Automatyczne sortowanie poczty (Outlook Express)
REKLAMA
REKLAMA
1. Najpierw zakładamy folder. W Outlook Express lub Windows Mail klikamy prawym przyciskiem myszy na Skrzynka odbiorcza, a potem na Nowy folder… Wpisujemy odpowiednią nazw, np. Wieszjak.pl i klikamy na OK. W razie potrzeby powtarzamy czynności dla innych folderów.
REKLAMA
2. Klikamy na Narzędzia i z listy wybieramy Reguły wiadomości, a potem Poczta… .
REKLAMA
3. Teraz zaznaczamy pola „Kiedy w polu Od znajdują się osoby” i „Przenieś ją do folderu”, a jeśli opcje te nie są u nas widoczne klikamy najpierw na Nowa. Kliknięciem przechodzimy do „znajdują się osoby” i wpisujemy adres nadawcy. W przypadku Wieszjak.pl wystarczy wpisać wieszjak.pl . Klikamy na Dodaj i na OK.
4. Teraz wybieramy folder. Klikamy na „do folderu”, wskazujemy folder, do którego mają być automatycznie przenoszone wiadomości, czyli np. Wieszjak.pl, i klikamy na OK. Nazwę stworzonej właśnie reguły zmieniamy z Nowa reguła poczty nr 1 na bardziej pasującą np. Wieszjak. Po wyświetleniu opisu reguły klikamy na OK.
5. Nową regułę możemy również zastosować do wiadomości, które już znajdują się w naszej skrzynce odbiorczej. W tym celu ponownie klikamy na Narzędzia, Reguły wiadomości i Poczta…, a następnie na Zastosuj… . Pokazuje się okno w którym zaznaczamy nazwę reguły Wieszjak. Opis reguły tym razem wygląda trochę inaczej. Klikamy na Zastosuj oraz na OK. i na Zamknij. Widzimy komunikat „Twoje reguły zostały zastosowane dla folderu Skrzynka odbiorcza”.
6. W razie potrzeby powtarzamy kroki od 2 do 5 dla innych nadawców i zamykamy okno kliknięciem na OK. Teraz wszystkie wiadomości od wybranych nadawców będą automatycznie trafiać do przypisanych im folderów.
REKLAMA
REKLAMA