Pracodawcy chcą zmian w ustawie o zamówieniach publicznych
REKLAMA
REKLAMA
KPP przypomina, że głównym celem funkcjonowania systemu zamówień publicznych jest zapewnienie gwarancji wydawania publicznych pieniędzy w sposób celowy i
oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskania jak najlepszych efektów z danych nakładów. Tymczasem w przypadku grupowych ubezpieczeń na życie w ogóle nie dochodzi do gospodarowania tymi środkami.
REKLAMA
REKLAMA
Wprawdzie roszczenie o zapłatę składki przysługuje wyłącznie przeciwko ubezpieczającemu, a nie przeciwko ubezpieczonym pracownikom, jednakże w rzeczywistości jest to wyłącznie roszczenie o przekazanie składki, potrąconej przez ubezpieczającego pracownikowi z jego wynagrodzenia, a nie przekazanej ubezpieczycielowi.
Dochodzenie takiej składki przez ubezpieczyciela w żaden sposób nie angażuje środków publicznych i tym samym nie stanowi obciążenia finansowego ubezpieczającego.
Konfederacja Pracodawców Polskich uważa też, że stosowanie ustawy o zamówieniach publicznych w sferze twórczości artystycznej jest szkodliwe społecznie, gdyż osłabia szacunek do prawa.
Zastosowanie zamówienia w celu podjęcia współpracy z twórcą - wykonawcą, który z uwagi na unikalne umiejętności, bądź posiadanie wyłącznego prawa do świadczenia danej usługi jest jednym, z którym zamawiający może podpisać umowę, dziś sprowadza się do „sztucznego” dokumentowania wyboru twórcy przez
zamawiającego (zaproszenie do negocjacji, protokół z negocjacji, itp.).
REKLAMA
Jeśli twórca jest „monopolista” i jako jedyny może spełnić oczekiwania, dokumentowanie negocjacji jest zupełnie nieuzasadnione. Trudno także wyobrazić sobie sytuacje, w której narodowy teatr operowy dokonuje wyboru twórcy (reżysera, śpiewaka, itp.), kierując się kryterium najniższej ceny, zgodnie z zasadą oszczędności czy efektywności.
Ustawa nie definiuje pojęcia efektywności usług teatralnych. O ile określenie wysokości nakładów jest stosunkowo proste (chociaż wycena talentu twórcy już raczej nie), o tyle określenie co jest efektem działalności teatru oraz mierników tych efektów jest problematyczne. Nie wiadomo zatem jak rozumieć sformułowanie artykułu ustawy: „z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów”.
Instytucje kultury, które realizują swoją wizję artystyczną zapraszają do współpracy przede wszystkim tych twórców, którzy gwarantują odpowiedni poziom wykonawstwa artystycznego lub/i wpisują się w linie repertuarową teatru.
KPP/IN
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.