REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UE wykryła praktyki wprowadzające w błąd konsumentów

REKLAMA

REKLAMA

UE przeprowadziła szeroko zakrojoną kontrolę, która miała na celu wykrycie praktyk służących wprowadzeniu w błąd konsumentów. W przypadku 301 stron internetowych poświęconych usługom telefonii komórkowej kontrola dała podstawy do wszczęcia dochodzenia – poinformował serwis prasowy KE.

W jego następstwie usunięto nieprawidłowości na 70 proc. nieuczciwych stron internetowych sprzedających dzwonki do telefonów komórkowych – z czego 54 zostały zlikwidowane. W samych Włoszech w związku z dochodzeniem dziewięciu dostawcom treści internetowych i operatorów telefonii komórkowej wymierzono grzywny w łącznej wysokości ok. 2 mln euro.

REKLAMA

REKLAMA

W sumie w ciągu zaledwie tygodnia w czerwcu 2008 r. skontrolowano 558 stron – operację zmasowanej kontroli przeprowadziło wspólnie 27 krajów UE, do których dołączyła Norwegia i Islandia. Zbadano wszystkie usługi telefonii komórkowej przeznaczone na sprzedaż – dzwonki do telefonów, tapety, logo, gry i czaty.

KE zaznacza, że operacja została zorganizowana w odpowiedzi na setki skarg, które wpłynęły do Komisji, często od rodziców zaskoczonych wysokimi rachunkami za telefon po tym, jak dzieci bez ich wiedzy dokonały zakupu dzwonków do telefonu lub innej usługi. Wiele spośród tego rodzaju stron kieruje swoje usługi do młodych użytkowników.

Kontrola ta była już drugą wspólną akcją przeprowadzoną przez organy ścigania w całej Europie. W 2007 roku 15 krajów UE razem z Norwegią skontrolowało strony internetowe, które sprzedają bilety linii lotniczych.

Unijna komisarz Meglena Kunewa zapowiedziała, że w przygotowaniu jest więcej tego rodzaju wspólnych operacji. „Rezultaty tej akcji pokazują, że ogólnounijna współpraca przy egzekwowaniu przepisów może bardzo skutecznie wspomóc usuwanie nieprawidłowości na rynku z korzyścią dla konsumentów.”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Rynek usług telefonii komórkowej stale rośnie, odzwierciedlając popularność samych telefonów. W 2007 roku wartość sprzedaży dzwonków do komórek w Europie szacowano na 691 mln euro, uwzględniając w tej kwocie zakupy za pośrednictwem Internetu, choć nie tylko.

Najwięcej stron, które naruszały przepisy z zakresu ochrony konsumentów, wykryto w Austrii, na Węgrzech i w Rumunii – po 21 w każdym z tych krajów. Następne w kolejności były Francja i Litwa (20 stron), Belgia (18), Norwegia (17) i Holandia (16). W Polsce nadużycia wykryto na ośmiu stronach internetowych.

KE/IN

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA