REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polski atut w świecie kryzysu

REKLAMA

REKLAMA

„Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” to hasło, pod którym odbyła się konferencja poświęcona wdrażaniu programów zachęcajacych do inwestowania w Polsce. Konferencja odbyła się 1 października 2010 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Wicepremier Waldemar Pawlak podkreślił, że dobra kondycja ekonomiczna Polski to w dużej mierze zasługa przedsiębiorców, którzy poradzili sobie ze światowym spowolnieniem. – Trudne doświadczenia 20 lat transformacji sprawiły, że polskie firmy są dużo bardziej elastyczne i łatwiej przystosowują się do zmian na międzynarodowych rynkach – wyjaśnił wiceszef rządu.

REKLAMA

Agnieszka Buła-Kopańska, dyrektor Departamentu Instrumentów Wsparcia (DIW) MG poinformowała, że celem projektu 6.5.1. PO IG jest poprawa wizerunku polskiej gospodarki wśród partnerów międzynarodowych. – Chcemy to osiągnąć poprzez ułatwienie dostępu do informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i za granicą, zachęcanie do inwestowania w naszym kraju i poza nim, a także przez wykreowanie polskich specjalności eksportowych – powiedział dyr. Buła-Kopańska. – Na działania te do 2015 r. przeznaczymy ponad 198 mln zł – dodała.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

REKLAMA

MG chce także zorganizować kilka dużych wydarzeń promocyjnych, m.in. zagranicznych targów i misji, które pomogą przedsiębiorcom w nawiązaniu kontaktów biznesowych z międzynarodowymi partnerami. – Planujemy także przeprowadzenie badań wizerunkowych w krajach, które będą priorytetowymi rynkami dla polskich wyrobów, czyli np. w Niemczech, Rosji, we Włoszech, Niderlandach, USA czy Chinach – wyjaśnił Igor Mitroczuk, naczelnik DIW.

Podczas konferencji przedstawiciele firm mieli okazję zapoznać się z praktycznymi informacjami, jak m.in. zasady udziału przedsiębiorców w programach promocji poddziałania 6.5.2, w tym warunki, tryb udzielania pomocy, procedura naboru wniosków i sposób ich wypełniania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: MG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA