REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konkursy SMS atakują

Anna Kurek

REKLAMA

REKLAMA

Mimo postępowań prowadzonych przez UOKiK użytkownicy telefonów komórkowych coraz częściej bombardowani są informacjami o licznych konkursach, w których jeden SMS gwarantować ma nagrodę. Ale czy rzeczywiście gwarantuje?

Okazuję się, że wiele firm prowadzących konkursy SMS stosuje nieuczciwe praktyki wobec uczestników. Po wielu skargach płynących ze strony konsumentów Urząd Ochrony Praw i Konsumenta przeprowadził, wraz z początkiem listopada br., postępowania przeciwko ośmiu firmom prowadzącym różnego rodzaju loterie i konkursy.

REKLAMA

Głównymi zarzutami było wprowadzanie w błąd konsumenta (wysyłanie wiadomości o przyznanej bądź czekającej nagrodzie), brak dostępu do regulaminu oraz niejasna cena za wysłanie wiadomości.

UOKiK tym samym uznał, że sugerowanie wygranej jest praktyką nieuczciwą podobnie jak stwierdzenie, że konsument nagrodę otrzyma po wysłaniu jednego SMS, kiedy okazuje się, że takich wiadomości trzeba wysłać znacznie więcej. 

Nieuczciwe praktyki dotyczą nie tylko konkursów, lecz również testów na stronach internetowych. Po ich rozwiązaniu wynik można poznać po wysłaniu wiadomości SMS, który jest w tym wypadku zapłatą za skorzystanie z usługi. Na tej zasadzie działa wiele stron m. in. równego rodzaju testy IQ czy wspomniana strona dotycząca daty śmierci.

Polecamy: Jak chronić konsumentów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Każdy konsument mający wątpliwości dotyczące tego typu konkursów może zgłosić się rzecznika konsumenta. Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pozwala na wytoczenie procesu przez konsumenta w indywidualnych sporach z właścicielem firmy. W takim wypadku to przedsiębiorąca musi udowodnić przed sądem, że nie stosował nieuczciwych praktyk.

Każdy również na własną rękę może sprawdzić koszt SMS. Wystarczy przyjrzeć się numerowi, na który mamy wysłać wiadomość. I tak jeśli numer zaczyna się na 7 to jego cena równa się drugiej cyfrze np. koszt wysłania SMS pod numer 7899 to osiem złotych + VAT. Jeśli natomiast numer zaczyna się na cyfrę 9 to koszt równa się dwóm kolejnym cyfrom tj. SMS wysłany pod numer 9357 kosztuje nas trzydzieści osiem złotych + VAT.

Polecamy: Jakie kompetencje ma Prezes UOKiK

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA