Czy opłaca się zbierać punkty
REKLAMA
REKLAMA
Prawda jest taka, że organizowanie tego typu programów ma za zadanie skłonić cię do stałych i częstych zakupów właśnie w tym, a nie innym markecie. Należy się zastanowić: czy jest to sposób na zaoszczędzenie pieniędzy? Tutaj odpowiedź nie jest już taka prosta i oczywista.
REKLAMA
REKLAMA
Generalnie wszelkiego typu zbieranie punktów tylko po to, aby otrzymać jakąś tam nagrodę, to żaden dobry dla ciebie interes. Wystarczy sobie policzyć, ile trzeba wydać w danym sklepie, aby zdobyć jeden punkt/jedną naklejkę (czy jakaś inna „jednostka rozliczeniowa” w danym programie), następnie ile tych punktów/naklejek potrzeba, aby otrzymać interesującą Cię nagrodę. Teraz pomnóż obie liczby i masz ogólny koszt tej „darmowej” nagrody. Bardzo często okazuje się, że aby zdobyć przedmiot warty 30 pln, trzeba wydać kilkaset złotych na zakupy. Czy to się opłaca? Tutaj właśnie tkwi problem: gdyż wszystko zależy od ...
Jeśli wcześniej kupowałeś w danym markecie, z pewnych powodów (masz do niego blisko, jest tam tanio, dobry wybór, itp.) i w dalszym ciągu będziesz kupować, to dlaczego by i nie skorzystać z oferowanego programu lojalnościowego? Przecież i tak wydasz w tym markecie swoje pieniądze, więc niech przynajmniej część z nich wróci do Ciebie pod postacią danej nagrody. Ale tutaj uwaga. Taki program może uzależnić.
Jeśli złapiesz się na tym, że specjalnie kupujesz więcej, niż zwykle, byle tylko szybciej zdobyć wymagane punkty, to znaczy, że wpadłeś w zastawioną przez pułapkę marketingową. Wtedy najlepiej wycofać się z dalszych zakupów w tym markecie i zapomnieć o tego typu programach. Ale jeśli, w dalszym ciągu wydajesz tyle, ile wydawałeś przed rozpoczęciem zbierania punktów/naklejek, to wszystko jest w porządku i dalej tak postępuj. To jest właśnie zdrowa, właściwa strategia postępowania.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.