REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydali w wakacje? Wyniki badań

Na co wydajemy na wakacjach?
Na co wydajemy na wakacjach?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku Polacy na wakacje wyjeżdżali z własnych oszczędności. Na rozrywkę wydawali średnio 200 – 300 złotych. Urlop kosztował najczęściej 2 000 złotych na osobę.

Wakacje za 2 tys. z oszczędności 

Jak wynika z badania „Urlopowe zwyczaje Polaków – lato 2023”, w tym roku Polacy na urlop wydawali do 2 000 złotych na osobę (43%) lub do 1000 złotych (31%). Wakacje finansowane były głównie z oszczędności (45%) lub bieżących zarobków (29%). Niektóre osoby pożyczały również od rodziny (14%) lub brały kredyt (12%). 16% respondentów wskazało, że przeznaczało do 3 000 złotych. Na rozrywkę podczas wakacji najczęściej wydawane było od 200 do 300 złotych (42%).

REKLAMA

Jaka długość wakacji? Zagranica z powodzeniem wśród urlopowiczów 

REKLAMA

Wiele osób wyjeżdżało na urlop do 7 dni (28%) oraz powyżej 14 dni (16%). Urlop najczęściej spędzaliśmy z partnerem lub partnerką (38%), z przyjaciółmi i znajomymi (29%), z rodziną (21%). Na samodzielny wyjazd decydowało się jedynie 12% osób.

W tym roku Polacy najczęściej wybierali wakacje za granicą, jak potwierdza 38% ankietowanych. Na urlop w Polsce decydowało się 29% respondentów. Częstą formą odpoczynku był również city break, czyli weekendowe wypady do innych miast (21%). Najwięcej osób wybierało urlop za granicą w krajach europejskich (28%), zaś w Polsce nad morzem lub na Mazurach (27%) lub górach (21%).

Jakie formy wypoczynku w czasie wakacji? 

Ankietowani decydując się na aktywny wypoczynek wybierali najczęściej zwiedzanie (35%) lub uprawianie sportu (32%). Chętnie też próbowali nowych rozrywek (19%). Aby doświadczyć ciekawych wrażeń uprawiali sporty ekstremalne (20%). Z kategorii rozrywek sportowych najczęściej wybierali te motoryzacyjne takie jak offroad, gokarty (42%), wodne jak na przykład kitesurfing, kajaki, jachty lub sporty ekstremalne (17%). Wśród tych ostatnich dominowały sporty ekstremalne takie jak strzelanie (44%), przejażdżki samochodami wyścigowymi (29%) czy flyboard (15%).

Źródło: Badanie „Urlopowe zwyczaje Polaków - lato 2023” zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA