REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Onboarding – wdrożenie do pracy zdalnie. Jak zwiększyć efektywność?

praca zdalna
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Praca zdalna daje możliwości, które jeszcze kilka lat temu były nieosiągalne. Coraz więcej organizacji stawia na ten model, dając możliwość pracy z własnego domu czy nawet z drugiego końca świata. O ile samo działanie jest już w większości przypadków bezproblemowe, warto zwrócić uwagę na proces wdrożenia w świat nowej organizacji i nowych obowiązków. 

Nowy rynek pracy w wersji zdalnej 

Forma zdalna stworzyła nowy rodzaj pracobiorcy - świadomego, który zyskuje na ograniczeniu wydatków na paliwo, komunikację miejską czy posiłki w lunch-barach. Otwiera także drogę dla osób, zamieszkujących inne obszary, niż duże miasta, będące najczęściej miejscem w którym znajdują się biura i siedziby firm. 

REKLAMA

REKLAMA

Z drugiej strony, równolegle do opisywanego wyżej wzoru zaczął generować się model będący w opozycji do tej formy pracy - ze względu na ryzyko mniejszej kontroli, kontaktu z zespołem czy wyzwaniem z utrzymaniem stałego zaangażowania i motywacji. Wyzwania są faktem. Warto jednak pamiętać, że odpowiedni model zarządzania i zaplecze technologiczne są w stanie im sprostać.

Jak podkreśla Dawid Pięta, trener sprzedaży w Selvoy: „Zaakceptowaliśmy ten stan rzeczy, ale i nie zaprzestaliśmy w poszukiwaniu rozwiązań, które mogłoby dostarczyć nam ‘nieoszlifowane diamenty’.

Nowe możliwości niosą ze sobą również nowe wyzwania. Nowy model pracy gwarantuje współpracę z osobami, które doceniają możliwość rozwoju, aczkolwiek często posiadają braki w przygotowaniu technicznym, co wcześniej nie miało miejsca, aż w takiej skali. Trenerzy prowadzący musieli na nowo zreorganizować swój model działania. 

REKLAMA

Podczas szkoleń wstępnych większą ilość czasu poświęca się na kwestie techniczne

Przekazywanie wiedzy teoretycznej przekształciło się w warsztaty, które w większym stopniu aktywizują do samodzielnego szukania rozwiązań. Celem szkoleniowca jest przede wszystkim dostarczyć osobę samodzielną, zaznajomioną z technologią, która zna system, potrafi się nim posługiwać i korzystać z dodatkowych, interaktywnych narzędzi. Dodatkowo, część paneli szkoleniowych została zmodyfikowana tak, że są realizowane poza obszarem klasycznego szkolenia wstępnego. Dzięki czemu nowy członek zespołu skupia się na kwestiach najbardziej istotnych, a mniejsza ilość materiału zapewnia mu łatwiejsze i szybsze przyswajanie wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 „Wypracowaliśmy metodę, która ułatwia działanie trenerom i liderom, dzięki czemu ograniczyliśmy kwestionowanie przygotowania jakościowego na kolejnych etapach współpracy z nowymi osobami” – podkreśla Jarosław Janusz Customer Experience Manager. 

Organizacje aspirujące do funkcjonowania w pełni zdalnie powinny stawiać na inwestycje związane z szeroko pojętym terminem bezpieczeństwa danych. Istotne jest implementowanie rozwiązań, zapewniających ochronę danych przy jednoczesnym komforcie pracy.

Kwestie proceduralne 

Poza kwestiami technicznymi istotne są też kwestie proceduralne, które obligują do konkretnych działań. Dział HR we współpracy z kadrami tworzył odpowiednie zapisy w umowach, aby te były zrozumiałe i nie budziły wątpliwości przyszłych współpracowników. 

Elementem najistotniejszym jest przepływ informacji między osobami odpowiadającymi za poszczególne etapy wdrożenia. Zmiana jest jedyną stałą w biznesie, dlatego bez odpowiedniej komunikacji często może dochodzić do konfliktów czy rozbieżnych kwestii komunikacyjnych. „Bieżący przepływ informacji zdecydowanie ułatwia dopasowywanie modelu szkolenia wstępnego do aktualnych potrzeb liderów sprzedaży. Bycie liderem oznacza gotowość na niestandardowe działania, dzięki czemu stawiamy na większą samoświadomość potrzeby rozwoju i dostosowywania się do zmian” – podkreśla trener sprzedaży Dawid Pięta.

Źródło: Selvoy

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA