REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysyp promocji kredytów mieszkaniowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Banki oferujące kredyty hipoteczne prześcigają się w promocjach – brak prowizji, niższe marże. Część tych ofert kończy się w najbliższych dniach lub tygodniach. Dla tych, którzy nie zdążą pewnie będą kolejne, bo wojna cenowa na rynku hipotek zaostrza się, a promocja to świetny wabik na klienta.

Właśnie kończy się promocyjna oferta kredytu w euro w DnB Nord – zerowa marża w pierwszym roku (później 1,7%) i brak prowizji. Dotyczy osób, które otworzą konto w DnB Nord i będą je zasilać co miesiąc (wniosek kredytowy musi być wprowadzony dziś do systemu banku). Dzień później upływa termin promocji w BOŚ (umowa musi być podpisana w tym terminie). Daje możliwość obniżki marży o 0,5 pkt. proc. i zerowej prowizji dla kredytów w euro oraz obniżki o 0,6 pkt. proc. dla kredytu w złotych (też bez prowizji). Warunkiem skorzystania z promocji jest zakup pakietu produktów (konto, ubezpieczenie, program systematycznego oszczędzania). W Millennium kilka dni temu zakończyła się promocja polegająca na braku prowizji kredytowej w zamian za otwarcie konta. Teraz konieczne jest do tego wykupienie ubezpieczenia od utraty pracy.

REKLAMA

Nazwa banku

Data obowiązywania promocji/oferty specjalnej

Warunki wybranych promocji

DnB Nord

15.06.2010

Zerowa marża w pierwszym roku (później 1,7%) i brak prowizji. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

BOŚ

16.06.2010

Brak prowizji i obniżka marży o 0,5 pkt. proc. (EUR) lub 0,6 pkt. proc. (PLN). Wymaga otwarcia konta i zakupu: ubezpieczenia i programu systematycznego oszczędzania

Deutsche Bank

30.06.2010

Brak prowizji. Minimalna kwota kredytu 100 tys. zł

BGŻ

01.07.2010

Brak prowizji i obniżka marży. Wymaga otwarcia konta i zakupu pakietu ubezpieczeń

Kredyt Banku

05.07.2010

Brak prowizji

Lukas Banku

15.07.2010

Brak prowizji. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

Polbank

31.07.2010

Marża niższa o 0,5 pkt. proc. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

Pekao Bank Hipoteczny *

31.08.2010

Możliwość obniżenia marży do 1,9%, a nawet 1,75%

Allianz Bank

31.08.2010

Obniżka marży. Wymagane otwarcie konta i przelewanie na nie minimum 2 tys. zł miesięcznie oraz wykonywanie trzech operacji bezgotówkowe

Pekao SA *

31.09.2010

Brak prowizji i obniżka marży nawet do 1,7%. Wymaga odpowiedniego dochodu lub kwoty kredytu oraz otwarcia konta

Nordea

bezterminowo

obniżka marży dla kredytów w złotych za skorzystanie z dodatkowych produktów (konto, karta, ubezpieczenie nieruchomości)

* Oferta specjalna

Ostanie dni promocji w BGŻ i Deutsche Banku

Już tylko dwa tygodnie na skorzystanie z oferty promocyjnej mają kredytobiorcy, którzy zadłużą się w BGŻ – wskazują dane Home Broker Doradcy Finansowi. Do 1 lipca trwa promocja, w ramach której bank nie pobiera prowizji i obniża marże za skorzystanie z dodatkowych produktów (konto, pakiet ubezpieczeń). Do tego czasu konieczne jest jednak podpisanie umowy, zatem czasu jest bardzo mało. Do końca czerwca trwa promocja w Deutsche Banku (brak prowizji przy kwocie kredyt minimum 100 tys. zł). Pięć dni później, 5 lipca, kończy się też promocja w Kredyt Banku (wniosek musi być zarejestrowany w systemie banku) polegająca na braku prowizji. W Lukas Banku analogiczna promocja zaplanowana jest do połowy lipca. Do tego czasu wniosek musi trafić do banku. Warunkiem skorzystania z oferty jest otwarcie konta i przelew wynagrodzenia. W Polbanku w zamian za otwarcie konta i przelew wynagrodzenia można otrzymać marżę niższą o 0,5 pkt. proc. Bank przedłużył promocję do końca lipca (wniosek musi być zarejestrowany w systemie banku).

Promocja = wabik na klienta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysyp promocji i jednocześnie upływające terminy ich obowiązywania mogą być specjalnym zabiegiem marketingowym, który ma przyciągnąć klientów przed wakacyjnym zastojem na rynku nieruchomości. Później pojawią się pewnie kolejne promocyjne oferty, na przykład we wrześniu, gdy wrośnie popyt na mieszkania ze strony studentów – ocenia Home Broker. Są też inne powody, dla których banki chętnie posługują się promocjami w kredytach hipotecznych. Część tych ofert mogłaby być standardem, ale promocja brzmi lepiej i bardziej przemawia do klienta, zwłaszcza w czasie, gdy zaostrza się wojna cenowa na rynku hipotecznym. Od początku tego roku sukcesywnie spadają marże kredytowe. Zaostrzenie konkurencji widać szczególnie pomiędzy bankami, które nie mają w ofercie kredytów walutowych, a chcą przyciągnąć klientów. W czerwcu przeciętna marża dla kredytów w złotych (300 tys. zł, 25% wkładu własnego) spadła do 2% (przed rokiem 2,8%), a kredytu w euro do 2,7% (przed rokiem 3,6%). 

Zobacz też serwis: Kursy walut

Testowanie rynku

Promocja służy też do mocniejszego wejścia na rynek, przypomnienia o swojej ofercie. Może też być sposobem badania popytu – jeśli się sprawdzi, za miesiąc zastąpi ją inna, itd. Poza tym, promocje często służą do testowania własnych mocy przerobowych przez bank. Jeśli napływa zbyt dużo wniosków i bank ma problem z ich obsługą, może na jakiś czas przerwać promocję, aby wyjść na prostą i odrobić zaległości. Ma to szczególne znaczenie, po okresie kryzysu, gdy wiele zespołów hipotecznych zostało okrojonych.

Oferta specjalna zamiast promocji

Obniżkę marż w określonym terminie, chociaż bez nazywania jej promocją, proponuje Pekao Bank Hipoteczny. Do 31 sierpnia oferuje możliwość obniżenia marży do 1,9%, a nawet 1,75%. Pekao SA też ma specjalną ofertę do końca września. Marża może spaść do 1,7% przy zerowej prowizji, wiąże się to jednak z dodatkowymi warunkami (dochód lub kwota kredytu, konto w banku). Do końca sierpnia trwa też promocja w Allianz Banku (promocyjne warunki kredytu dla osób, które otworzą konto, będą przelewać na nie minimum 2 tys. zł miesięcznie i wykonywać trzy operacje bezgotówkowe). Nordea Bank wprowadził z kolei promocję kredytu w złotych, ale bezterminową. Marża może spaść nawet do 1,8% jeśli klient skorzysta z dodatkowych produktów (konto, karta, ubezpieczenie nieruchomości). 

Zobacz też serwis: Nieruchomości

Oferta kredytów hipotecznych, 30 lat, 25% wkładu własnego

Bank

PLN

EUR

Oproc.

Marża

Oproc.

Marża

Alior Bank

5,35%

1,50%

2,73%

2,10%

Allianz Bank Polska

6,25%

2,40%

n/d

n/d

Bank Polskiej Spółdzielczości

4,13%

2,30%

n/d

n/d

Bank Millennium

6,10%

2,00%

n/d

n/d

Bank Pocztowy

5,76%

1,90%

n/d

n/d

Bank BGŻ *

6,12%

2,10%

n/d

n/d

BNP Paribas Fortis

5,85%

1,99%

n/d

n/d

Bank BPH

8,66%

4,80%

3,44%

2,80%

BZ WBK

4,98%

1,35%

3,13%

2,50%

Citi Handlowy

5,66%

1,80%

n/d

n/d

Deutsche Bank PBC *

5,75%

1,90%

2,90%

2,20%

DnB NORD

6,06%

2,05%

2,69%

1,70%

Eurobank

5,81%

1,69%

n/d

n/d

Gospodarczy Bank Wielkopolski

6,22%

2,10%

n/d

n/d

Getin Noble Bank

6,31%

2,45%

5,42%

4,70%

HSBC Bank Polska

5,80%

1,70%

n/d

n/d

ING Bank Śląski

6,01%

2,00%

n/d

n/d

Kredyt Bank *

5,85%

1,99%

3,20%

2,50%

mBank

5,86%

2,00%

3,64%

3,00%

Mazowiecki Bank Regionalny *

7,28%

3,00%

n/d

n/d

MultiBank

5,86%

2,00%

3,60%

3,00%

Nordea Bank Polska

5,45%

2,60%

3,30%

2,60%

Pekao Bank Hipoteczny

6,41%

2,70%

n/d

n/d

Pekao SA **

5,84%

1,90%

4,20%

3,50%

PKO Bank Polski

5,78%

1,92%

3,42%

2,72%

Polbank EFG

6,85%

3,00%

4,32%

3,60%

* - od, ** - przykładowo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA