To klient ustala warunki
REKLAMA
REKLAMA
- Układ sił w relacjach między stronami wymiany handlowej zmienił się radykalnie. Dzisiaj to konsumenci kształtują strukturę i wielkość podaży na rynku – powiedziała wiceminister gospodarki Hanna Trojanowska podczas konferencji pn. „Konsument i rynek – partnerstwo czy konflikt interesów”. Spotkanie odbyło się 14 marca 2011 r. w Ministerstwie Gospodarki.
REKLAMA
Zdaniem wiceminister Trojanowskiej rozwój światowych gospodarek spowodował zmianę pozycji odbiorców towarów i usług. – Wraz z rosnącymi oczekiwaniami, rola przedsiębiorców nie ogranicza się już tylko do zaspokajania podstawowych potrzeb konsumentów. Wymagający klient chce realizować swoje pasje i zainteresowania oraz budować miejsce w strukturze społecznej – podkreśliła.
Polecamy: O czym powinien pamiętać przedsiębiorca sprzedający towary konsumentom?
Wiceminister Trojanowska zwróciła również uwagę na wzrost świadomości i aktywności konsumentów oraz dostępności informacji (np. o prawach i obowiązkach stron wymiany handlowej).
- Ogranicza to pole do manipulowania klientem i sztucznego kreowania jego potrzeb – zauważyła. W opinii wiceminister dążenie producentów i usługodawców do zaspokajania potrzeb konsumenta napędza gospodarkę, zwiększa wymianę handlową oraz innowacyjność.
Źródło: MG
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA