REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samodzielny e-biznes – czy to w ogóle możliwe?

Kamil Rogala
Nawet dzisiejsi giganci, dajmy na to Google, Facebook czy choćby rodzime Allegro muszą cały czas stać na baczności.
Nawet dzisiejsi giganci, dajmy na to Google, Facebook czy choćby rodzime Allegro muszą cały czas stać na baczności.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele mówi się o tym, że największe serwisy internetowe i e-biznesy czerpią zyski ze swojej renomy, że praktycznie same na siebie pracują, a ich właściciele jedynie liczą pieniądze praktycznie nic nie robiąc. Tak się składa, że są to tylko marnej jakości plotki, które nawet w niewielkim stopniu nie potwierdzają rzeczywistości. Czy faktycznie dobry e-biznes sam się kręci?

Osoby, które mają świetny pomysł na e-biznes i są pewne sukcesu myślą, że jak już rozkręcą ten biznes, potem będą mogły wylegiwać się na plaży z drinkiem z palemką, a strona lub serwis będzie sama generowała zyski. Nie oszukujmy się! Żaden serwis, nawet najlepszy nie jest samoczynnym źródłem energii ekonomicznej, do którego płyną rzeki pieniędzy. Żaden pomysł, nawet najbardziej błyskotliwy i niespotykany nie zapewni nam beczki pieniędzy.

REKLAMA

Już dawno w sieci nie ma już miejsca na takie pomysły, gdyż bardzo wiele błyskotliwych konceptów zostało wykorzystanych. Jeśli jednak mamy duże ambicje i chcemy zostać internetowym gigantem, liczmy się z tym, że przed nami ogromne wyzwanie, które może trwać nawet kilka lat. Ponadto nawet wtedy, gdy już osiągniemy sukces nie możemy się zatrzymać i czerpać zyski w nieskończoność. Żaden biznes, szczególnie ten internetowy nie będzie kręcił się sam!

Zobacz również: Jak zablokować wysyłanie danych przez system?

REKLAMA

Nawet dzisiejsi giganci, dajmy na to Google, Facebook czy choćby rodzime Allegro muszą cały czas stać na baczności, obserwować rosnącą konkurencję i nieustannie rozpieszczać swoich użytkowników by nie odeszli. Obecni internetowi konsumenci są niezwykle wybredni, wszystko im przeszkadza a każdy błąd jest opisywany na wszelkie możliwe sposoby. Przetrwanie w takich warunkach nawet firmie o największej renomie przynosi wiele wysiłku.

Największe serwisy w sieci nie ustają nawet na chwilę w staraniach, aby utrzymać się na najwyższych stopniach internetowego podium. Ciągła analiza rynku, monitorowanie konkurencji, pogoń za najnowszymi rozwiązaniami i rozszerzeniem funkcjonalności – to obowiązki firm, które osiągnęły sukces w sieci. Wystarczy bowiem chwila nieuwagi by stracić to stanowisko. Konkurencja nie śpi i z pewnością z chęcią wskoczy na miejsce na szczycie. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zablokować wysyłanie danych przez aplikacje i programy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA