REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysyp promocji kredytów mieszkaniowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Banki oferujące kredyty hipoteczne prześcigają się w promocjach – brak prowizji, niższe marże. Część tych ofert kończy się w najbliższych dniach lub tygodniach. Dla tych, którzy nie zdążą pewnie będą kolejne, bo wojna cenowa na rynku hipotek zaostrza się, a promocja to świetny wabik na klienta.

Właśnie kończy się promocyjna oferta kredytu w euro w DnB Nord – zerowa marża w pierwszym roku (później 1,7%) i brak prowizji. Dotyczy osób, które otworzą konto w DnB Nord i będą je zasilać co miesiąc (wniosek kredytowy musi być wprowadzony dziś do systemu banku). Dzień później upływa termin promocji w BOŚ (umowa musi być podpisana w tym terminie). Daje możliwość obniżki marży o 0,5 pkt. proc. i zerowej prowizji dla kredytów w euro oraz obniżki o 0,6 pkt. proc. dla kredytu w złotych (też bez prowizji). Warunkiem skorzystania z promocji jest zakup pakietu produktów (konto, ubezpieczenie, program systematycznego oszczędzania). W Millennium kilka dni temu zakończyła się promocja polegająca na braku prowizji kredytowej w zamian za otwarcie konta. Teraz konieczne jest do tego wykupienie ubezpieczenia od utraty pracy.

REKLAMA

Nazwa banku

Data obowiązywania promocji/oferty specjalnej

Warunki wybranych promocji

DnB Nord

15.06.2010

Zerowa marża w pierwszym roku (później 1,7%) i brak prowizji. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

BOŚ

16.06.2010

Brak prowizji i obniżka marży o 0,5 pkt. proc. (EUR) lub 0,6 pkt. proc. (PLN). Wymaga otwarcia konta i zakupu: ubezpieczenia i programu systematycznego oszczędzania

Deutsche Bank

30.06.2010

Brak prowizji. Minimalna kwota kredytu 100 tys. zł

BGŻ

01.07.2010

Brak prowizji i obniżka marży. Wymaga otwarcia konta i zakupu pakietu ubezpieczeń

Kredyt Banku

05.07.2010

Brak prowizji

Lukas Banku

15.07.2010

Brak prowizji. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

Polbank

31.07.2010

Marża niższa o 0,5 pkt. proc. Wymaga otwarcia konta i przelewania wynagrodzenia

Pekao Bank Hipoteczny *

31.08.2010

Możliwość obniżenia marży do 1,9%, a nawet 1,75%

Allianz Bank

31.08.2010

Obniżka marży. Wymagane otwarcie konta i przelewanie na nie minimum 2 tys. zł miesięcznie oraz wykonywanie trzech operacji bezgotówkowe

Pekao SA *

31.09.2010

Brak prowizji i obniżka marży nawet do 1,7%. Wymaga odpowiedniego dochodu lub kwoty kredytu oraz otwarcia konta

Nordea

bezterminowo

obniżka marży dla kredytów w złotych za skorzystanie z dodatkowych produktów (konto, karta, ubezpieczenie nieruchomości)

* Oferta specjalna

Ostanie dni promocji w BGŻ i Deutsche Banku

Już tylko dwa tygodnie na skorzystanie z oferty promocyjnej mają kredytobiorcy, którzy zadłużą się w BGŻ – wskazują dane Home Broker Doradcy Finansowi. Do 1 lipca trwa promocja, w ramach której bank nie pobiera prowizji i obniża marże za skorzystanie z dodatkowych produktów (konto, pakiet ubezpieczeń). Do tego czasu konieczne jest jednak podpisanie umowy, zatem czasu jest bardzo mało. Do końca czerwca trwa promocja w Deutsche Banku (brak prowizji przy kwocie kredyt minimum 100 tys. zł). Pięć dni później, 5 lipca, kończy się też promocja w Kredyt Banku (wniosek musi być zarejestrowany w systemie banku) polegająca na braku prowizji. W Lukas Banku analogiczna promocja zaplanowana jest do połowy lipca. Do tego czasu wniosek musi trafić do banku. Warunkiem skorzystania z oferty jest otwarcie konta i przelew wynagrodzenia. W Polbanku w zamian za otwarcie konta i przelew wynagrodzenia można otrzymać marżę niższą o 0,5 pkt. proc. Bank przedłużył promocję do końca lipca (wniosek musi być zarejestrowany w systemie banku).

Promocja = wabik na klienta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysyp promocji i jednocześnie upływające terminy ich obowiązywania mogą być specjalnym zabiegiem marketingowym, który ma przyciągnąć klientów przed wakacyjnym zastojem na rynku nieruchomości. Później pojawią się pewnie kolejne promocyjne oferty, na przykład we wrześniu, gdy wrośnie popyt na mieszkania ze strony studentów – ocenia Home Broker. Są też inne powody, dla których banki chętnie posługują się promocjami w kredytach hipotecznych. Część tych ofert mogłaby być standardem, ale promocja brzmi lepiej i bardziej przemawia do klienta, zwłaszcza w czasie, gdy zaostrza się wojna cenowa na rynku hipotecznym. Od początku tego roku sukcesywnie spadają marże kredytowe. Zaostrzenie konkurencji widać szczególnie pomiędzy bankami, które nie mają w ofercie kredytów walutowych, a chcą przyciągnąć klientów. W czerwcu przeciętna marża dla kredytów w złotych (300 tys. zł, 25% wkładu własnego) spadła do 2% (przed rokiem 2,8%), a kredytu w euro do 2,7% (przed rokiem 3,6%). 

Zobacz też serwis: Kursy walut

Testowanie rynku

Promocja służy też do mocniejszego wejścia na rynek, przypomnienia o swojej ofercie. Może też być sposobem badania popytu – jeśli się sprawdzi, za miesiąc zastąpi ją inna, itd. Poza tym, promocje często służą do testowania własnych mocy przerobowych przez bank. Jeśli napływa zbyt dużo wniosków i bank ma problem z ich obsługą, może na jakiś czas przerwać promocję, aby wyjść na prostą i odrobić zaległości. Ma to szczególne znaczenie, po okresie kryzysu, gdy wiele zespołów hipotecznych zostało okrojonych.

Oferta specjalna zamiast promocji

Obniżkę marż w określonym terminie, chociaż bez nazywania jej promocją, proponuje Pekao Bank Hipoteczny. Do 31 sierpnia oferuje możliwość obniżenia marży do 1,9%, a nawet 1,75%. Pekao SA też ma specjalną ofertę do końca września. Marża może spaść do 1,7% przy zerowej prowizji, wiąże się to jednak z dodatkowymi warunkami (dochód lub kwota kredytu, konto w banku). Do końca sierpnia trwa też promocja w Allianz Banku (promocyjne warunki kredytu dla osób, które otworzą konto, będą przelewać na nie minimum 2 tys. zł miesięcznie i wykonywać trzy operacje bezgotówkowe). Nordea Bank wprowadził z kolei promocję kredytu w złotych, ale bezterminową. Marża może spaść nawet do 1,8% jeśli klient skorzysta z dodatkowych produktów (konto, karta, ubezpieczenie nieruchomości). 

Zobacz też serwis: Nieruchomości

Oferta kredytów hipotecznych, 30 lat, 25% wkładu własnego

Bank

PLN

EUR

Oproc.

Marża

Oproc.

Marża

Alior Bank

5,35%

1,50%

2,73%

2,10%

Allianz Bank Polska

6,25%

2,40%

n/d

n/d

Bank Polskiej Spółdzielczości

4,13%

2,30%

n/d

n/d

Bank Millennium

6,10%

2,00%

n/d

n/d

Bank Pocztowy

5,76%

1,90%

n/d

n/d

Bank BGŻ *

6,12%

2,10%

n/d

n/d

BNP Paribas Fortis

5,85%

1,99%

n/d

n/d

Bank BPH

8,66%

4,80%

3,44%

2,80%

BZ WBK

4,98%

1,35%

3,13%

2,50%

Citi Handlowy

5,66%

1,80%

n/d

n/d

Deutsche Bank PBC *

5,75%

1,90%

2,90%

2,20%

DnB NORD

6,06%

2,05%

2,69%

1,70%

Eurobank

5,81%

1,69%

n/d

n/d

Gospodarczy Bank Wielkopolski

6,22%

2,10%

n/d

n/d

Getin Noble Bank

6,31%

2,45%

5,42%

4,70%

HSBC Bank Polska

5,80%

1,70%

n/d

n/d

ING Bank Śląski

6,01%

2,00%

n/d

n/d

Kredyt Bank *

5,85%

1,99%

3,20%

2,50%

mBank

5,86%

2,00%

3,64%

3,00%

Mazowiecki Bank Regionalny *

7,28%

3,00%

n/d

n/d

MultiBank

5,86%

2,00%

3,60%

3,00%

Nordea Bank Polska

5,45%

2,60%

3,30%

2,60%

Pekao Bank Hipoteczny

6,41%

2,70%

n/d

n/d

Pekao SA **

5,84%

1,90%

4,20%

3,50%

PKO Bank Polski

5,78%

1,92%

3,42%

2,72%

Polbank EFG

6,85%

3,00%

4,32%

3,60%

* - od, ** - przykładowo
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA