REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyt dla Profesjonalistów [PORADNIK]

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedstawiciele wolnych zawodów – Profesjonaliści - nie są skazani na finansowanie swojej działalności gotówką lub drogim kredytem gotówkowym. Na rynku pojawiają się oferty dla adwokatów, notariuszy, lekarzy czy freelancerów, które są względnie tanie i pomogą w rozwoju działalności.

Dla kogo?

REKLAMA

Warunki, jakie banki oferują potencjalnym kredytobiorcom są różne, można jednak znaleźć wspólny trzon.

Prześledźmy przykładową ofertę banku BNP Paribas.

REKLAMA

Kredyt dla Profesjonalistów mogą uzyskać: adwokaci, aptekarze, architekci, biegli rewidenci, doradcy inwestycyjni, doradcy podatkowi, radcy prawni, farmaceuci, fizjoterapeuci, zarządcy nieruchomości, księgowi, lekarze, notariusze, rzeczoznawcy majątkowi, protetycy, stomatolodzy, weterynarze, tłumacze przysięgli. Co ciekawe, banki często patrzą na przedstawicieli tych zawodów przychylniej niż na innych. Dlaczego? Są to tak zwane zawody zaufania publicznego. Osoby je wykonujące są nie tylko uważane za godne zaufania, ale także za stabilne pod względem finansowym – na ich usługi zawsze będzie popyt.

Warto wspomnieć, że w polskim prawie nie funkcjonuje jednak, dokładna definicja wolnego zawodu. Można przyjąć, że są to przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na podstawie księgi przychodów i rozchodów czy ryczałtu ewidencjonowanego. Często jednak w ofertach można znaleźć enumeratywnie wymienione profesje, które mogą uzyskać kredyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby móc starać się o kredyt trzeba prowadzić działalność od co najmniej 24 miesięcy, a w przypadku wolnych zawodów – dwunastu. Jeśli chodzi o sposób prowadzenia rozliczeń, to z kredytu mogą skorzystać ci, którzy rozliczają się z US na zasadach uproszczonej księgowości i prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą.

Jakie dokumenty trzeba zgromadzić?

Przede wszystkim niezbędne są dokumenty rejestrowe, czyli :

  • dowód osobisty właściciela,
  • CEDIG (wydruk internetowy lub plik pdf),
  • Regon i NIP (jeśli nie są wskazane w CEDIG),
  • prawo wykonywania zawodu (dla Profesjonalistów).

Jeśli ma to być kredyt na spłatę kredytu w innym banku potrzebna będzie umowa refinansowanego kredytu lub dokument/wydruk z systemu bankowości elektronicznej, zawierający numer rachunku do spłaty kredytu oraz aktualne saldo do spłaty.

Kolejne, czyli dokumenty finansowe, zależą już od formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym.  Dla przykładu Profesjonaliści prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów poproszeni zostaną o dostarczenie PIT-u oraz podsumowanie narastające z poszczególnych m-cy z KPiR za bieżący rok i za rok ubiegły, Należy też pamiętać o dokumentach poświadczających niezaleganie z podatkami, składkami ZUS, , remanenty czy amortyzacje. Brzmi to skomplikowanie, ale udzielenie kredytu dla przedstawiciela wolnego zawodu poprzedzone jest spotkaniem z doradcą, który wyjaśni, jakie dokumenty kredytobiorca musi przygotować. Prześledźmy więc jak wyglądają kolejne kroki na drodze do uzyskania kredytu:

Jak przebiega proces udzielenie kredytu?

Jest on standardowy i przypomina każdy inny kredyt.

Tak jak już wspomnieliśmy pierwszym krokiem jest spotkanie z doradcą, który razem z klientem wypełnia wniosek w systemie. Kiedy zgromadzi wszystkie niezbędne dokumenty, wniosek zostaje podpisany i przekazany do analizy kredytowej. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, kolejnym krokiem jest wygenerowanie umowy kredytowej i podpisanie jej przez klienta. Następnie mamy uruchomienie kredytu i klient może korzystać ze środków.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA