REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konkursy SMS atakują

Anna Kurek

REKLAMA

REKLAMA

Mimo postępowań prowadzonych przez UOKiK użytkownicy telefonów komórkowych coraz częściej bombardowani są informacjami o licznych konkursach, w których jeden SMS gwarantować ma nagrodę. Ale czy rzeczywiście gwarantuje?

Okazuję się, że wiele firm prowadzących konkursy SMS stosuje nieuczciwe praktyki wobec uczestników. Po wielu skargach płynących ze strony konsumentów Urząd Ochrony Praw i Konsumenta przeprowadził, wraz z początkiem listopada br., postępowania przeciwko ośmiu firmom prowadzącym różnego rodzaju loterie i konkursy.

REKLAMA

Głównymi zarzutami było wprowadzanie w błąd konsumenta (wysyłanie wiadomości o przyznanej bądź czekającej nagrodzie), brak dostępu do regulaminu oraz niejasna cena za wysłanie wiadomości.

UOKiK tym samym uznał, że sugerowanie wygranej jest praktyką nieuczciwą podobnie jak stwierdzenie, że konsument nagrodę otrzyma po wysłaniu jednego SMS, kiedy okazuje się, że takich wiadomości trzeba wysłać znacznie więcej. 

Nieuczciwe praktyki dotyczą nie tylko konkursów, lecz również testów na stronach internetowych. Po ich rozwiązaniu wynik można poznać po wysłaniu wiadomości SMS, który jest w tym wypadku zapłatą za skorzystanie z usługi. Na tej zasadzie działa wiele stron m. in. równego rodzaju testy IQ czy wspomniana strona dotycząca daty śmierci.

Polecamy: Jak chronić konsumentów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Każdy konsument mający wątpliwości dotyczące tego typu konkursów może zgłosić się rzecznika konsumenta. Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pozwala na wytoczenie procesu przez konsumenta w indywidualnych sporach z właścicielem firmy. W takim wypadku to przedsiębiorąca musi udowodnić przed sądem, że nie stosował nieuczciwych praktyk.

Każdy również na własną rękę może sprawdzić koszt SMS. Wystarczy przyjrzeć się numerowi, na który mamy wysłać wiadomość. I tak jeśli numer zaczyna się na 7 to jego cena równa się drugiej cyfrze np. koszt wysłania SMS pod numer 7899 to osiem złotych + VAT. Jeśli natomiast numer zaczyna się na cyfrę 9 to koszt równa się dwóm kolejnym cyfrom tj. SMS wysłany pod numer 9357 kosztuje nas trzydzieści osiem złotych + VAT.

Polecamy: Jakie kompetencje ma Prezes UOKiK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA