REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Działaność w zakresie skupu mleka - wymogi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Łukasik
Prawnik, doktorant
Działaność w zakresie skupu mleka - wymogi
Działaność w zakresie skupu mleka - wymogi

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności w zakresie skupu mleka podlega szczególnej regulacji ze strony państwa. Ekspert wskazuje jakie są zasady prowadzenia własnej firmy w branży mleczarskiej, skupującej mleko.

Warunkiem wykonywania działalności w zakresie skupu mleka przez podmiot skupujący jest wpisanie tego podmiotu do prowadzonego przez Prezesa Agencji Rynku Rolnego rejestru podmiotów skupujących mleko. Oczywiście taki wpis odbywa się na wniosek podmiotu wniosek ten przedsiębiorca powinien złożyć na formularzu, opracowanym i udostępnianym przez Agencję.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes Agencji dokonuje kontroli wnioskodawcy, a następnie, wpisu do rejestru podmiotów.

Odbywa się to w drodze decyzji administracyjnej. Wpis do rejestru jest możliwy po stwierdzeniu, że wnioskodawca:

  • dysponuje systemem informatycznym zapewniającym prawidłowe prowadzenie ewidencji i przekazywanie informacji (takich jak np. ewidencja dostawców hurtowych, dostarczających mleko do tego podmiotu) albo posiada dostęp do takiego systemu,
  • posiada pomieszczenia na terytorium Polski, w których będą przechowywane dokumenty związane z ewidencją,
  • posiada przyrządy pomiarowe poświadczone dowodem legalizacji albo świadectwem wzorcowania zgodnie z przepisami o miarach, zapewniające prawidłowe pomiary ilości mleka podczas jego załadunku oraz rozładunku.

Wniosek o wpis do rejestru podmiotów jest składany do Prezesa Agencji Rynku Rolnego w terminie co najmniej 30 dni przed dniem rozpoczęcia planowanej działalności w zakresie skupu mleka i powinien zawierać:

REKLAMA

1. imię i nazwisko, numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer ewidencyjny powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności (PESEL) lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz miejsce zamieszkania i adres albo nazwę, numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON), jeżeli został nadany, oraz siedzibę i adres wnioskodawcy,
2. wskazanie daty planowanego rozpoczęcia działalności w zakresie skupu mleka,
3. wskazanie województwa lub województw, na których obszarze wnioskodawca będzie wykonywać działalność w zakresie skupu mleka,
4. nazwę systemu informatycznego oraz nazwę producenta oprogramowania tego systemu,
5. wskazanie metod pobierania próbek mleka do badania zawartości tłuszczu w mleku oraz badania zawartości tłuszczu w mleku,
6. weterynaryjny numer identyfikacyjny podmiotu skupującego,
7. numer rachunku bankowego, na którym skupiane są zaliczki i dopłaty,
8. imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania wnioskodawcy,
9. wskazanie miejsca przechowywania dokumentów związanych z ewidencją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Czy od dochodów z działalności rolniczej płaci się podatek CIT?

Wpisanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie skupu mleka do prowadzonego przez Prezesa Agencji Rynku Rolnego rejestru podmiotów skupujących mleko odbywa się na wniosek, do którego wnioskodawca powinien dołączyć:

  • zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów umieszczających na rynku produkty pochodzenia zwierzęcego, prowadzonego przez powiatowego lekarza weterynarii na podstawie przepisów o produktach pochodzenia zwierzęcego,
  • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku prowadzenia działalności w formie osoby prawnej) albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli działa jako osoba fizyczna),
  • kopię decyzji o nadaniu weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego podmiotowi skupującemu,
  • kopię umowy z bankiem lub zaświadczenie dotyczące prowadzenia rachunku bankowego,
  • oświadczenie, że znane mu są obowiązki związane z wykonywaniem działalności w zakresie skupu mleka, w szczególności dotyczące:
    • wykonywania badania zawartości tłuszczu w mleku, uwzględnianej przy rozliczaniu kwoty indywidualnej, w laboratorium,
    • prowadzenia ewidencji oraz przekazywania informacji,
    • skupu mleka wyłącznie od producentów posiadających kwoty indywidualne.

Prezes Agencji Rynku Rolnego posiada uprawnienie do decydowania o wpisaniu podmiotu skupującego mleko do rejestru tych podmiotów lub odmowie dokonania wpisu. Oczywiście odmowa wpisania do rejestru podmiotów może nastąpić jedynie w sytuacji, jeżeli wnioskodawca nie spełnia wymagań, o których mowa powyżej.

Odmowa Prezesa agencji ma postać decyzji.

Oprócz tego Prezes Agencji jest kompetentny do wykreślenia, również w drodze decyzji, podmiotu skupującego z rejestru podmiotów, jeżeli podmiot ten:

  • przestał prowadzić działalność w zakresie skupu mleka, przy czym podmiot skupujący powinien poinformować, w formie pisemnej, Prezesa Agencji o zaprzestaniu wykonywania działalności w zakresie skupu mleka, w terminie 3 dni od dnia jej zaprzestania,
  • przestał spełniać wymagania określone w przepisach,
  • nie uczestniczy w systemie badań zawartości tłuszczu w mleku w sposób określony w przepisach,
  • trzykrotnie, w danym roku kwotowym, nie spełnił obowiązku przekazywania do dyrektora oddziału terenowego Agencji lub dostawcy hurtowego odpowiednich informacji,
  • pomimo wezwania, do przekazania informacji nie przekazał ich.

Od decyzji, o których mowa powyżej przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw rynków rolnych.

Agencja Rynku Rolnego prowadzi rejestr podmiotów w formie papierowej i elektronicznej w swoim systemie teleinformatycznym. Podmiot skupujący mleko jest obowiązany informować, na formularzu opracowanym i udostępnianym przez Agencję, Prezesa Agencji o zmianie danych w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany. Dodatkowo, w przypadku zmiany danych podstawowych (imię, nazwisko, PESEL, NIP, czy REGON) oraz weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego podmiotu skupującego, jego numeru rachunku bankowego oraz imion i nazwisk osób uprawnionych do reprezentowania, podmiot skupujący jest obowiązany do dostarczenia kopii dokumentów potwierdzających zaistniałe zmiany.

Polecamy: Dotacje na modernizację gospodarstw rolnych w 2011 roku

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA