REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inflacja wymusza postawy ekologiczne. Jak oszczędzamy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ekologia z oszczędności
Ekologia z oszczędności
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rosnące koszty życia powodują, że stajemy się bardziej eko – z przymusu. Ważnym czynnikiem napędzającym te zmiany jest jednak chęć oszczędzania.

Na czym oszczędzają Polacy?

Badanie EY Future Consumer Index 2023 wykazało, że aż 92% Polaków stara się nie marnować jedzenia, 86% poddaje produkty recyklingowi lub wykorzystuje je ponownie, a 78% woli naprawiać sprzęty domowego użytku niż wymieniać je na nowe. W praktyce oznacza to jednak, że Polacy wybierają produkty i usługi, które są zrównoważone nie tyle z pobudek ekologicznych, co ekonomicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż wiele osób deklaruje dbałość o środowisko naturalne, to w rzeczywistości głównym czynnikiem decyzyjnym przy zakupach jest cena. Aż 82% ankietowanych uważa, że produkty zrównoważone są zbyt drogie, a 65% twierdzi, że właśnie wysoka cena zniechęca do ich nabywania. Mimo tego, konsumenci oczekują od firm aktywnego podejścia w kwestii zrównoważonego rozwoju. Aż 86% nabywców chce, by przedsiębiorstwa były liderami w dziedzinie zrównoważonej przyszłości, podczas gdy 85% twierdzi, że dostawcy muszą spełniać wysokie standardy w zakresie praktyk społecznych i środowiskowych.

To stawia przedsiębiorstwa przed koniecznością dostosowania się do nowych trendów i zmienienia swoich strategii biznesowych. Muszą one nie tylko dostarczać produkty wysokiej jakości, ale także zapewnić, że ich produkcja jest zrównoważona i odpowiedzialna społecznie.

Bez ekologicznych opakowań może zabraknąć klientów

W świetle tych informacji jasne jest, że firmy, które nie dostosują się do rosnących oczekiwań konsumentów, mogą zostać wykluczone z rynku. Jednak zadanie nie jest takie proste, ponieważ konsumenci chcą jedno, a robią drugie – wskazuje Anna Olipra, CEO, GlobalSM. Dlatego teraz, bardziej niż kiedykolwiek, przedsiębiorstwa muszą skupić się na budowaniu pozytywnych doświadczeń dla swoich klientów, dostarczając produkty, które nawet po części będą spełniać ich wymagania – dodaje. 

REKLAMA

Pytanie więc pozostaje, czy 91% ankietowanych, którzy podczas robienia zakupów korzysta z własnych toreb, robi to z oszczędności, czy z dbałości o środowisko. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czego chcą klienci od sprzedawców? Opakowanie ma znaczenie

Kiedy mówimy o dostosowywaniu się do nowych trendów zrównoważonego rozwoju, nie możemy pominąć roli projektowania doświadczeń klienta, zwłaszcza w kontekście zakupów stacjonarnych i interakcji z opakowaniami.

Coraz więcej konsumentów dokonuje zakupów nie tylko na podstawie ceny i jakości produktu, ale także na podstawie doświadczenia, jakie oferuje im marka. Ważne jest więc odpowiednie projektowanie opakowań, które nie tylko chronią produkt, ale także komunikują wartości marki i jej zaangażowanie np. w działania proekologiczne. Współczesne opakowania powinny być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także funkcjonalne, wielokrotnego użytku i łatwe do recyklingu – wskazuje Beata Grosicka, Business Development and Client Service Director. 

Współpraca z designerami, specjalistami od UX (User Experience) i ekspertami od zrównoważonego rozwoju staje się niezbędna dla firm, które chcą dostosować się do nowych oczekiwań konsumentów. Tylko poprzez holistyczne podejście do projektowania doświadczeń klienta marki będą mogły zbudować trwałe relacje z konsumentami, które opierają się na wzajemnym zaufaniu, szacunku dla środowiska i wspólnych wartościach.

Źródło: GlobalSM

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA