REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie daj się oszukać nieuczciwym kontrahentom

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz firmę remontowo-budowlaną? A może remontujesz mieszkanie i szukasz firmy, która wykona dla ciebie prace. Jeśli tak, nie daj się oszukać nieuczciwym kontrahentom! Sprawdź czy ich dane nie znajdują się w BIG.

Zaległości finansowe to nie przelewki. Niejedną dużą firmę niepłacący na czas kontrahenci potrafili doprowadzić do bankructwa. Pozornie niewielkie zobowiązania, gdy zgromadzi się ich dużo, mogą prowadzić do zatorów płatniczych. Przykładu nie trzeba szukać daleko. Jak pokazuje raport Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych „Procesy upadłościowe w Polsce” w 2009 roku niemal 700 firm ogłosiło upadłość. Największa część tej grupy (36%) to firmy budowlane. Upadły na fali kryzysu przede wszystkim z powodu utraty płynności finansowej. Zanim więc podpiszemy kontrakt, zlecenie czy umowę, warto sprawdzić komu oferujemy usługi i czy będzie on w stanie zapłacić za ich wykonanie. Nie kosztuje to wiele, a zabezpiecza nas przed groźnymi konsekwencjami. Skutecznie pomaga dbać o finanse firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Jest to tym bardziej istotne w branży remontowo-budowlanej, gdzie ryzyko natrafienia na nieuczciwego lub nierzetelnego zleceniodawcę jest wyższe niż w innych branżach. Zawieramy tu często umowy słowne, nie spisujemy szczegółowych kontraktów. Tym bardziej, jeśli świadczymy usługi na małą skalę, a prace zlecają nam osoby prywatne. Jakże często w przypadku wymiany stolarki okiennej, położenia glazury czy postawienia ścian działowych korzystaliśmy z poleceń znajomych, a cała procedura załatwiania formalności polegała na wręczeniu gotówki do ręki. W takich okolicznościach nie jesteśmy w stanie odpowiednio wyegzekwować swoich wierzytelności. A wszelkie próby dochodzenia zaległych kwot po zakończeniu robót mogą trwać długo i nie zapewnić stuprocentowego zwrotu naszych pieniędzy.

Polecamy serwis Windykacja

Lepszym wyjściem będzie w tym przypadku trzymanie się maksymy „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Zanim więc zobowiążemy się do wykonania zlecenia, sprawdźmy swego kontrahenta. Najlepiej w biurze informacji gospodarczej. Dlaczego?
Rejestr dłużników to najlepszy i najszybszy sposób sprawdzenia finansowej wiarygodności osoby bądź firmy, z którą nawiązujemy współpracę – tłumaczy Edyta Szymczak, członek zarządu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A., jednego z trzech biur informacji gospodarczych działających na polskim rynku. - Dostęp do informacji zgromadzonych w naszym biurze można uzyskać przez specjalny internetowy serwis infoKonument.pl. Jego użytkownicy mogą sięgnąć do danych kilkuset tysięcy podmiotów, które zalegają z płatnościami na rzecz swoich kontrahentów. Za pośrednictwem serwisu możemy także sprawdzić, czy sami nie figurujemy na liście dłużników. To często okazuje się istotne, ponieważ obecność w rejestrze dłużników może wiązać się z wieloma dolegliwymi konsekwencjami, np. odmową udzielenia kredytu czy sprzedaży komórki na abonament – wyjaśnia Edyta Szymczak.

REKLAMA

Dzięki nowej ustawie umożliwiającej wpisywanie dłużników przez osoby fizyczne, liczba podmiotów obecnych w BIG może się zwiększyć kilkukrotnie. Jeżeli więc mamy  na uwadze stan naszych finansów, musimy nauczyć się z nich korzystać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ERIF BIG SA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA