REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

Anna Kurek
W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb
W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

REKLAMA

REKLAMA

Internet to najszybsza i najwygodniejsza metoda poszukiwania informacji. Dlatego kiedy mamy jakiś problem, bądź zastanawiamy się nad jakimś rozwiązaniem, siadamy przed komputerem i przedzierając się przez gąszcz reklam, docieramy w końcu na forum.

Zadowoleni, że w końcu zapoznamy się z opiniami zwykłych ludzi, pozbawionymi reklamowego kadzenia, czytamy posty Wojtka z Olsztyna i Krystyny z Warszawy. Dzielą się z nami doświadczeniem, radzą co warto, czego nie. W końcu to zupełnie jak rozmowa zwykłych szarych ludzi.

REKLAMA

I tu mała niespodzianka. Kiedy my odrzucamy materiały reklamowe w celu poszukiwania rzetelnej informacji, reklama dostosowuje się do naszych potrzeb i zaczyna się tam, gdzie w naszej świadomości się kończy.

To co w tym wszystkim najważniejsze to skuteczność, reszta ma niewielkie znaczenie. Dlatego też nikt nie przejmuje się tym, że wprowadza czytelnika w błąd, oszukuje i żeruje na jego naiwności.

Polecamy: Czym jest nieuczciwa reklama

REKLAMA

Pan Wojtek z Olsztyna to nie jest zwykły Kowalski z Warmii, tylko wynajęty specjalista od reklamy, który na forach, blogach przywdziewa maskę szarego człowieka i dzieli się swoimi doświadczeniami, zachwalając konkretne produkty i usługi lub krytykując konkurencyjne marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama w takiej formie występuje nie tylko na wielkich forach, lecz także w zwykłych komentarzach pod artykułami. Na przykład pod poradą dotyczącą rozkręcania własnej firmy znajdujemy takie oto trzy komentarze:

~Tadeusz: Potrzebuję pożyczyć z banku trochę grosza na rozruch mojej działalności. Część pieniędzy już mam zgromadzone, ale na wszystko nie wystarczy. Który bank przyjazny jest takim przedsiębiorcom?
~brosza ja zaczynałam z pakietem na start z …. - można było kilkanaście tys dostać na rozruch
~Michaś: Dobra opcja jeśli nie chcesz się bawić w biznes plany i czekanie. Może to nie kokosy ale w końcu samemu też coś inwestujesz. Czytałem o takich kredytach co pisze brosza. Dobry ruch ze strony banków. Przecież to dzięki małemu biznesowi wychodzimy na plus w obecnym kryzysie.

REKLAMA

Z pozoru zwykła rozmowa początkujących przedsiębiorców. Osoby o różnych nazwach użytkowników, stylu i poziomie dbałości o interpunkcje. Co ciekawe wysyłane z innego numeru IP. Wiarygodna, rzetelna informacja. Od ludzi dla ludzi chciałoby się rzec.

Jednak ten dialog został spreparowany na potrzeby reklamy, co ciekawe stworzył go jeden człowiek. Zadbał by wszystko wyglądało „zwyczajnie” i to właśnie najskuteczniejsza broń w jego ręku. Taka forma reklamy to marketing szeptany. Obejmuje on działalność na forach, blogach, grupach społecznościowych.

Około 70% Polaków ufa informacjom zamieszczonym na forach. Dzięki czemu ta forma reklamy jest najskuteczniejsza i rozwija się najlepiej. Firmy potrafią poświęcić naprawdę olbrzymie pieniądze na taką formę reklamy, co potwierdza jedynie jej wysoką skuteczność.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA