Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?
REKLAMA
REKLAMA
Obecnie (według stanu na grudzień 2010 roku) wartość naming rights jest minimalnie niższa (o około 8 milionów złotych), ponieważ prawo do nazwy budowanego obiektu jest de facto tak samo wartościowe jak obiektu już funkcjonującego.
REKLAMA
Naming rights – opłacalna inwestycja?
Według badań KPMG, do 2012 roku będą w Polsce istniały 72 obiekty sportowe (stadiony otwarte oraz hale widowiskowo-sportowe), których prawa do nazw mogą zainteresować potencjalnych sponsorów. Przy założeniu, że uda się sprzedać prawa do nazwy każdego z tych obiektów, całkowita roczna wartość naming rights w Polsce może osiągnąć 76 milionów złotych (19 milionów euro), przy czym 85% całkowitej wartości naming rights stanowić będą stadiony sportowe, natomiast 15% hale widowiskowo-sportowe. Ponieważ wraz z rosnącą popularnością praw do nazw obiektów, ich wartość będzie corocznie rosła, inwestor nie musi czekać do momentu otwarcia obiektu, również w trakcie budowy rozgłos medialny jest odpowiednio duży.
Polecamy: Jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy?
Źródło: KPMG
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.