Kategorie

Emisja spalin

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.
Filtr FAP, czyli dziś opowiemy o francuskiej myśli technicznej na rzecz oczyszczania spalin w dieslu. Jak działa FAP, czy często się psuje?
W którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue? Jak działa konwerter katalityczny SCR? I co warto wiedzieć o układzie oczyszczania spalin w dieslu?
Po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie? To usterka, która dość często pojawia się w zapytaniach od kierowców. Co oznacza i jak ją usunąć?
Uszkodzony system AdBlue, czyli co może pójść nie tak podczas eksploatacji współczesnego diesla? I czy układ SCR jest awaryjny? Sprawdź.
Filtr FAP choć jest kojarzony głównie z francuskimi dieslami, coraz swobodniej czuje się też w segmencie samochodów o napędzie benzynowym.
Co się stanie jak zabraknie AdBlue? To pytanie, które zadawać mogą właściciele współczesnych diesli. Poszukajmy na nie odpowiedzi.
Wycięty katalizator? Objawy zależą od sposobu, w jaki kierowca pozbył się osadnika. To jednak nie koniec, bo brak katalizatora to spore problemy.
Emisja CO2: samochody mają w niej spory udział. Czy można coś z tym zrobić? Mamy kilka wskazówek eksploatacyjnych poprawiających jakość spalin.
Wyłączanie silnika na postoju stało się standardem w nowych autach. Co daje start stop, czy jest korzystny dla silnika i jak go wyłączyć?
Diesel: emisja CO2 w jego przypadku jest najwyższa. Najniższą mają elektryki. Złoty środek? To hybryda. Tak wynika z najnowszych statystyk firmy Jato.
Normy emisji spalin: Euro 6D ISC-FCM od roku 2021 dotyczy samochodów osobowych. W roku 2022 stanie się obowiązkiem w przypadku ciężarówek.
Program Ochrony Powietrza, który został przyjęte w woj. mazowieckim zakłada, że w miarę obniżania się jakości powietrza mogą być wprowadzane ograniczenia w zakresie używania niektórych urządzeń ogrodniczych, w tym spalinowych oraz elektrycznych dmuchaw do liści oraz innego sprzętu spalinowego np. kosiarek czy pił do cięcia. Co to oznacza dla posiadaczy i producentów sprzętu?
Aż 60 proc. Polaków deklaruje, że jest w stanie ograniczyć korzystanie z własnego auta w celu zapobiegania zmianom klimatu. Tak wynika z najnowszego badania Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu.
Ford Transit najnowszej generacji stanowi wzór dostawczaka. Ma zmyślną stylizację, potężną przestrzeń załadunkowy i nowoczesny motor. Niestety silnik 2.0 EcoBlue 170KM ma pewien słaby punkt...
Normy emisji spalin są top tematem na rynku motoryzacyjnym. Grupa PSA ma zatem powody do radości. Firma ogłosiła właśnie, że wszystkie sprzedawane przez nią auta spełniają normę EURO 6d-TEMP-EVAP-ISC.
Badania ADAC pokazują, że współcześnie stosowane filtry cząstek stałych emitują aż 90 proc. sadzy ze spalin. W ten sposób gazy wydechowe diesla stają się czystsze niż... miejskie powietrze!
Konwencjonalną wersję motoryzacji czekają ciężkie lata. Unia Europejska chce nałożyć na napędy spalinowe po roku 2030 kolejne obostrzenia!
Akcja SMOG ma za zadanie wyłapywać na drogach te pojazdy, które nadmiernie zatruwają środowisko spalinami. Kolejne kontrole odbywały się 7 marca 2019 roku.
Usuwanie filtrów DPF jest w Polsce prawdziwą plagą. Kierowcy płacą przeszło 1000 złotych za wyspawanie osadnika z układu wydechowego, aby pozbyć się problemów z jego nagminnym zapychaniem podczas jazdy w mieście. To jednak nie jest zgodne z przepisami. Prawo do tej pory było jednak w dużej mierze bezradne. Teraz sytuacja może się zmienić. Usunięty filtr cząstek stałych? Nowe przepisy sprawią, że twoje auto nie przejdzie przeglądu!
Współczesne silniki diesla są mocne i oszczędne. Aby jednak dojść do tego momentu, musiały bardzo mocno postawić na rozwój technologii. Jednym z podstawowych elementów wyposażenia współczesnego ropniaka jest filtr cząstek stałych. DPF z jednej strony sprawia, że spaliny emitowane do atmosfery są mocno oczyszczone. Z drugiej strony może stanowić miejskie przekleństwo. Czy to oznacza, że warto go usunąć?
Zrównoważony rozwój miast zakłada m.in. racjonalne podejście do problemu nadmiernej emisji szkodliwych gazów do atmosfery i walki ze smogiem. Pomóc w tym mogą m.in. dobra polityka transportowa miasta, zachęcanie mieszkańców do poruszania się pojazdami elektrycznymi czy wspieranie ruchu rowerowego. Jakie polskie miasta zostały wyróżnione pod tym względem?
Obecnie auta ciężarowe nie podlegają restrykcyjnym przepisom dotyczącym dopuszczalnych limitów emisji CO2. Grupa europosłów chce to zmienić. Czy jednak nie spowoduje to zwiększenia kosztów utrzymania nowoczesnych ciężarówek? W końcu samochody osobowe musiały zostać wyposażone w zaawansowane, drogi i niestety awaryjne rozwiązania zmniejszające poziom emisji spalin. Jak będzie w przypadku pojazdów ciężarowych? Czy posłowie wzięli ten aspekt pod uwagę?
Zdaniem niektórych ekspertów, cena ropy może spaść na skutek wdrożenia alternatywnych źródeł napędu pojazdów. Mniejsze zapotrzebowanie na ten surowiec spowodowałoby zwiększenie jego podaży na rynku, a tym samym koszt jego zakupu uległyby obniżeniu.
Co oznaczają kolory spalin? Prawidłowo działający układ wydechowy powinien wydzielać z siebie bezbarwny dym. Czasami mogą zdarzyć się niewielkie odchylenia, ale muszą one być czymś podyktowane. Przykładem jest zima, kiedy nierozgrzany silnik wydziela spaliny w kolorze białym. Należy jednak pamiętać, że nietypowy kolor dymu oznacza zwykle uszkodzenia silnika lub awarie jego osprzętu.
Volkswagen rozpoczął akcję serwisową dotyczącą silników 2.0 TDI o kodzie EA189. Akcję rozpoczęto od modelu Amarok, niebawem obejmie ona Passata.
Technologia napędu wodorowego dopiero raczkuje w Europie. Jakie są zatem szanse na jej rozpowszechnienie w takim kraju jak Polska?
Renault nie zgadza się z opinią Uniwersytetu w Bernie, że jego najnowszy model Espace nie spełnia europejskich norm emisji spalin. Zdaniem francuskiej firmy procedury testowe przyjęte przez uniwersytet nie są zgodne z europejskimi standardami.
Jeśli w Krakowie znowu przekroczone zostaną normy dotyczące stężenia pyłów PM 10 i PM 2,5 kierowcy będą mogli się przesiąść do darmowej komunikacji. Taki pomysł przedstawił prezydent miasta Jacek Majchrowski.
Głośna sprawa z wysokoprężnymi silnikami Volkswagena nadal nie cichnie. Zdaniem ekspertów ewentualne roszczenia klientów dotyczące zwrotu pieniędzy za auta niespełniające norm emisji spalin mogą poważnie zachwiać kondycją finansową nie tylko marki, ale i dilerów Volkswagena. Dlaczego?
Mieszkańcy kilku miast w Polsce przeprowadzili protesty związane z nadmierną emisją szkodliwych gazów do atmosfery. W jej wyniku nad wieloma aglomeracjami utrzymuje się trujący smog.
Właściciele samochodów marki Volkswagen z silnikami wysokoprężnymi z serii EA189 będą niedługo wzywani do serwisów na bezpłatną naprawę swoich silników. Volkswagen rozpoczyna akcję naprawczą.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wszcząć własne postępowanie, mające na celu wyjaśnić aferę spalinową Volkswagena. Sprawa dotyczy rzekomego manipulowania wynikami emisji spalin w silnikach Diesla z serii EA189.
Jeśli Polska rozpocznie mądra politykę rozwijania technologii niskoemisyjnych pojazdów, może zaoszczędzić do 3,6 mld euro do 2030 roku. Zmniejszony import ropy do naszego kraju ograniczyłby stopień uniezależnienia się od jej dostawców oraz korzystnie wpłynął na budżet naszego kraju. Tak przynajmniej twierdzą analitycy z INSPRO.
Według ekspertów m.in. z Transport&Environment, niektóre modele Mercedesów, BMW czy Peugeota spalają o 50% więcej paliwa niż deklarują to ich producenci. Czy kłamstwa wielkich koncernów wyjdą w końcu na jaw i zostanie wprowadzony nowy, realny pomiar faktycznego zużycia paliwa i emisji spalin aut?
Volkswagen zmaga się z poważnymi problemami. Jego silniki Diesla o pojemności 1,6 l i 2,0 l nie spełniają norm emisji spalin. Takie są wnioski płynące z raportu amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).
Procedura testowa VECTO ma mierzyć poziom emisji CO2 w autach ciężarowych i autobusach. Dzięki nowej procedurze klienci będą mogli porównywać także m.in. efektywność silników różnych producentów i wybierać te o charakteryzujące się niższym spalaniem.
Według nowelizacji przygotowanej przez MIR zmiany w zasadach tworzenia planów miejscowych mają poprawić infrastrukturę miast oraz wpłynąć na zmniejszenie emisji szkodliwych gazów do atmosfery. W jaki sposób ma do tego dojść i jakie są główne założenia nowelizacji?
Według Roberta Zajdlera powietrze w polskich miastach, a przez to w całej Polsce jest bardziej zanieczyszczone niż w krajach UE. O ile diagnoza dotycząca miast wydaje się mieć racjonalne uzasadnienie o tyle teza o gorszej jakości powietrza w całej Polsce na tle UE wydaje się być mocno dyskusyjna...
Komisja Europejska jest bezlitosna dla firm, które eksploatują starsze pojazdy ciężarowe lub autobusy. W maju ogłosiła strategię ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe i autobusy. Jak sprostać tym wymaganiom, gdy eksploatujemy starszą flotę?
Zbyt głośny wydech, nadmierna emisja spalin, uszkodzona szyba - to jedne z typowych mankamentów aut, za które Policja najczęściej odbiera dowody rejestracyjne kierowcom. Zobacz na co jeszcze może zwrócić uwagę.