REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKEE: sposoby na obniżenie rachunków za prąd. Świadomość rośnie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
energia elektryczna
energia elektryczna
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki rządowej Tarczy Solidarnościowej i zaangażowaniu spółek energetycznych, rachunki konsumentów nie wzrosły. Niebagatelną rolę odegrała też stale rosnąca świadomość w zakresie programów osłonowych i czynników wpływających na kształtowanie cen energii w Polsce.

Wojna przekłada się na ceny energii 

REKLAMA

Pełnoskalowa agresja na Ukrainę i szantaż energetyczny Rosji wobec Zachodu bezprecedensowo wpłynęły na wzrost cen surowców potrzebnych do wytwarzania energii. Na wzrost kosztów wytwarzania energii wpłynęły też rosnące bezprecedensowo ceny uprawnień do emisji CO2. Zarówno Polska, jak i cały świat musiały sprostać największemu w historii kryzysowi energetycznemu. Dlatego poszczególne rządy i firmy energetyczne podjęły intensywne działania dla ochrony odbiorców energii przed jego skutkami.

REKLAMA

Polski Komitet Energii Elektrycznej regularnie bada postawy i świadomość Polaków dotyczące sytuacji na rynku energii. Według sondażu przeprowadzonego w maju 2023 r. na zlecenie PKEE, aż 78 proc. Polaków miało w poprzednim roku styczność z informacjami dotyczącymi nadchodzących zmian cen energii elektrycznej. 84 proc. tych osób twierdzi, że byli ostrzegani przed podwyżkami. 73 proc. respondentów uznaje jednocześnie, że wzrosty cen obciążyły ich budżet tylko nieznacznie lub były odczuwalnie, ale do zaakceptowania (odpowiednio 37 i 36 proc.).

Większość ankietowanych winą za drogi prąd obciąża inflację

REKLAMA

Rządowe programy chroniące domowe budżety przed wzrostem cen energii zadziałały efektywnie. Wyniki badania pokazują, że Polacy zauważyli ten wspólny wysiłek rządu i spółek energetycznych – mówi Maciej Maciejowski z Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Przy tak złożonym zbiorze różnorodnych czynników wpływających na ceny prądu, troska o świadomość konsumentów w tym zakresie jest inwestycją w bezpieczeństwo energetyczne Polski w długiej perspektywie – dodaje.

61 proc. badanych głównego powodu wzrostu cen energii upatruje w inflacji. O tym, że prąd podrożał przez wysokie ceny surowców czy wojnę w Ukrainie, przeświadczonych jest połowa respondentów (odpowiednio 52 i 45 proc.). Co szczególnie istotne, społeczeństwo jest bardzo dobrze zorientowane w kwestii programów wsparcia chroniących domowe budżety przed wpływem podwyżek cen. O dodatku węglowym słyszało 73 proc. Polaków, a o Tarczy Antyinflacyjnej, Solidarnościowej i o dodatku energetycznym słyszało odpowiednio 67, 65 i 59 proc. badanych. 

Tarcza Solidarnościowa - program zakładający zamrożenie cen energii 

Warto przypomnieć, że Tarcza Solidarnościowa to program zakładający zamrożenie cen energii elektrycznej dla gospodarstw domowych, które ograniczą zużywanie prądu. Zamrożenie cen energii na poziomie z ubiegłego roku dla limitu zużycia od 2 do 3 tysięcy kilowatogodzin, w połączeniu ze świadomością możliwości płacenia mniej za prąd, wpływa na większe skoncentrowanie na oszczędzaniu. Dzięki temu rozwiązaniu gospodarstwa domowe zaoszczędzą w tym roku może od 2 do 3 tysięcy złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiedza o możliwościach i dobrych sposobach na racjonalne zużywanie prądu, przekłada się wprost na obniżenie rachunków.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA