REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt floty samochodowej

Audyt floty samochodowej
Audyt floty samochodowej

REKLAMA

REKLAMA

Z odgadywaniem potrzeb rynku, może być jak z ruletką – albo trafimy albo nie. O ile ryzyko w ruletce czasem się opłaca, w biznesie może przynieść straty nie do odrobienia. Lepiej od razu zapytać klientów czego oczekują. Zwłaszcza, jeśli gra tyczy się o najwyższą stawkę - bezpieczeństwo i finansowanie firmowych flot.

REKLAMA

Audyt floty samochodowej to narzędzie, które pozwala w realny sposób ocenić rzeczywiste potrzeby firmy. Do znudzenia czyta się w broszurach reklamowych leasingodawców o tym, że ich oferta to „odpowiedź na potrzeby klienta”. Ale ile z nich tak naprawdę zna potrzeby swoich klientów? Jasne, że nie w każdej branży trafne rozpoznanie potrzeb klienta jest priorytetem – jeśli polecimy klientowi źle leżący garnitur i niedopasowane dodatki, tragedii nie będzie. Inaczej jest w ubezpieczeniach komunikacyjnych flot – tu liczy się wiarygodna i rzetelna informacja. Na jej podstawie brokerzy konstruują indywidualne programy ubezpieczeniowe

REKLAMA

- Dobrze dobrany pakiet ubezpieczeniowy pozwala znaleźć oszczędności w kosztach eksploatacji taboru. Grunt to zdefiniować ryzyko, co nie jest łatwym zadaniem, ale ułatwia je właśnie audyt floty. Audyt pozwala zebrać informacje, które umożliwiają stworzenie kompleksowego programu ubezpieczeniowego w pełni zabezpieczającego interesy leasingobiorców - mówi Roman Czarnowski, prezes gdańskiej spółki BIK Brokers, specjalizującej się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Liczą się oszczędności

Firmy przeprowadzające audyt, mogą stworzyć mapę preferencji klientów i obszarów, których ubezpieczać nie trzeba, ponieważ można zastąpić je innymi, mniej kosztownymi metodami zabezpieczania ryzyka.

- Mając taką wiedzę możemy doradzić w jaki sposób unikać pewnych ryzyk, na co postawić, a z czego zrezygnować, tak aby zyskać jak najwięcej a wydać jak najmniej – dodaje Roman Czarnowski.

Idąc tym tropem, audyt jest skutecznym narzędziem do oszacowania prawdziwych potrzeb ubezpieczeniowych klientów firm leasingowych i CFM, a także użytkowników średnich i dużych flot firmowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Analiza stanu posiadanych ubezpieczeń m.in. przedmiotu i zakresu ubezpieczenia, powtarzalności i przyczyn powstawania szkód, a także wymogów procesu dochodzenia odszkodowań, umożliwia dostosowanie ubezpieczeń do faktycznych potrzeb, a co za tym idzie pozwala na optymalizację kosztów z nimi związanych.

Ponadto znajomość prawdziwych potrzeb, daje brokerowi możliwość wynegocjowania korzystnych stawek, a to z kolei oznacza, że konstruowanie atrakcyjnych, nieszablonowych programów nie musi być kosztowne.

Dla każdego coś dobrego

A co z klientami firm leasingowych którzy nie posiadają dużej floty? Jeśli flota składa się z kilkudziesięciu lub kilkuset pojazdów, to wykupienie dodatkowych ryzyk, nie wymaga dużych nakładów finansowych. W zamian zyskujemy lepszą ochronę pojazdów i zaufanie użytkowników, którzy dostają dowód na to, że firma faktycznie dba o ich bezpieczeństwo

- Wyniki przeprowadzonych przez nas audytów potwierdzają, że poczucie bezpieczeństwa jest dla użytkowników aut bardzo ważne. Wielu z nich zadeklarowało, że są skłonni wyeliminować poszczególne ryzyka nawet za dodatkową opłatą. Bezpieczeństwo użytkownika zawsze idzie w parze z bezpieczeństwem floty – tłumaczy Roman Czarnowski.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczenia pojazdów osobowych

Na tym nie koniec

Każdy klient jest inny, ma różne potrzeby i wiedzę na temat ubezpieczeń np. dla niektórych, ubezpieczenie gwarantowane w umowie wiąże się tylko z zabezpieczeniem samochodu. Inni patrzą na problem szerzej. Wyniki audytu nie muszą kończyć się na ustaleniu potrzeb ubezpieczeniowych i stworzeniu dobrego programu flotowego.

- Dzisiejszy fleet manager to osoba posiadająca wiedzę nie tylko o pojazdach, sposobach ich finansowania, ubezpieczeniu, budżetowaniu kosztów, serwisowaniu, ale ktoś kto dba o ludzi, utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ważna jest więc widza o samych użytkownikach floty, bo flota to nie tylko samochody, ale przede wszystkim ludzie. Jeśli nie będą czuli się bezpiecznie, nasza flota również taką nie będzie – przekonuje Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers.

Rolą audytu jest więc dostarczenie informacji niezbędnych w budowaniu programów szkoleniowych i lojalnościowych, które mają wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa flotowych samochodów.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA