Poczęstunek w firmie kosztem uzyskania przychodu
REKLAMA
REKLAMA
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał, że wydatki ponoszone na poczęstunek kontrahentów są kosztem pozyskania przychodu. Interpretacją z 23 września 2009 roku (nr IPP-B5/423-520-09-2/JC) potwierdził on stanowisko podatnika-spółki.
REKLAMA
Chodziło tu o ustawę o podatku dochodowym od osób prawnych, a dokładniej o rozstrzygnięcie, czy wydatki na zakup artykułów spożywczych w celu poczęstowania klientów czy partnerów biznesowych mogą być uznawane za koszty pozyskania przychodu.
Dyrektor mazowieckiej izby skarbowej zaznaczył także, że aby wydatek poniesiony przez podatnika stanowił dla niego koszt, muszą być spełnione określone warunki.
Po pierwsze, wydatek musi być poniesiony przez podatnika. Po drugie, musi być rzeczywisty (to znaczy, że jego wartość nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona). Musi on także pozostawać w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA