Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu głowica. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące głowica.
Aktualizacja: 13.12.2012
Audi A6 C5 to model niezwykle popularny na rynku samochodów używanych. Dominują w nim silniki o dużej pojemności dlatego wiele osób montuje do nich instalację LPG. Które jednostki napędowe są najbardziej godne polecenia w tym aucie? »
Metody zabezpieczania gniazd zaworowych
Aktualizacja: 30.08.2012
Eksploatacja niektórych silników na gazie LPG niesie za sobą ryzyko wypalenia się gniazd zaworowych w ich głowicach. Czy można temu zaradzić? »
Regeneracja głowicy silnika zasilanego gazem LPG
Aktualizacja: 29.08.2012
Nie wszystkie silniki dobrze współpracują z instalacją LPG. W wielu przypadkach dłuższa ich eksploatacja na gazie powoduje, że wypaleniu ulegają m.in. gniazda zaworowe. Dlaczego tak się dzieje i na czym polega regeneracja głowicy? »
Czym jest porting głowicy? Co dzięki niemu uzyskamy?
Aktualizacja: 01.02.2012
Kierowcy poszukujący możliwości zwiększenia mocy silnika swojego samochodu sięgają po różne metody modyfikacji. Jedną z nich jest porting. Na czym on polega i kiedy opłaca się inwestycja w taką operację? Podstawowe zagadnienia przedstawimy w poniższym artykule. »
Jak zdejmować i zakładać głowicę silnika?
Aktualizacja: 14.04.2011
Czasem, na szczęście niezwykle rzadko, zachodzi konieczność zdjęcia z silnika jego głowicy pomiędzy normalnymi remontami, np. w celu naprawy gniazd zaworowych lub wymiany przeciekającej uszczelki. »
Dlaczego nie warto dopuszczać do przegrzania silnika?
Aktualizacja: 07.03.2011
Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu. »
Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?
Aktualizacja: 07.12.2012
Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii common rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia, gwint świecy żarowej może ulec zerwaniu. Jest na to sposób. »
Aktualizacja: 23.05.2012
Zadaniem głowicy silnika jest zamkniecie przestrzeni, w której następuje spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, a którą z drugiej strony zamyka denko tłoka. »
Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?
Aktualizacja: 15.03.2012
Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty. »
Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?
Aktualizacja: 10.09.2013
Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów. »
Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?
Aktualizacja: 09.01.2015
Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? »
Co zrobić z ukręconą świecą żarową?
Aktualizacja: 18.10.2010
Ukręcona świeca żarowa to poważny problem. Zazwyczaj kojarzy się to z potrzebą zdjęcia głowicy. Jednak, okazuje się, że są inne lepsze metody. Zanim zdecydujesz się, co zrobić, przeczytaj naszą poradę. »