REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W ciągu dwóch lat powstało ok. 1,8 tys. Prostych Spółek Akcyjnych

Ile Prostych spółek akcyjnych nad Wisłą?
Ile Prostych spółek akcyjnych nad Wisłą?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Prawie 1,8 tys. Prostych Spółek Akcyjnych powstało w Polsce w ciągu dwóch lat; co czwarta działa m.in. w usługach informatycznych - przekazał PAP resort rozwoju i technologii. Minister Waldemar Buda wskazał, że PSA to rozwiązanie dla tych, którzy opierają pomysł biznesowy na wiedzy.

Prosta Spółka Akcyjna – nowa konstrukcja

Przepisy, które umożliwiają założenie biznesu w formule Prostej Spółki Akcyjnej (PSA), weszły w życie 1 lipca 2021 roku. PSA to rozwiązanie dla innowacyjnych przedsiębiorców. Jej celem jest m.in. wzmocnienie rozwoju start-upów, zwiększenie ich konkurencyjności.

REKLAMA

Minister rozwoju i technologii Waldemar Buda w przekazanym PAP komentarzu zwrócił uwagę, że w przypadku PSA do minimum ograniczono wymogi i formalności związane z jej utworzeniem i prowadzeniem. "Mimo stosunkowo krótkiego istnienia w systemie prawnym, coraz więcej osób dostrzega wartość z prowadzenia swojej działalności właśnie w tej formie" - dodał.

Najwięcej Prostych Spółek Akcyjnych na Mazowszu 

Z danych przekazanych przez MRiT wynika, że w ciągu dwóch lat obowiązywania przepisów założono już blisko 1800 Prostych Spółek Akcyjnych. Najwięcej z nich (568) powstało w województwie mazowieckim; 184 w Małopolsce, a 178 na Śląsku. Po pierwszym roku funkcjonowania przepisów dot. PSA MRiT informował, że na taką formę działalności zdecydowało się wówczas ponad 800 przedsiębiorców.

Prosta Spółka Akcyjna – jakie zalety

REKLAMA

Prosta Spółka Akcyjna to narzędzie, które łączy cechy spółki z o.o. z zaletami spółki akcyjnej - podkreśla resort. Jak zwraca uwagę minister Buda, dzięki nieskomplikowanej rejestracji, elastycznej strukturze kapitałowej i możliwości wyboru optymalnego systemu organów, jaką daje PSA, wszyscy, którzy opierają swój pomysł biznesowy na wiedzy mogą łatwiej założyć biznes.

Ministerstwo przekazało, że blisko co czwarta utworzona PSA jako podstawowy przedmiot działalności w PKD wskazała sekcję "informacja i komunikacja", czyli prowadzi działalność związaną np. z telekomunikacją czy oprogramowaniem i usługami informatycznymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Resort dodał, że 20 proc. powstałych PSA wskazuje "działalność profesjonalną, naukową i techniczną", która obejmuje obszary, takie jak np. działalność prawnicza, rachunkowo-księgowa czy działalność związaną z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA