Kategorie

Głowica

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Audi A6 C5 to model niezwykle popularny na rynku samochodów używanych. Dominują w nim silniki o dużej pojemności dlatego wiele osób montuje do nich instalację LPG. Które jednostki napędowe są najbardziej godne polecenia w tym aucie?
Eksploatacja niektórych silników na gazie LPG niesie za sobą ryzyko wypalenia się gniazd zaworowych w ich głowicach. Czy można temu zaradzić?
Nie wszystkie silniki dobrze współpracują z instalacją LPG. W wielu przypadkach dłuższa ich eksploatacja na gazie powoduje, że wypaleniu ulegają m.in. gniazda zaworowe. Dlaczego tak się dzieje i na czym polega regeneracja głowicy?
Kierowcy poszukujący możliwości zwiększenia mocy silnika swojego samochodu sięgają po różne metody modyfikacji. Jedną z nich jest porting. Na czym on polega i kiedy opłaca się inwestycja w taką operację? Podstawowe zagadnienia przedstawimy w poniższym artykule.

OHV

OHV – z ang. Over Head Valve – skrót ten oznacza zawór w głowicy.

OHC

OHC - ang. Over Head Camshaft – wałek ponad głowicą. OHC jest to rodzaj układu rozrządu w silnikach górnozaworowych, gdzie wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy.

DOHC

DOHC – czyli z ang. Double Over Head Camshaft - oznacza że dany silnik podwójny wałek rozrządu w głowicy. Inna nazwa rozwiązania to z ang. Twin cam.
Czasem, na szczęście niezwykle rzadko, zachodzi konieczność zdjęcia z silnika jego głowicy pomiędzy normalnymi remontami, np. w celu naprawy gniazd zaworowych lub wymiany przeciekającej uszczelki.
Płyn chłodniczy znajduje się pod dużym ciśnieniem, dlatego niewielka nieszczelność układu chłodzenia grozi jego szybką utratą i poważnymi konsekwencjami, jak deformacja głowicy czy urwanie wałków rozrządu.
Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii common rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia, gwint świecy żarowej może ulec zerwaniu. Jest na to sposób.
Zadaniem głowicy silnika jest zamkniecie przestrzeni, w której następuje spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, a którą z drugiej strony zamyka denko tłoka.
Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty.
Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.
Jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą jest niewskazana. Można doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Jednak jak sprawdzić czy rzeczywiście mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?
Ukręcona świeca żarowa to poważny problem. Zazwyczaj kojarzy się to z potrzebą zdjęcia głowicy. Jednak, okazuje się, że są inne lepsze metody. Zanim zdecydujesz się, co zrobić, przeczytaj naszą poradę.