REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za mało chętnych na pół miliona dotacji na e-biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Dotacje na e-biznes
Dotacje na e-biznes

REKLAMA

REKLAMA

Co zatem zniechęca w tym roku przedsiębiorców do sięgnięcia po prawie półmilionową dotację, która do tej pory cieszyła się tak dużym powodzeniem, że złożenie wniosku okupione było wielogodzinnym oczekiwaniem w ogromnych kolejkach? Czyżby mocno zaostrzone w tym roku kryteria oceny wniosków, co miało promować najlepsze projekty internetowe, a jednocześnie uporządkować rekrutację w ramach działania 8.1?

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialna za przyjmowanie aplikacji na e-biznes, potwierdza nieoficjalne informacje Tax Care: od 31 lipca do 10 września wpłynęły 82 wnioski. Tylko 82, biorąc pod uwagę, że w ostatnim naborze, przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku, złożono ponad 2800 wniosków w ciągu zaledwie kilku dni. PARP spodziewa się jednak, że w ostatnich tygodniach naboru, który kończy się 30 września, składanie wniosków znacznie przyspieszy, a w efekcie liczba tegorocznych aplikacji zbliży się do jesiennej. Skąd ten optymizm przedstawicieli PARP?

REKLAMA

Otóż zmieniając warunki udzielania dotacji na działanie 8.1, wprowadzono nie tylko surowsze kryteria merytoryczne, ale także zmodyfikowano proces samego naboru.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W tym roku złożenie aplikacji składa się z trzech kroków: najpierw należy wypełnić wniosek, następnie zarejestrować go w tzw. generatorze wniosków na stronie internetowej PARP, a na końcu podpisać i złożyć załączniki.

W drugim kroku tkwi jednak haczyk – gdy wniosek zostanie zarejestrowany, nie można go już wycofać, poprawić i złożyć jeszcze raz. System odczyta to bowiem jako złożenie kolejnego wniosku w tym samym naborze, a tego zabrania regulamin – złożenie dwóch lub więcej aplikacji wyklucza firmę ze starań o dotację z powodów formalnych. Prawdopodobnie w obawie przed tym przedsiębiorcy ograniczają się na razie tylko do wykonania kroku pierwszego, czyli elektronicznego wypełnienia wniosku, wstrzymując się z jego rejestracją aż do chwili, gdy będą mieli pewność, że zrobili to poprawnie. System „widzi” jednak wypełnione aplikacje – na tej podstawie przedstawiciele PARP szacują, ile wniosków może wpłynąć do końca września.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Oznaczałoby to jednak, że codziennie do PARP musiałoby trafić około 140 wniosków, podczas gdy do 10 września składano średnio w ciągu jednego dnia zaledwie dwie aplikacje. Biorąc pod uwagę, że w tym roku wnioski można składać tylko elektronicznie, omijając tym samym problem pracy urzędów w wyznaczonych godzinach, jest to możliwe. Może się jednak także okazać, że obawy przedsiębiorców przed ostatecznym krokiem – rejestracją – wynikają w dużej mierze z faktu, iż śruba została zbyt mocno dokręcona i tegoroczne, zaostrzone kryteria merytoryczne są w stanie spełnić tylko stosunkowo nieliczni.

Agata Szymborska-Sutton, analityk Tax Care

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA