Firmy sprzedają detalicznie
„Te dane potwierdzają utrzymującą się wysoką skłonność do konsumpcji" - mówi dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.
Wyniki sprzedaży detalicznej są nieznacznie gorsze niż we wrześniu i październiku, ale ponad 6 proc. wzrost w cenach stałych utrzymuje się już od trzech miesięcy. Wysoka sprzedaż (o 23,6 proc.) samochodów to efekt zniesienia możliwości odliczania VAT przy zakupie aut od przyszłego roku. Tradycyjnie już szybko rosła sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków (o 15,7 proc.). Sprzyjał jej okres zimowy i zakupy przedświąteczne.
Polecamy: Jak w prawidłowy sposób oznaczać cechy produktów i usług?
W ujęciu rocznym najbardziej skoczyła sprzedaż mebli oraz artykułów RTV i AGD. Gospodarstwa domowe kupują te towary w obawie przed podwyżką cen od nowego roku spowodowaną podniesieniem stawki VAT.
"Obawy może rodzić pierwsza połowa 2011 roku, ponieważ ogólny klimat koniunktury jest w wielu branżach oceniany negatywnie" - dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Źródło: PKPP Lewiatan
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
Komentarze(0)
Pokaż: