REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

Anna Kurek
W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb
W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

REKLAMA

REKLAMA

Internet to najszybsza i najwygodniejsza metoda poszukiwania informacji. Dlatego kiedy mamy jakiś problem, bądź zastanawiamy się nad jakimś rozwiązaniem, siadamy przed komputerem i przedzierając się przez gąszcz reklam, docieramy w końcu na forum.

Zadowoleni, że w końcu zapoznamy się z opiniami zwykłych ludzi, pozbawionymi reklamowego kadzenia, czytamy posty Wojtka z Olsztyna i Krystyny z Warszawy. Dzielą się z nami doświadczeniem, radzą co warto, czego nie. W końcu to zupełnie jak rozmowa zwykłych szarych ludzi.

REKLAMA

I tu mała niespodzianka. Kiedy my odrzucamy materiały reklamowe w celu poszukiwania rzetelnej informacji, reklama dostosowuje się do naszych potrzeb i zaczyna się tam, gdzie w naszej świadomości się kończy.

To co w tym wszystkim najważniejsze to skuteczność, reszta ma niewielkie znaczenie. Dlatego też nikt nie przejmuje się tym, że wprowadza czytelnika w błąd, oszukuje i żeruje na jego naiwności.

Polecamy: Czym jest nieuczciwa reklama

REKLAMA

Pan Wojtek z Olsztyna to nie jest zwykły Kowalski z Warmii, tylko wynajęty specjalista od reklamy, który na forach, blogach przywdziewa maskę szarego człowieka i dzieli się swoimi doświadczeniami, zachwalając konkretne produkty i usługi lub krytykując konkurencyjne marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama w takiej formie występuje nie tylko na wielkich forach, lecz także w zwykłych komentarzach pod artykułami. Na przykład pod poradą dotyczącą rozkręcania własnej firmy znajdujemy takie oto trzy komentarze:

~Tadeusz: Potrzebuję pożyczyć z banku trochę grosza na rozruch mojej działalności. Część pieniędzy już mam zgromadzone, ale na wszystko nie wystarczy. Który bank przyjazny jest takim przedsiębiorcom?
~brosza ja zaczynałam z pakietem na start z …. - można było kilkanaście tys dostać na rozruch
~Michaś: Dobra opcja jeśli nie chcesz się bawić w biznes plany i czekanie. Może to nie kokosy ale w końcu samemu też coś inwestujesz. Czytałem o takich kredytach co pisze brosza. Dobry ruch ze strony banków. Przecież to dzięki małemu biznesowi wychodzimy na plus w obecnym kryzysie.

REKLAMA

Z pozoru zwykła rozmowa początkujących przedsiębiorców. Osoby o różnych nazwach użytkowników, stylu i poziomie dbałości o interpunkcje. Co ciekawe wysyłane z innego numeru IP. Wiarygodna, rzetelna informacja. Od ludzi dla ludzi chciałoby się rzec.

Jednak ten dialog został spreparowany na potrzeby reklamy, co ciekawe stworzył go jeden człowiek. Zadbał by wszystko wyglądało „zwyczajnie” i to właśnie najskuteczniejsza broń w jego ręku. Taka forma reklamy to marketing szeptany. Obejmuje on działalność na forach, blogach, grupach społecznościowych.

Około 70% Polaków ufa informacjom zamieszczonym na forach. Dzięki czemu ta forma reklamy jest najskuteczniejsza i rozwija się najlepiej. Firmy potrafią poświęcić naprawdę olbrzymie pieniądze na taką formę reklamy, co potwierdza jedynie jej wysoką skuteczność.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

REKLAMA

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

Aż 25 proc. mężczyzn i jedynie 3 proc. kobiet chciałoby prowadzić firmę w branży IT

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji – AI w codziennej pracy. Generalnie jednak do prowadzenia firm w branży IT jest chętnych zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn.

Zgodność z prawem i standardami. Przykłady dobrych praktyk w compliance

Compliance stało się nieodłącznym elementem zarządzania każdą odpowiedzialną organizacją. Choć pojęcie to bywa różnie używane, jego istota jest jasna: chodzi o zapewnienie, że firma działa zgodnie z przepisami prawa, regulacjami branżowymi oraz wewnętrznymi zasadami i procedurami. Compliance jest więc fundamentem odpowiedzialności prawnej i etycznej w biznesie, ale jego zastosowanie może się różnić w zależności od branży, regionu, a także charakteru działalności firmy.

Dwa ważne terminy dla przedsiębiorców. Z czym księgowi muszą zdążyć przed końcem stycznia

Najbliższe tygodnie nie dadzą księgowym wytchnienia - terminy. Maraton obowiązków rozliczeniowych za 2024 rok rozpoczyna wystawienie formularzy PIT-11. Są sporym wyzwaniem zarówno dla księgowych, jak i płatników – zawierają szereg danych dochodowych istotnych dla prawidłowego rozliczenia podatników, a jednocześnie czas na ich wystawienie jest bardzo krótki.

REKLAMA

Pozytywne oceny na Facebooku oraz opinie influencerów znacząco zwiększają sprzedaż

Social media odgrywają coraz większą rolę w skutecznym marketingu. Choć niemal trzy czwarte Polaków nie kupuje bezpośrednio na tych platformach, to polecenia znajomych, influencerów i testerów odgrywają coraz większą rolę przy decyzjach zakupowych.

Najmniejsze firmy coraz gorzej oceniają koniunkturę gospodarczą. Obawiają się spadku sprzedaży swoich produktów i redukują plany inwestycyjne

Jaka koniunktura? Dynamika polskiego wzrostu gospodarczego od dekad opiera się na najmniejszych firmach, które najłatwiej dostosowują się do zmieniającej się rzeczywistości.

REKLAMA