Polski atut w świecie kryzysu
REKLAMA
REKLAMA
Wicepremier Waldemar Pawlak podkreślił, że dobra kondycja ekonomiczna Polski to w dużej mierze zasługa przedsiębiorców, którzy poradzili sobie ze światowym spowolnieniem. – Trudne doświadczenia 20 lat transformacji sprawiły, że polskie firmy są dużo bardziej elastyczne i łatwiej przystosowują się do zmian na międzynarodowych rynkach – wyjaśnił wiceszef rządu.
REKLAMA
Agnieszka Buła-Kopańska, dyrektor Departamentu Instrumentów Wsparcia (DIW) MG poinformowała, że celem projektu 6.5.1. PO IG jest poprawa wizerunku polskiej gospodarki wśród partnerów międzynarodowych. – Chcemy to osiągnąć poprzez ułatwienie dostępu do informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i za granicą, zachęcanie do inwestowania w naszym kraju i poza nim, a także przez wykreowanie polskich specjalności eksportowych – powiedział dyr. Buła-Kopańska. – Na działania te do 2015 r. przeznaczymy ponad 198 mln zł – dodała.
Polecamy: Jak założyć własną firmę
REKLAMA
MG chce także zorganizować kilka dużych wydarzeń promocyjnych, m.in. zagranicznych targów i misji, które pomogą przedsiębiorcom w nawiązaniu kontaktów biznesowych z międzynarodowymi partnerami. – Planujemy także przeprowadzenie badań wizerunkowych w krajach, które będą priorytetowymi rynkami dla polskich wyrobów, czyli np. w Niemczech, Rosji, we Włoszech, Niderlandach, USA czy Chinach – wyjaśnił Igor Mitroczuk, naczelnik DIW.
Podczas konferencji przedstawiciele firm mieli okazję zapoznać się z praktycznymi informacjami, jak m.in. zasady udziału przedsiębiorców w programach promocji poddziałania 6.5.2, w tym warunki, tryb udzielania pomocy, procedura naboru wniosków i sposób ich wypełniania.
Źródło: MG
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.