Kategorie

Koszty transportu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Floty samochodowe najczęściej zaopatrują się w pojazdy napędzane silnikami Diesla. Duże przebiegi aut sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują ekonomicznych środków transportu. Niskie zużycie paliwa do niedawna było domeną wyłącznie samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Obecnie sytuacja ulega zmianie. Przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają bowiem w stronę aut z napędem hybrydowym. Dlaczego?
Koszty paliwa mają bardzo istotny wpływ na rentowność działalności spedycyjnej. Podpowiadamy, w jaki sposób można ograniczyć zużycie paliwa w działalności spedycyjnej.
Obecna sytuacja na rynku wskazuje na wzrost mobilności pracowników. Średni czas dojazdu do pracy pracownika to około 30 minut. Niestety nie obowiązują jeszcze regulacje prawne, które zmuszałyby pracodawcę do zwrotu kosztów dojazdu jego pracowników.
Jednym z kluczowych kosztów w logistyce rolniczej jest koszt transportu. W jaki sposób ograniczyć koszty transportu w agrobiznesie?
Wiceminister transportu Andrzej Massel uważa, że musi zapaść kompromis w sprawie opłat za dostęp do torów. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego odmówił zatwierdzenia projektu stawek, przedstawionego przez PKP PLK.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nie zatwierdził projektu stawek opłaty za korzystanie z torów. Tego chcieli przewoźnicy, którzy uważali, że proponowane przez PKP PLK stawki są wygórowane.
Przewoźnicy kolejowi chcą, aby prezes Urzędu Transportu Kolejowego nie zatwierdzał proponowanych przez PKP PLK stawek opłaty za dostęp do infrastruktury. Przy fatalnym stanie polskich torów, opłaty są za wysokie.
Firma DB Schenker Rail Polska wystąpiła do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) o niezatwierdzanie nowych, wyższych stawek za korzystanie z infrastruktury kolejowej. Zdaniem przewoźnika, podwyżki są nieuzasadnione.
Jak dostarczyć towary na trasie Trójmiasto - Śląsk? Kiedy bardziej opłaca się transport kolejowy a kiedy drogowy. Przeczytaj porównanie.
Wysokie ceny paliw "niekorzystnie wpływają na inflację i niewątpliwie utrudniają rozwój gospodarczy (...)- twierdzi Waldemar Pawlak, wicepremier i minister gospodarki.
Kierowcy ciężarówek we Włoszech strajkują już trzeci dzień. Na stacjach benzynowych brakuje paliwa. W sklepach i na targowiskach brakuje podstawowych świeżych produktów żywnościowych.
Jeszcze pod koniec roku przedsiębiorcy z branży TSL prognozowali wzrost sprzedaży i stabilność cen usług, ale optymizm rozwiewają wzrastające w szybkim tempie koszty działalności w transporcie drogowym. Niepokój rodzi pytanie - kto za to zapłaci w największym wymiarze - przewoźnik, klient, czy operator logistyczny?
Jak będą wyglądały usługi kurierskie w roku 2012? Niestabilna sytuacja na międzynarodowych rynkach oraz planowany wzrost obciążeń podatkowych oleju napędowego, to jedne z mniejszych problemów, z którymi będzie musiał zmierzyć się rynek usług KEP w najbliższym roku.
Spółka Uboat Line wprowadziła elektroniczny system poboru opłat drogowych oraz możliwość zamawiania przepraw promowych dla samochodów ciężarowych za pośrednictwem strony internetowej i płatności online. Spółka planuje uruchomić inne usługi na których skorzystają przedsiębiorstwa transportowe.
Jak skutecznie ustrzec się przed zatorem drogowym na granicy rosyjskiej oraz szybko i bez niespodzianek zrealizować z końcem roku transport na Wschód.
Jak nowy system poboru opłat wpływa na ceny usług transportowych. Jak uwzględnić wysokość opłat drogowych w fakturach dla klientów. O tym w artykule Marka Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.
Niedziałające bramownice, skradziony osprzęt i szczątkowe informacje po zalogowaniu na ViaToll. To niepokoi przewoźników, którzy nie wiedzą gdzie, kiedy i w jakiej wysokości naliczane jest e-myto. Komentarz Grzegorza Rusina, kierownika ds. Projektów Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics.