REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Projekt ustawy o działalności usługowej został źle przygotowany

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Przygotowany w czerwcu tego roku przez Ministerstwo Gospodarki projekt ustawy o działalności usługowej do trafił nawet do Sejmu. Eksperci Instytutu Badan Rynku Konsumpcji i Koniunktur, którzy na zlecenie Konfederacji Pracodawców Polskich przygotowali ekspertyzę tego dokumentu, nie zostawiają na nim suchej nitki.

Przygotowana przez Parlament Europejski dyrektywa o rynku wewnętrznym ma na celu zniesienie regulacyjnych i administracyjnych barier w handlu usługami, oraz wprowadzenie zasady wzajemnego uznawania przez kraje członkowskie praw do świadczenia usług nabytych w dowolnym kraju członkowskim.

REKLAMA

REKLAMA

Zdaniem Ekspertów Instytutu Badan Rynku Konsumpcji i Koniunktur polski projekt ustawy jest przygotowany bardzo niestarannie, wiele artykułów jest nieprecyzyjnych. Jednak co najistotniejsze – dyrektywa została źle zrozumiana, w wielu kwestiach zakres jej regulacji jest zawężony w stosunku do zapisów dyrektywy.

To nie wszystko - została ona w wielu punktach źle zaimplementowana, wiele pojęć zostało źle zrozumianych przez projektodawcę. Dlatego też Konfederacja Pracodawców Polskich apeluje z jednej strony o wprowadzenie w projekcie bardzo głębokich zmian, z drugiej zaś zdecydowane przyspieszenie prac nad nim.

Ekspertyza przygotowana dla Konfederacji Pracodawców Polskich (KPP) zawiera propozycje zmian w ustawie, tak aby jej zapis odpowiadał intencji unijnego projektodawcy. Zwrócono w niej uwagę na obowiązki i możliwości wynikające dla Polski po wdrożeniu dyrektywy.

REKLAMA

KPP uważa, że Polska powinna aktywniej uczestniczyć w kształtowaniu dyrektywy w sposób korzystny dla rodzimych przedsiębiorców i przypomina, że Parlament Europejski pozostawił państwom członkowskim ponad trzy lata na przygotowanie odpowiednich aktów prawnych, wykonawczych i zobowiązań administracyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydaje się, że był to odpowiedni czas, żeby przygotować ten niezwykle ważny dokument, ujednolicający zasady handlu usługami na rynku wewnętrznym.
KPP zaznacza także, że świadczenie usług tworzy największa cześć produktu krajowego brutto i jednocześnie zapewnia najwięcej miejsc pracy w Unii Europejskiej.

Sektor ten, z wyłączeniem usług budowlanych, tworzy 78 proc. wartości dodanej brutto w UE. Pomimo stanowi on tylko 20 proc. całego handlu wewnątrzeuropejskiego.

KPP/IN

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

REKLAMA

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA

Etyka w sprzedaży bezpośredniej - standardy i wyzwania. Jak odróżnić legalny MLM od piramidy finansowej?

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który od dekad oferuje elastyczne możliwości pracy i rozwój osobisty. W Polsce funkcjonuje on w oparciu o jasne standardy wyznaczane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Organizacja zrzesza firmy działające transparentnie i zgodnie z prawem, a jej celem jest ochrona zarówno konsumentów, jak i sprzedawców.

Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

REKLAMA