REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za mało chętnych na pół miliona dotacji na e-biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Dotacje na e-biznes
Dotacje na e-biznes

REKLAMA

REKLAMA

Co zatem zniechęca w tym roku przedsiębiorców do sięgnięcia po prawie półmilionową dotację, która do tej pory cieszyła się tak dużym powodzeniem, że złożenie wniosku okupione było wielogodzinnym oczekiwaniem w ogromnych kolejkach? Czyżby mocno zaostrzone w tym roku kryteria oceny wniosków, co miało promować najlepsze projekty internetowe, a jednocześnie uporządkować rekrutację w ramach działania 8.1?

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialna za przyjmowanie aplikacji na e-biznes, potwierdza nieoficjalne informacje Tax Care: od 31 lipca do 10 września wpłynęły 82 wnioski. Tylko 82, biorąc pod uwagę, że w ostatnim naborze, przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku, złożono ponad 2800 wniosków w ciągu zaledwie kilku dni. PARP spodziewa się jednak, że w ostatnich tygodniach naboru, który kończy się 30 września, składanie wniosków znacznie przyspieszy, a w efekcie liczba tegorocznych aplikacji zbliży się do jesiennej. Skąd ten optymizm przedstawicieli PARP?

REKLAMA

REKLAMA

Otóż zmieniając warunki udzielania dotacji na działanie 8.1, wprowadzono nie tylko surowsze kryteria merytoryczne, ale także zmodyfikowano proces samego naboru.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W tym roku złożenie aplikacji składa się z trzech kroków: najpierw należy wypełnić wniosek, następnie zarejestrować go w tzw. generatorze wniosków na stronie internetowej PARP, a na końcu podpisać i złożyć załączniki.

REKLAMA

W drugim kroku tkwi jednak haczyk – gdy wniosek zostanie zarejestrowany, nie można go już wycofać, poprawić i złożyć jeszcze raz. System odczyta to bowiem jako złożenie kolejnego wniosku w tym samym naborze, a tego zabrania regulamin – złożenie dwóch lub więcej aplikacji wyklucza firmę ze starań o dotację z powodów formalnych. Prawdopodobnie w obawie przed tym przedsiębiorcy ograniczają się na razie tylko do wykonania kroku pierwszego, czyli elektronicznego wypełnienia wniosku, wstrzymując się z jego rejestracją aż do chwili, gdy będą mieli pewność, że zrobili to poprawnie. System „widzi” jednak wypełnione aplikacje – na tej podstawie przedstawiciele PARP szacują, ile wniosków może wpłynąć do końca września.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Oznaczałoby to jednak, że codziennie do PARP musiałoby trafić około 140 wniosków, podczas gdy do 10 września składano średnio w ciągu jednego dnia zaledwie dwie aplikacje. Biorąc pod uwagę, że w tym roku wnioski można składać tylko elektronicznie, omijając tym samym problem pracy urzędów w wyznaczonych godzinach, jest to możliwe. Może się jednak także okazać, że obawy przedsiębiorców przed ostatecznym krokiem – rejestracją – wynikają w dużej mierze z faktu, iż śruba została zbyt mocno dokręcona i tegoroczne, zaostrzone kryteria merytoryczne są w stanie spełnić tylko stosunkowo nieliczni.

Agata Szymborska-Sutton, analityk Tax Care

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA