REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Onboarding – wdrożenie do pracy zdalnie. Jak zwiększyć efektywność?

Subskrybuj nas na Youtube
praca zdalna
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca zdalna daje możliwości, które jeszcze kilka lat temu były nieosiągalne. Coraz więcej organizacji stawia na ten model, dając możliwość pracy z własnego domu czy nawet z drugiego końca świata. O ile samo działanie jest już w większości przypadków bezproblemowe, warto zwrócić uwagę na proces wdrożenia w świat nowej organizacji i nowych obowiązków. 

Nowy rynek pracy w wersji zdalnej 

Forma zdalna stworzyła nowy rodzaj pracobiorcy - świadomego, który zyskuje na ograniczeniu wydatków na paliwo, komunikację miejską czy posiłki w lunch-barach. Otwiera także drogę dla osób, zamieszkujących inne obszary, niż duże miasta, będące najczęściej miejscem w którym znajdują się biura i siedziby firm. 

REKLAMA

REKLAMA

Z drugiej strony, równolegle do opisywanego wyżej wzoru zaczął generować się model będący w opozycji do tej formy pracy - ze względu na ryzyko mniejszej kontroli, kontaktu z zespołem czy wyzwaniem z utrzymaniem stałego zaangażowania i motywacji. Wyzwania są faktem. Warto jednak pamiętać, że odpowiedni model zarządzania i zaplecze technologiczne są w stanie im sprostać.

Jak podkreśla Dawid Pięta, trener sprzedaży w Selvoy: „Zaakceptowaliśmy ten stan rzeczy, ale i nie zaprzestaliśmy w poszukiwaniu rozwiązań, które mogłoby dostarczyć nam ‘nieoszlifowane diamenty’.

Nowe możliwości niosą ze sobą również nowe wyzwania. Nowy model pracy gwarantuje współpracę z osobami, które doceniają możliwość rozwoju, aczkolwiek często posiadają braki w przygotowaniu technicznym, co wcześniej nie miało miejsca, aż w takiej skali. Trenerzy prowadzący musieli na nowo zreorganizować swój model działania. 

REKLAMA

Podczas szkoleń wstępnych większą ilość czasu poświęca się na kwestie techniczne

Przekazywanie wiedzy teoretycznej przekształciło się w warsztaty, które w większym stopniu aktywizują do samodzielnego szukania rozwiązań. Celem szkoleniowca jest przede wszystkim dostarczyć osobę samodzielną, zaznajomioną z technologią, która zna system, potrafi się nim posługiwać i korzystać z dodatkowych, interaktywnych narzędzi. Dodatkowo, część paneli szkoleniowych została zmodyfikowana tak, że są realizowane poza obszarem klasycznego szkolenia wstępnego. Dzięki czemu nowy członek zespołu skupia się na kwestiach najbardziej istotnych, a mniejsza ilość materiału zapewnia mu łatwiejsze i szybsze przyswajanie wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 „Wypracowaliśmy metodę, która ułatwia działanie trenerom i liderom, dzięki czemu ograniczyliśmy kwestionowanie przygotowania jakościowego na kolejnych etapach współpracy z nowymi osobami” – podkreśla Jarosław Janusz Customer Experience Manager. 

Organizacje aspirujące do funkcjonowania w pełni zdalnie powinny stawiać na inwestycje związane z szeroko pojętym terminem bezpieczeństwa danych. Istotne jest implementowanie rozwiązań, zapewniających ochronę danych przy jednoczesnym komforcie pracy.

Kwestie proceduralne 

Poza kwestiami technicznymi istotne są też kwestie proceduralne, które obligują do konkretnych działań. Dział HR we współpracy z kadrami tworzył odpowiednie zapisy w umowach, aby te były zrozumiałe i nie budziły wątpliwości przyszłych współpracowników. 

Elementem najistotniejszym jest przepływ informacji między osobami odpowiadającymi za poszczególne etapy wdrożenia. Zmiana jest jedyną stałą w biznesie, dlatego bez odpowiedniej komunikacji często może dochodzić do konfliktów czy rozbieżnych kwestii komunikacyjnych. „Bieżący przepływ informacji zdecydowanie ułatwia dopasowywanie modelu szkolenia wstępnego do aktualnych potrzeb liderów sprzedaży. Bycie liderem oznacza gotowość na niestandardowe działania, dzięki czemu stawiamy na większą samoświadomość potrzeby rozwoju i dostosowywania się do zmian” – podkreśla trener sprzedaży Dawid Pięta.

Źródło: Selvoy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA