REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inflacja wymusza postawy ekologiczne. Jak oszczędzamy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ekologia z oszczędności
Ekologia z oszczędności
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rosnące koszty życia powodują, że stajemy się bardziej eko – z przymusu. Ważnym czynnikiem napędzającym te zmiany jest jednak chęć oszczędzania.

Na czym oszczędzają Polacy?

REKLAMA

Badanie EY Future Consumer Index 2023 wykazało, że aż 92% Polaków stara się nie marnować jedzenia, 86% poddaje produkty recyklingowi lub wykorzystuje je ponownie, a 78% woli naprawiać sprzęty domowego użytku niż wymieniać je na nowe. W praktyce oznacza to jednak, że Polacy wybierają produkty i usługi, które są zrównoważone nie tyle z pobudek ekologicznych, co ekonomicznych.

REKLAMA

Chociaż wiele osób deklaruje dbałość o środowisko naturalne, to w rzeczywistości głównym czynnikiem decyzyjnym przy zakupach jest cena. Aż 82% ankietowanych uważa, że produkty zrównoważone są zbyt drogie, a 65% twierdzi, że właśnie wysoka cena zniechęca do ich nabywania. Mimo tego, konsumenci oczekują od firm aktywnego podejścia w kwestii zrównoważonego rozwoju. Aż 86% nabywców chce, by przedsiębiorstwa były liderami w dziedzinie zrównoważonej przyszłości, podczas gdy 85% twierdzi, że dostawcy muszą spełniać wysokie standardy w zakresie praktyk społecznych i środowiskowych.

To stawia przedsiębiorstwa przed koniecznością dostosowania się do nowych trendów i zmienienia swoich strategii biznesowych. Muszą one nie tylko dostarczać produkty wysokiej jakości, ale także zapewnić, że ich produkcja jest zrównoważona i odpowiedzialna społecznie.

Bez ekologicznych opakowań może zabraknąć klientów

W świetle tych informacji jasne jest, że firmy, które nie dostosują się do rosnących oczekiwań konsumentów, mogą zostać wykluczone z rynku. Jednak zadanie nie jest takie proste, ponieważ konsumenci chcą jedno, a robią drugie – wskazuje Anna Olipra, CEO, GlobalSM. Dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, przedsiębiorstwa muszą skupić się na budowaniu pozytywnych doświadczeń dla swoich klientów, dostarczając produkty, które nawet po części będą spełniać ich wymagania – dodaje. 

Pytanie więc pozostaje, czy 91% ankietowanych, którzy podczas robienia zakupów korzysta z własnych toreb, robi to z oszczędności, czy z dbałości o środowisko. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czego chcą klienci od sprzedawców? Opakowanie ma znaczenie

Kiedy mówimy o dostosowywaniu się do nowych trendów zrównoważonego rozwoju, nie możemy pominąć roli projektowania doświadczeń klienta, zwłaszcza w kontekście zakupów stacjonarnych i interakcji z opakowaniami.

REKLAMA

Coraz więcej konsumentów dokonuje zakupów nie tylko na podstawie ceny i jakości produktu, ale także na podstawie doświadczenia, jakie oferuje im marka. Ważne jest więc odpowiednie projektowanie opakowań, które nie tylko chronią produkt, ale także komunikują wartości marki i jej zaangażowanie np. w działania proekologiczne. Współczesne opakowania powinny być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także funkcjonalne, wielokrotnego użytku i łatwe do recyklingu – wskazuje Beata Grosicka, Business Development and Client Service Director. 

Współpraca z designerami, specjalistami od UX (User Experience) i ekspertami od zrównoważonego rozwoju staje się niezbędna dla firm, które chcą dostosować się do nowych oczekiwań konsumentów. Tylko poprzez holistyczne podejście do projektowania doświadczeń klienta marki będą mogły zbudować trwałe relacje z konsumentami, które opierają się na wzajemnym zaufaniu, szacunku dla środowiska i wspólnych wartościach.

Źródło: GlobalSM

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA