REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za mało chętnych na pół miliona dotacji na e-biznes

Dotacje na e-biznes
Dotacje na e-biznes

REKLAMA

REKLAMA

Co zatem zniechęca w tym roku przedsiębiorców do sięgnięcia po prawie półmilionową dotację, która do tej pory cieszyła się tak dużym powodzeniem, że złożenie wniosku okupione było wielogodzinnym oczekiwaniem w ogromnych kolejkach? Czyżby mocno zaostrzone w tym roku kryteria oceny wniosków, co miało promować najlepsze projekty internetowe, a jednocześnie uporządkować rekrutację w ramach działania 8.1?

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialna za przyjmowanie aplikacji na e-biznes, potwierdza nieoficjalne informacje Tax Care: od 31 lipca do 10 września wpłynęły 82 wnioski. Tylko 82, biorąc pod uwagę, że w ostatnim naborze, przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku, złożono ponad 2800 wniosków w ciągu zaledwie kilku dni. PARP spodziewa się jednak, że w ostatnich tygodniach naboru, który kończy się 30 września, składanie wniosków znacznie przyspieszy, a w efekcie liczba tegorocznych aplikacji zbliży się do jesiennej. Skąd ten optymizm przedstawicieli PARP?

REKLAMA

Otóż zmieniając warunki udzielania dotacji na działanie 8.1, wprowadzono nie tylko surowsze kryteria merytoryczne, ale także zmodyfikowano proces samego naboru.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W tym roku złożenie aplikacji składa się z trzech kroków: najpierw należy wypełnić wniosek, następnie zarejestrować go w tzw. generatorze wniosków na stronie internetowej PARP, a na końcu podpisać i złożyć załączniki.

W drugim kroku tkwi jednak haczyk – gdy wniosek zostanie zarejestrowany, nie można go już wycofać, poprawić i złożyć jeszcze raz. System odczyta to bowiem jako złożenie kolejnego wniosku w tym samym naborze, a tego zabrania regulamin – złożenie dwóch lub więcej aplikacji wyklucza firmę ze starań o dotację z powodów formalnych. Prawdopodobnie w obawie przed tym przedsiębiorcy ograniczają się na razie tylko do wykonania kroku pierwszego, czyli elektronicznego wypełnienia wniosku, wstrzymując się z jego rejestracją aż do chwili, gdy będą mieli pewność, że zrobili to poprawnie. System „widzi” jednak wypełnione aplikacje – na tej podstawie przedstawiciele PARP szacują, ile wniosków może wpłynąć do końca września.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Oznaczałoby to jednak, że codziennie do PARP musiałoby trafić około 140 wniosków, podczas gdy do 10 września składano średnio w ciągu jednego dnia zaledwie dwie aplikacje. Biorąc pod uwagę, że w tym roku wnioski można składać tylko elektronicznie, omijając tym samym problem pracy urzędów w wyznaczonych godzinach, jest to możliwe. Może się jednak także okazać, że obawy przedsiębiorców przed ostatecznym krokiem – rejestracją – wynikają w dużej mierze z faktu, iż śruba została zbyt mocno dokręcona i tegoroczne, zaostrzone kryteria merytoryczne są w stanie spełnić tylko stosunkowo nieliczni.

Agata Szymborska-Sutton, analityk Tax Care

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA