REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekordowa sprzedaż domen .pl

REKLAMA

REKLAMA

Za nami kolejny rekordowy kwartał w zakresie bezwględnej liczby zarejestrowanych nowych domen, których w sumie na koniec czerwca 2009 r. było ponad 1,43 mln. Nieznacznie, ale wciąż spada jednak liczba ich odnowień. Ukazał się kwartalny raport NASK.

REKLAMA

W drugim kwartale 2009 r. zarejestrowano blisko 200 tys. nazw domen, co sprawiło, że zapoczątkowany pół roku temu trend dynamicznego wzrostu liczby rejestracji został utrzymany - informuje raport "Rynek domen w Polsce" opracowany przez NASK. W porównaniu do kwartału poprzedniego dynamika przyrostu liczby domen .pl wyniosła 4,89%, a drugi kwartał 2009 roku zakończył się wynikiem 1 438 023 aktywnych nazw domeny w DNS.

REKLAMA

Średnio każdego dnia kalendarzowego w omawianym okresie dokonywano ponad 2181 rejestracji.
Z raportu wynika, że w drugim kwartale bieżącego roku o 4 punkty procentowe spadł w porównaniu do kwartału pierwszego poziom odnowień - wyniósł on 62%. Niższy wskaźnik odnowień domen .pl zarejestrowanych na początku roku 2008 był wynikiem licznych promocji po stronie partnerów NASK, pozwalających klientom rejestrować domeny za darmo lub w cenie poniżej 1 zł - brzmi uzasadnienie autorów raportu, aczkolwiek niewątpliwie znaczącą przyczyną wciąż pozostaje wysoki koszt odnowień zarejestrowanych domen w naszym kraju.

Cały czas wzrasta liczba akredytowanych partnerów NASK, których w drugim kwartale 2009 r. było 112 (32 z nich ma siedzibę w Europie poza Polską, a 16 w pozostałych częściach świata). Liczba domen .pl obsługiwanych przez partnerów kształtuje się na poziomie 97%. Największy udział mają dwa podmioty: Home.pl (26%) i NetArt (24%), przy czym Home.pl ma 30% udział w rynku rejestracji.

Raport podaje również dane dotyczące parkowania domen - zauważyć można w tym obszarze tendencję wzrostową. Okazuje się, iż zaparkowanych jest 6,2% nazw domeny z całości polskiego DNS (liczba zaparkowanych domen .pl wzrosła w stosunku do kwartału pierwszego 2009 o 0,3 punktu procentowego). 

Źródło: PCWORLD

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA