REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Blisko 40 mln zł dla czterech miast na zielony transport

Subskrybuj nas na Youtube
Media

REKLAMA

REKLAMA

W ramach pierwszego naboru programu Zielony Transport Publiczny Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska przekaże 38,9 mln zł dla czterech miast na zakup elektrycznych autobusów oraz infrastruktury towarzyszącej - poinformował w poniedziałek Fundusz.

Autobusy o napędzie elektrycznym

Fundusz wyjaśnił, że Piotrków Trybunalski otrzyma z NFOŚiGW dotację w wysokości 13 mln zł przy czym całkowity koszt inwestycji to 25,7 mln zł. Miasto w ramach tego przedsięwzięcia kupi siedem autobusów o napędzie elektrycznym, do przewozu pasażerów na swoim terenie. W mieście powstanie również 11 stacji ładowania dla autobusów, a także przeprowadzone zostaną specjalistyczne szkolenia dla personelu. Inwestycja ma zostać zakończona do marca 2023 r.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejnym beneficjentem programu będzie Radomsko, które z NFOŚiGW otrzyma 8,1 mln zł przy koszcie inwestycji sięgającym 13,1 mln zł. Gmina chce za te pieniądze kupić cztery autobusy elektryczne oraz zbudować dwie podwójne stacje ładowania, które wyposażone będą w panele fotowoltaiczne. Inwestycja ma zakończyć się w czerwcu 2025 r.

Fundusz dodał, że kolejnym miastem, które otrzyma dofinansowanie będzie Stalowa Wola (10,6 mln zł dotacji przy inwestycji wartej 16,3 mln zł). Gmina za te środki chce kupić pięć autobusów elektrycznych. Zakupione ma zostać także wyposażenie diagnostyczne, a inwestycja ma się zamknąć w czerwcu 2024 r.

Stacje do ładowania autobusów elektrycznych

Czwartą gminą, która otrzyma wsparcie z NFOŚiGW będzie Zakopane. Dotacja sięgać będzie 7,2 mln zł przy wartej ok. 10,6 mln zł inwestycji. Za te środki Zakopane ma kupić trzy autobusy elektryczne i zbudować pięć stacji dla ich ładowania. Inwestycja ma zakończyć się w marcu 2023 r.

REKLAMA

Fundusz podkreślił, że inwestycje czterech miast-beneficjentów pozwolą na redukcję zanieczyszczeń powietrza, co pozwoli ograniczyć smog. Przyczynią się m.in. do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 872,70 ton rocznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przypomniano, że w pierwszym naborze programu Zielony Transport Publiczny złożono 45 wniosków o dofinansowanie zakupu zeroemisyjnych autobusów przez 34 podmioty.

Poinformowano, że NFOŚiGW kończy już fazę negocjacji z wszystkimi wnioskującymi samorządami, których wnioski spełniły kryteria wyboru. Obecnie zarząd i rada nadzorcza sukcesywnie podejmują decyzje o dofinansowaniu kolejnych przedsięwzięć, co umożliwia podpisywanie umów z gminami.

Nabór w ramach programu Zielony Transport Publiczny

Do 20 grudnia Fundusz prowadzi drugi nabór dla gmin w ramach programu Zielony Transport Publiczny, w którym także można otrzymać środki na kupno elektrycznych i wodorowych autobusów. Podkreślono, że wsparcie zostanie skierowane do miast, szczególnie mniejszych i tracących funkcje społeczno-gospodarcze, które borykają się z problemem smogu, jak również do samorządów, które eliminują zjawisko wykluczenia transportowego przez rozwój samorządowego transportu lokalnego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA