienia stan prawny? Czy kierowca musi obawiać się kary? To postanowiliśmy sprawdzić dziś.
Różna wysokość bieżnika na jednej osi może stanowić poważny problem. Przykład? Często powoduje, że samochód ściąga podczas jazdy!
Zimówki na przód czy tył? To pytanie, które zadają sobie kierowcy poszukujący oszczędności. Tylko czy dwie opony zimowe są bezpieczne?
Czy można założyć różne opony na przód i tył? Czyli dziś będziemy rozmawiać o bezpieczeństwie jazdy i sposobach kierowców na oszczędności.
Opony zimowe? 82 proc. kierowców w Polsce jest zwolennikiem obowiązku ich stosowania. Jednocześnie aż 6 mln aut jeździ bez zimówek w sezonie.
Opona całoroczna a zimowa: czym się różnią, jakie mają parametry i jak wygląda ich klasyfikacja prawna? O tym opowiemy w tym materiale.
Jak odczytać rozmiar opon? To dość proste. I choć oznaczenie łatwo rozszyfrować, ma ono ogromne znaczenie chociażby dla spalania silnika!
Europejska etykieta opony została wprowadzona w roku 2012. Teraz włodarze UE chcą rozszerzyć pojawiające się na niej właściwości ogumienia.
Opona kierunkowa: źle założona nie tylko zniszczy się dużo szybciej, ale i powoduje zagrożenie dla bezpieczeństwa. Jak uniknąć błędów?
Jak przechowywać opony? Sezonowa wymiana ogumienia za pasem, co oznacza że to pytanie zyskuje szczególny sens. Sprawdź najważniejsze zasady!
Lepsze opony na przód czy tył? To pytanie, na które poszukamy dziś odpowiedzi. Sprawdzimy stereotypy, ale i opinie specjalistów.
Kiedy założyć zimówki? Przygotowaliśmy dla kierowców poradnik dotyczący stosowania opon zimowych w samochodach.
Jak wiedzieć, który model ogumienia wybrać? W tym kierowcom ma pomóc europejska etykieta. Opony wskazują na niej główne parametry.
Jak zobaczyć czy w twoim aucie lub aucie używanym są zużyte opony? Objawy świadczące o końcu życia ogumienia omówimy w tym materiale.
Czy każdy kierowca powinien mieć dwa komplety opon sezonowych? No właśnie nie. Dobrym rozwiązaniem mogą być opony wielosezonowe.
Pytanie na dziś brzmi: wiecie kto wyprodukował pierwszą zimówkę na świecie? Odpowiedź jest zaskakująca, bo nie był to Goodyear, Bridgestone, Pirelli czy nawet Continental. Pierwsze ogumienie dedykowane sezonowi zimowemu i samochodom osobowym stworzyli inżynierowie… Semperita! Zaraz po nich na taką samą innowację zdecydował się Nokian. Jak dalej przebiegała historia opon przeznaczonych na sezon chłodny? O tym w naszym materiale.
Byłeś u wulkanizatora i zauważyłeś, że po wizycie na kierownicy pojawiły się drgania? To może wskazywać na błędy popełnione przez mechanika. Gdzie szukać źródła problemu? Podpowiadamy.
Dwa kurze jajka – to wielkość powierzchni punktów styku motocykla z drogą. A fakt ten jest o tyle kluczowy, że powinni pamiętać o nim wszyscy ci właściciele jednośladów, którzy właśnie kupują nowe opony.
Każdemu kierowcy może zdarzyć się sytuacja, w której w wyniku najechania na ostry przedmiot, przebije koło w samochodzie. Co wtedy? Konieczny jest montaż zapasu znajdującego się w bagażniku. Jednak jak wymienić oponę? Dziś opowiemy o tym.
Ogumienie samochodowe to nie tylko rozmiar i technologia. Ogumienie to także indeksy. Jednym z kluczowych jest indeks nośności. Co on tak właściwie oznacza i jaki powinien mieć wpływ na decyzję o wyborze nowych opon?
Podczas zakupu opon znaczenie ma nie tylko rozmiar. Kluczowy jest też indeks prędkości! Zmiana wartości określonej przez producenta może doprowadzić w czasie jazdy do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej!
Jak coś jest do wszystkiego, to jest do... niczego? No właśnie okazuje się, że nie. I choć opony całoroczne sprawdzają się w naprawdę zróżnicowanych warunkach, nadal nie są dobrym pomysłem dla wszystkich kierowców. Zatem kiedy warto kupić wielosezonówki?
Opony Continentala będą dostępne na rynku z nowym standardem. Od teraz producent obejmie je ochroną gwarancyjną na 7 lat!
Poziom inteligencji samochodów będzie rósł. A dzieje się tak za sprawą m.in. nowych rozwiązań opracowywanych przez inżynierów Continentala. Teraz mają oni dwa ciekawe pomysły.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD postanowił pomóc kierowcom w wyborze właściwego warsztatu wulkanizacyjnego. Dobre punkty są od teraz oznaczane Certyfikatem Oponiarskim.
Przebita opona wcale nie musi popsuć podróży. A wszystko zależy od tego, czy kierowca dobrze przygotuje swoje auto. Remedium? Tym bez wątpienia mogą się stać opony run flat. Co to takiego?
Rzeczywistość motoryzacyjna w Polsce często jest rządzona przez mity, które są znane jeszcze z lat osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego postanowił je odczarować.
Na razie legislatorzy w Polsce nie planują wprowadzenia obowiązku jazdy na oponach zimowych. I to pewna informacja. Potwierdza ją ministerstwo infrastruktury.
Dokładnie 4 kwietnia 1939 roku uruchomiona została produkcja opon w Dębicy. Fabryka obchodzi zatem 80-te urodziny. W czasie 8 dekad zakład stał się jednym z największych producentów opon w Europie i oferuje m.in. ogumienie Goodyear.
Oszczędności podczas zakupu ogumienia? Zawsze możesz zdecydować się na opony bieżnikowane. Dziś uważnie się im przyjrzymy.
Sezon letni zbliża się coraz większymi krokami. Właśnie dlatego Goodyear prezentuje swoją nowość - Eagle F1 Asymmetric 5. To opona typu ultra high performance.
Rocznik opony daje kierowcy pewność, że rzeczywiście kupuje nowe ogumienie. Rocznik opony to jednak też informacja mówiąca o tym, czy wiek nie kwalifikuje ogumienia do wymiany.
Targi motoryzacyjne w Genewie to nie tylko auta. To też nowości oponiarskie. Jedną z ciekawszych jest Goodyear AERO.
Niemiecki automobilklub po raz kolejny wziął na warsztat ogumienie letnie. W teście ADAC pojawiły się opony w rozmiarach 185/65 R15 oraz 215/65 R16C.
Ponad 1/3 wypadków ma związek z kondycją ogumienia, natomiast tylko 2/3 kierowców w sezonie jesienno-zimowym jeździ na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową - takich informacji dostarczają eksperci PZPO. Specjaliści wskazują, że opony jako jedyny element łączący pojazd z drogą mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Odpowiednie ogumienie zwiększa bezpieczeństwo, skraca drogę hamowania oraz przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa.
Opony to jedyna powierzchnia styku między samochodem a nawierzchnią, dlatego ich jakość i stan techniczny mają kluczowe znaczenie dla naszego bezpieczeństwa. Kiedy opony nadają się do wymiany? Oto pięć sygnałów, które świadczą o tym, że należy wymienić opony na nowe.
Chociaż lato dopiero co się skończyło, to firma Kleber zaprezentowała dwa nowe modele opon letnich - Dynaxer UHP i Dynaxer HP4. Nowe ogumienie to efekt dwóch lat pracy konstruktorów.
Zakup używanego ogumienia o nieznanej historii to zawsze ruletka – nigdy nie ma pewności, czy nie trafi się na wadliwą oponę. W fabrykach nowe opony z zerowym przebiegiem są prześwietlane promieniami rentgenowskimi, żeby zbadać czy nie posiadają wewnętrznych wad. Czy warto kupić opony z drugiej ręki?
Ciężki sprzęt użytkowany w terenie nie może zawieść, a w off-roadowych warunkach opony mają niebagatelne znaczenie. Firma Nokian zaprezentowała nową oponę terenową, przeznaczoną zarówno dla wojska, jak i do cywilnych pojazdów